Hamulce 2 czy 4 tloczkowe?

born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Hamulce 2 czy 4 tloczkowe?

Post autor: born2ride »

Czy faktycznie warto doplacic do modeli 4-tloczkowych dajmy na to na przykladzie Saint'a (ale nie tylko, rowniez Avid, Hayes czy Hope)? Zastosowanie szeroko pojete DH i FR.
Jak wyglada kwestia eksploatacji, czy wersje 4-tloczkowe wymagaja wiekszych nakladow finansowych (olej, klocki) ?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Klocki i olej to nie, ale jest więcej miejsc którymi może przeciekać i których jakosć/stan jest kluczowy dla sprawności całego układu. Więcej będzie kosztował remont generalny czegoś takiego, ale trzeba przyznać, że w przypadku wyższej klasy hamulców nz reguły nie ma z tym problemów. Tym bardziej, że jak masz 4 tłoczki to działają na nie mniejsze siły niż na 2, mniejsza szansa że coś wystrzeli.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

born2ride warto dopłacac do lepszych hebli, niezaleznie od ilosci tłoczków ;)
SitoD
Posty: 100
Rejestracja: 09.03.2009 07:52:54
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: SitoD »

born2ride zależnie od twojej wagi, ja mam 105 kilo i na dwu tłoczkowym zacisku było znacznie gorzej się zatrzymać, teraz na 4 tłokach nie ma takiego problemu.
4 tłoki są naprawde mocne.
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Wiadomo kazdy chcialby miec najlepsze hebelki za jak najmniejsza kase uwzgledniajac niezawodnosc, sile hamowania.

Spaced niby tak ale czasem roznica nie jest juz na tyle duza zeby doplacac sporo kasy za wyzszy model - po prostu wybor optymalny pod katem jakosc/cena.

SitoD ja obecnie waze ok 75kg wiec wydaje mi sie ze 2 tloki powinny mnie w miare szybko zatrzymac (wiadomo ze 4 tloki jeszcze szybciej ale ...) :roll:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

born2ride, ja mam 2 tloki na przodzie, waze 70kg i bez problemu jak mocniej przycisniesz to lecisz przez kierownice.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SitoD ilość tłoczków na siłe nie wpływa ;) Co prawda wiekszosc silniejszych hebli ma 4, a nie 2 ale 2 tłoczkowe sa np. formule one czy o ile dobrze pamietam gustav ;)
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced pisze:o ile dobrze pamietam gustav

a gustaw nie jest przypadkiem 1 tłoczkowy ??? z tego co pamietam to w gustawie jedna strona byla tylko ruchoma i dosciskała do drugiej nieruchomej.
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

jeszcze kilka lat i standardem będą zaciski z 20 tłoczkami i 1000% większa siłą niż te 2 tłoczkowe :wink:
SitoD pisze:zależnie od twojej wagi, ja mam 105 kilo i na dwu tłoczkowym zacisku było znacznie gorzej się zatrzymać, teraz na 4 tłokach nie ma takiego problemu.
4 tłoki są naprawde mocne.
po pierwsze. dobre heble
po drugie. dobre tarcze i klocki
i na 2 tłoczkowym zacisku zrobisz efektowne OTB
jak z konkretnej wyrzutni :lol:
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo z dociskiem jest jak mówisz ale o ile dobrze pamietam to z jednej strony 2 tłoczki dociskały ;)

easy_rider dokładnie.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

SitoD pisze:born2ride zależnie od twojej wagi, ja mam 105 kilo i na dwu tłoczkowym zacisku było znacznie gorzej się zatrzymać, teraz na 4 tłokach nie ma takiego problemu.
4 tłoki są naprawde mocne.
Ja ważę jakieś 7 kg mniej i jeżdżę na mechanikach. Spaced dobrze gada, siła hamowania nie zawsze idzie w parze z ilością tłoczków. "Zasilanie" i tak zawsze jest to samo, 4 tłoczki same z siebie nie dadzą większej siły, dają jednak pośrednio. Będą musiały mieć inne przełożenie, żeby zapewnić klockom odpowiedni skok i siła nacisku będzie de facto zbliżona. Będzie jednak to co pisałem - tloczki będą mniej dostawały w dupę (na pojedynczych tłoczkach będą mniejsze siły). Poza tym 4 tłoczki pozwalają załozyć większe klocki i stąd bezpośrednio wynika większa siła hamowania. Dużo jednak zależy od konstrukcji klocków i ich okładzin. co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji), tak więc samo uzyskanie dużej siły jest możliwe nawet w czymś takim.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Większą siłę można uzyskać też, przez zwiększenie średnicy tłoczka.. Np Hope tech V2 też moc okrutna..Przy Saintach m810 z kolei masz tłoki o różnych średnicach.. Mniejszy powoduje szybsze "dojście" klocka do tarczy, większy - większa siła docisku.. Czyli po prostu lepsza modulacja..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

B.Z. klasycznie namąciłeś :D
w zaciskach czterotłoczkowych są po prostu większe klocki, większa powierzchnia dociska tarczę, żeby wyrównać siłę docisku i punkt podparcia zastosowano dwa tłoki na jeden klocek.
pixo
Posty: 724
Rejestracja: 15.05.2006 19:35:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pixo »

moim zdaniem (od razu powiem ze nie jezdzilem na 4-tloczkowych heblach) jesli za 4-tloczkowym hamulcem przemawia wieksza siła. To bym sie skusil. Bo wieksza siła = efektywniejsze dohamowywanie na zjazdach. Mniej sie ręce męczą itp.

Sam jezdze na juicy 7 i pokusilbym sie o code/saint :> bo slysze same pozytywne opinie ludzi ktorzy sie przesiedli na te "mocniejsze". :)
www.mudserwis.com
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

B.Z. pisze:co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji)
... a modulacja by sie przydala :wink:

Czy dobrze kombinuje ze 4 tloczki powinny mniej smazyc tarcze z racji na to ze sila jest inaczej rozlozona (i byc moze nieco mniejsza niz przy 2 tlokach)?

Niestety moj budzet zwiazany z rowerkiem na obecny rok jest juz i tak przekroczony ale zastanawiam sie czy isc ekonomicznie w tansze, polecane w innym temacie mechaniki typu BB5 lub BB7 czy moze pzrejsciowo zrobic pol na pol. Tylko gdzie mechanik a gdzie hydra :roll: A jak hydra to wlasnie czy 2 czy moze 4 tloczki. Z
przodu z niektorymi hamplami typu Hope moze byc taki problem ze przy mocowaniu PM w widelcu za adapter trzeba sporo dac :cry: A wiadomo jak sie nie pzrelewa to sie szuka optymalnych rozwiazan.
easy_rider pisze:po pierwsze. dobre heble
po drugie. dobre tarcze i klocki
i na 2 tłoczkowym zacisku zrobisz efektowne OTB
jak z konkretnej wyrzutni
to ze dobre klocki i tarcze robia swoje to juz sie przekonalem, po zmianie klockow (na jakies metaliczne) i tarcz (na XTR) moj skromny BR-M545 potrafi doprowadzic do OTB. Taki sam mam na tyle ale nie wiem jak dlugo dadza rade przy obecnym stylu jazdy, stad moje rozmyslania nad zmiana na inne mechaniki (BB5 o ile w ogole jest sens) lub wlasnie hydry :roll:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
pixo
Posty: 724
Rejestracja: 15.05.2006 19:35:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pixo »

Przede wszystkim jest roznica w cenie pomiedzy code/saintem a podanym przez Ciebie bb5, wiec moze wlasnie cos posredniego typu juicy,bo nie wiem jak tam klamki w elixirach czy juz lepiej z ich awaryjnoscią
www.mudserwis.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

born2ride do OTB to na vbrake mozna sie doprowadzic i to o sile duzo nie mówi. Z grzaniem tarczy podobnie. Ogólnie hebel z sensowna tarcza i płynem nie powinien sie grzac nawet jesli jest to cudo przeznaczone do xc.

A co do zakupów to jak pixo mówi. Juicy/Magura Luise(te nowsze) i cos z tej klasy. Chyba, ze okazje trafisz.
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Spaced o Juicy 5 i 7 juz sporo bylo na tym forum wiec pewnie to dobry poczatek jezeli o hydry chodzi. A poza tym jak mowisz polowanie na okazje (te prawdziwe :wink: )
A czy czasem cena Juicy nie jest zblizona do ceny 2- tlokowego Sainta :roll:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

B.Z. klasycznie namąciłeś
w zaciskach czterotłoczkowych są po prostu większe klocki, większa powierzchnia dociska tarczę, żeby wyrównać siłę docisku i punkt podparcia zastosowano dwa tłoki na jeden klocek.
Klasycznie nie zrozumiałeś. Właśnie o tym pisałem.

born2ride pisze:B.Z. napisał:
co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji)

... a modulacja by sie przydala
Nie no, Octane'a to nie polecam, to był tylko przykład na to,że samą siłę to dość łatwo uzyskać i to byz 4 tłoczków.

born2ride pisze:Niestety moj budzet zwiazany z rowerkiem na obecny rok jest juz i tak przekroczony ale zastanawiam sie czy isc ekonomicznie w tansze, polecane w innym temacie mechaniki typu BB5 lub BB7 czy moze pzrejsciowo zrobic pol na pol. Tylko gdzie mechanik a gdzie hydra
Zawsze powtarzam - masz na hydrę 200 złtych lub niewiele więcej to kupuj BB7.

to ze dobre klocki i tarcze robia swoje to juz sie przekonalem, po zmianie klockow (na jakies metaliczne) i tarcz (na XTR) moj skromny BR-M545 potrafi doprowadzic do OTB. Taki sam mam na tyle ale nie wiem jak dlugo dadza rade przy obecnym stylu jazdy, stad moje rozmyslania nad zmiana na inne mechaniki (BB5 o ile w ogole jest sens) lub wlasnie hydry

545 nie snam, znam 415. I zdecydowanie lepiej się z nimi przemęczuć niz zmieniać tylko na BB5. nie ma co gadać, BB5 lepszy, ale jeśli to ma być tylko "przystanek" na drodze do hydry to nie ma sensu.

born2ride pisze:Czy dobrze kombinuje ze 4 tloczki powinny mniej smazyc tarcze z racji na to ze sila jest inaczej rozlozona (i byc moze nieco mniejsza niz przy 2 tlokach)?
Nie, tarcza grzeje się tak samo bez względu na to jak duży klocek o nią trze. To jak się grzeje zależy od tego jak hamujesz, jeśli jedziesz długo z klockami zaciśniętymi na tarczy to się grzeje. Wielkość klocków ma wpływ na grzanie się ich samych a co za tym idzie przegrzewanie się np. płynu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości