Ustawienia geometri w BH 2004 - problem

kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Ustawienia geometri w BH 2004 - problem

Post autor: kefas79 »

witam
mam pytanko, wie ktos moze jaki wplyw na geometrie w BH comp 2004 maja te 3 dziurku w rame ? bo na wachaczu te 4 otwory to wiem ze sluza do zmiany kata glowki, wys suportu czy skoku, natomiast nie wiem jaki wplyw maja te dziurki w ramie :((

dzieki z gory :)
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

progresja
Wojtekrk
Posty: 365
Rejestracja: 23.12.2008 21:17:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtekrk »

im wyzsza dziurka tym bardziej progresywne jest zaiweszenie. Na najnizszej jest najbardziej liniowe.
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

dokładnie, chyba już nic więcej nie da się powiedzieć w tym temacie !!
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

yyy.... odwrotnie przecież... im niższa dziurka w ramie tym zawiszenie bardziej progresywne, a im wyższa tym bardziej liniowe. Testowałem
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

Mylisz się !!

też testowałem i najniższy otwór daje liniową pracę, zresztą sam się jeszcze raz nad tym zastanów.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Wie ktos moze jak sie zmienia geometria przestawiajac damper na wahaczu? Tzn. chodzi mi o dziury A,B,C,D :P
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

polecam artykuł, tam masz wszystko opisane

http://www.rower.com/archiwum.php?art=1612
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

Obrazek
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

<smok> no i w tym artykule masz opisane wszystko, sam sobie zaprzeczasz. Masz pokazany na fotce prawy profil BH, gdzie dziurka z lewej jest na górze w stosunku do tych z prawej (ten profil co na powyższej fotce), i napisane:
"Ustawienie amortyzatora w otworach w ramie pozwala zmienić charakterystykę pracy amortyzatora z liniowej (skrajne gniazdo z lewej stronie) na coraz bardziej progresywną (kolejne gniazda zgodnie z ruchem wskazówek zegara)".

Łopatologicznie jest to tak:
im bardziej progresywne ustawienie, tym masz większe przełożenie ramy na początku skoku (jest miększe zawieszenie), by na końcu skoku uzyskać mniejsze przełożenie, co skutkuje utwardzeniem zawieszenia, a im mniej progresywne ustawienie tym siły są bardziej wyrównane na całej długości skoku, przez co zawiecha jest twardsza od początku bo ma mniejsze przełożenie. A siły w przyrodzie nie giną, i dlatego tak jest.
Najbardziej miękko jest na dole. Czyli niestety nie masz racji...
Po zatym nawet na naklejce jest zobrazowane (nie mam tych naklejek) co i jak.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

No i o to mi chodzilo :P Dzieki
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

MUSZEL pisze:Czyli niestety nie masz racji...

Sorki, jakoś to pokręciłem, teraz jak to czytam ( moje posty ) to naprawdę nie wiem dlaczego, napisałem że się mylisz :oops: OCZYWIŚCIE MASZ RACJĘ

myślałem o tym samym, jednak pisałem odwrotnie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości