Hamulce 2 czy 4 tloczkowe?
Hamulce 2 czy 4 tloczkowe?
Czy faktycznie warto doplacic do modeli 4-tloczkowych dajmy na to na przykladzie Saint'a (ale nie tylko, rowniez Avid, Hayes czy Hope)? Zastosowanie szeroko pojete DH i FR.
Jak wyglada kwestia eksploatacji, czy wersje 4-tloczkowe wymagaja wiekszych nakladow finansowych (olej, klocki) ?
Jak wyglada kwestia eksploatacji, czy wersje 4-tloczkowe wymagaja wiekszych nakladow finansowych (olej, klocki) ?
Klocki i olej to nie, ale jest więcej miejsc którymi może przeciekać i których jakosć/stan jest kluczowy dla sprawności całego układu. Więcej będzie kosztował remont generalny czegoś takiego, ale trzeba przyznać, że w przypadku wyższej klasy hamulców nz reguły nie ma z tym problemów. Tym bardziej, że jak masz 4 tłoczki to działają na nie mniejsze siły niż na 2, mniejsza szansa że coś wystrzeli.
Wiadomo kazdy chcialby miec najlepsze hebelki za jak najmniejsza kase uwzgledniajac niezawodnosc, sile hamowania.
Spaced niby tak ale czasem roznica nie jest juz na tyle duza zeby doplacac sporo kasy za wyzszy model - po prostu wybor optymalny pod katem jakosc/cena.
SitoD ja obecnie waze ok 75kg wiec wydaje mi sie ze 2 tloki powinny mnie w miare szybko zatrzymac (wiadomo ze 4 tloki jeszcze szybciej ale ...)
Spaced niby tak ale czasem roznica nie jest juz na tyle duza zeby doplacac sporo kasy za wyzszy model - po prostu wybor optymalny pod katem jakosc/cena.
SitoD ja obecnie waze ok 75kg wiec wydaje mi sie ze 2 tloki powinny mnie w miare szybko zatrzymac (wiadomo ze 4 tloki jeszcze szybciej ale ...)

[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
jeszcze kilka lat i standardem będą zaciski z 20 tłoczkami i 1000% większa siłą niż te 2 tłoczkowe
po drugie. dobre tarcze i klocki
i na 2 tłoczkowym zacisku zrobisz efektowne OTB
jak z konkretnej wyrzutni

po pierwsze. dobre hebleSitoD pisze:zależnie od twojej wagi, ja mam 105 kilo i na dwu tłoczkowym zacisku było znacznie gorzej się zatrzymać, teraz na 4 tłokach nie ma takiego problemu.
4 tłoki są naprawde mocne.
po drugie. dobre tarcze i klocki
i na 2 tłoczkowym zacisku zrobisz efektowne OTB
jak z konkretnej wyrzutni

Ja ważę jakieś 7 kg mniej i jeżdżę na mechanikach. Spaced dobrze gada, siła hamowania nie zawsze idzie w parze z ilością tłoczków. "Zasilanie" i tak zawsze jest to samo, 4 tłoczki same z siebie nie dadzą większej siły, dają jednak pośrednio. Będą musiały mieć inne przełożenie, żeby zapewnić klockom odpowiedni skok i siła nacisku będzie de facto zbliżona. Będzie jednak to co pisałem - tloczki będą mniej dostawały w dupę (na pojedynczych tłoczkach będą mniejsze siły). Poza tym 4 tłoczki pozwalają załozyć większe klocki i stąd bezpośrednio wynika większa siła hamowania. Dużo jednak zależy od konstrukcji klocków i ich okładzin. co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji), tak więc samo uzyskanie dużej siły jest możliwe nawet w czymś takim.SitoD pisze:born2ride zależnie od twojej wagi, ja mam 105 kilo i na dwu tłoczkowym zacisku było znacznie gorzej się zatrzymać, teraz na 4 tłokach nie ma takiego problemu.
4 tłoki są naprawde mocne.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Większą siłę można uzyskać też, przez zwiększenie średnicy tłoczka.. Np Hope tech V2 też moc okrutna..Przy Saintach m810 z kolei masz tłoki o różnych średnicach.. Mniejszy powoduje szybsze "dojście" klocka do tarczy, większy - większa siła docisku.. Czyli po prostu lepsza modulacja..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
moim zdaniem (od razu powiem ze nie jezdzilem na 4-tloczkowych heblach) jesli za 4-tloczkowym hamulcem przemawia wieksza siła. To bym sie skusil. Bo wieksza siła = efektywniejsze dohamowywanie na zjazdach. Mniej sie ręce męczą itp.
Sam jezdze na juicy 7 i pokusilbym sie o code/saint :> bo slysze same pozytywne opinie ludzi ktorzy sie przesiedli na te "mocniejsze".
Sam jezdze na juicy 7 i pokusilbym sie o code/saint :> bo slysze same pozytywne opinie ludzi ktorzy sie przesiedli na te "mocniejsze".

www.mudserwis.com
... a modulacja by sie przydalaB.Z. pisze:co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji)

Czy dobrze kombinuje ze 4 tloczki powinny mniej smazyc tarcze z racji na to ze sila jest inaczej rozlozona (i byc moze nieco mniejsza niz przy 2 tlokach)?
Niestety moj budzet zwiazany z rowerkiem na obecny rok jest juz i tak przekroczony ale zastanawiam sie czy isc ekonomicznie w tansze, polecane w innym temacie mechaniki typu BB5 lub BB7 czy moze pzrejsciowo zrobic pol na pol. Tylko gdzie mechanik a gdzie hydra

przodu z niektorymi hamplami typu Hope moze byc taki problem ze przy mocowaniu PM w widelcu za adapter trzeba sporo dac

to ze dobre klocki i tarcze robia swoje to juz sie przekonalem, po zmianie klockow (na jakies metaliczne) i tarcz (na XTR) moj skromny BR-M545 potrafi doprowadzic do OTB. Taki sam mam na tyle ale nie wiem jak dlugo dadza rade przy obecnym stylu jazdy, stad moje rozmyslania nad zmiana na inne mechaniki (BB5 o ile w ogole jest sens) lub wlasnie hydryeasy_rider pisze:po pierwsze. dobre heble
po drugie. dobre tarcze i klocki
i na 2 tłoczkowym zacisku zrobisz efektowne OTB
jak z konkretnej wyrzutni

[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
born2ride do OTB to na vbrake mozna sie doprowadzic i to o sile duzo nie mówi. Z grzaniem tarczy podobnie. Ogólnie hebel z sensowna tarcza i płynem nie powinien sie grzac nawet jesli jest to cudo przeznaczone do xc.
A co do zakupów to jak pixo mówi. Juicy/Magura Luise(te nowsze) i cos z tej klasy. Chyba, ze okazje trafisz.
A co do zakupów to jak pixo mówi. Juicy/Magura Luise(te nowsze) i cos z tej klasy. Chyba, ze okazje trafisz.
Spaced o Juicy 5 i 7 juz sporo bylo na tym forum wiec pewnie to dobry poczatek jezeli o hydry chodzi. A poza tym jak mowisz polowanie na okazje (te prawdziwe
)
A czy czasem cena Juicy nie jest zblizona do ceny 2- tlokowego Sainta

A czy czasem cena Juicy nie jest zblizona do ceny 2- tlokowego Sainta

[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
Klasycznie nie zrozumiałeś. Właśnie o tym pisałem.B.Z. klasycznie namąciłeś
w zaciskach czterotłoczkowych są po prostu większe klocki, większa powierzchnia dociska tarczę, żeby wyrównać siłę docisku i punkt podparcia zastosowano dwa tłoki na jeden klocek.
Nie no, Octane'a to nie polecam, to był tylko przykład na to,że samą siłę to dość łatwo uzyskać i to byz 4 tłoczków.born2ride pisze:B.Z. napisał:
co do samej sily to nie jeździłem nigdy na mechanicznych Octane'ach, ale ludzie mówią że ich siła jest potworna (przy zerowej modulacji)
... a modulacja by sie przydala
Zawsze powtarzam - masz na hydrę 200 złtych lub niewiele więcej to kupuj BB7.born2ride pisze:Niestety moj budzet zwiazany z rowerkiem na obecny rok jest juz i tak przekroczony ale zastanawiam sie czy isc ekonomicznie w tansze, polecane w innym temacie mechaniki typu BB5 lub BB7 czy moze pzrejsciowo zrobic pol na pol. Tylko gdzie mechanik a gdzie hydra
to ze dobre klocki i tarcze robia swoje to juz sie przekonalem, po zmianie klockow (na jakies metaliczne) i tarcz (na XTR) moj skromny BR-M545 potrafi doprowadzic do OTB. Taki sam mam na tyle ale nie wiem jak dlugo dadza rade przy obecnym stylu jazdy, stad moje rozmyslania nad zmiana na inne mechaniki (BB5 o ile w ogole jest sens) lub wlasnie hydry
545 nie snam, znam 415. I zdecydowanie lepiej się z nimi przemęczuć niz zmieniać tylko na BB5. nie ma co gadać, BB5 lepszy, ale jeśli to ma być tylko "przystanek" na drodze do hydry to nie ma sensu.
Nie, tarcza grzeje się tak samo bez względu na to jak duży klocek o nią trze. To jak się grzeje zależy od tego jak hamujesz, jeśli jedziesz długo z klockami zaciśniętymi na tarczy to się grzeje. Wielkość klocków ma wpływ na grzanie się ich samych a co za tym idzie przegrzewanie się np. płynu.born2ride pisze:Czy dobrze kombinuje ze 4 tloczki powinny mniej smazyc tarcze z racji na to ze sila jest inaczej rozlozona (i byc moze nieco mniejsza niz przy 2 tlokach)?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości