Pike 409 pomocy.

jassdh
Posty: 114
Rejestracja: 09.02.2008 15:19:24
Kontakt:

Pike 409 pomocy.

Post autor: jassdh »

Eloo. Mam problem z pikem 409 2006 zaczął się wycierać opiszę wam zdarzenie. A było to tak; Mój brat kupił prawie nówkę pika nie był on serwisowany około 2 lat ponieważ nie lał a dobrze pracował. Jakiś miesiąc temu go od niego kupiłem. I dzień po zobaczyłem wytarcie na lewej goleni (u- turn) więc pojechałem do kolegi i postanowiliśmy zrobić serwis. Rozkręciliśmy go a tam gdzie u turn sucho nie ma oleju ani smaru wiec doszliśmy do wniosku ze wytarcie pochodzi od tego ze nie było smaru. OK nalaliśmy oleju 5v do prawej goleni 120 ml a do lewej 70 żeby było smarowanie ponieważ nie miałem tego specjalnego smaru. Jakieś 3,5 tygodnia później zobaczyłem ze amor się troszkę więcej wytarł i uszczelka lała strasznie (nie była wymieniana podczas serwisu).
MOJE 1 PYTANIE. Czym to jest spowodowane??
MOJE 2 PYTANIE.Co trzeba z tym zrobić.
MOJE 3 PYTANIE. Czy wystarczy wymienić uszczelki( jeśli to jest nimi spowodowane) ??
Prosił bym o odp
Ps; poprawcie mnie jak cos zle napisałem;p
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

Uszczekla puszcza bo przelales go niemilosiernie tym olejem i to do tego 5 wt, z reszta jak nie byl 2 lata robiony to tak czy owak uszczelki poszly sie jeb*c.
Z goleniami nic się nie da zrobić, bo jak zdarles anode to po ptakach.
No i na 3 cie nie ma co odpowiadac.

Btw: ja mam 3 letniego pika raz na pol roku zminialem olej, i nawet nie smie mi cieknac
jassdh
Posty: 114
Rejestracja: 09.02.2008 15:19:24
Kontakt:

Post autor: jassdh »

ale czym to było spowodowane zdarcie goleni bo przed serwisem myślałem ze nie było smaru a po serwisie to uszczelka lała i można powiedzieć ze miał smarowanie to dlaczego się wytarł więcej ?? :cry:
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

- rozkręć i sprawdź czy między uszczelką olejową i kurzową jest smar stały
- sprawdź ślizgi
- sprawdź uszczelki
- ściągnij sobie instrukcję serwisową (jest na stronie sram'a) i zalej odpowiednią ilością oleju
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

easy_rider Teraz to mu nic nie da,
po 2 latach olej najprawdopodobniej wyciekl lub cos innego sie z nim stalo, i po prostu amor nie miał smarowania, i golenie sie zatarly logiczne,
i co z tego ze po serwisia jak i tak mial zdarte golenie, nowe uszczelki nic nie dadza, ani zaden smar
Foxik_DH
Posty: 321
Rejestracja: 10.11.2007 10:41:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Foxik_DH »

Dla wyjaśnienia to jest wytarcie na jednej goleni (nie całej) wysokie około 1,5cm szerokie 1cm nie jak w duro czy xcr się wycierają się prawie całe goleń tylko jedna trochę . :wink:
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

ale to nie zmienia faktu ze jest zatarty, czyli nie da sie go narpawic (czyt. nie ważne jaki olej byś lał to i tak anody nie wróci )
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

qunick świetne rady...

Foxik_DH nasmaruj zalej olejem i sprawdź, jakoś to powinno działać.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Ja pier.. jak mozna byc takim debilem zeby amora nie serwisowac. Jak sie nie dba o sprzet to on odwdzieczy sie tym samym..
Foxik_DH
Posty: 321
Rejestracja: 10.11.2007 10:41:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Foxik_DH »

wiem że anody nie da się "naprawić" tylko chodzi o to żeby się dalej NIE WYCIERAŁ i nie lał. :wink:
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

zeby się nie wycierał to nie wiem co zrobic bo chyba czego byś nie zrobił i tak sie wytrze, a zeby nie ciekl to albo nałóż na uszczelki troche jakiegos smaru wazelinowego,
(oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu ich) a jezeli to nie zadziala to nowe uszczelki, a i do lag lejemy po 15 - 20 ml oleju 15 wt, nie 70 ml 5 wt :D
ja jednak twierdze ze szkoda pieniedzy na nowy olej i uszczelki ktore przez to i tak padna szybko.
jassdh
Posty: 114
Rejestracja: 09.02.2008 15:19:24
Kontakt:

Post autor: jassdh »

Z tego co piszecie wynika że, amor się nie nadaje na naprawę jest zatarty czyli i tak go trzeba wymienić??
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Foxik_DH pisze:i nie lał
To juz raczej niemozliwe, poniewaz anoda daje tam jakas czesc do grubosci, po wytarciu jej oczywiscie laga ma mniejsza srednice i olejowka nie bedzie juz tak idealnie przylegac.
jassdh pisze:Z tego co piszecie wynika że, amor się nie nadaje na naprawę jest zatarty czyli i tak go trzeba wymienić??
Jak chcesz sie bawic to zmien gorne lagi z korona, ale nie wiadomo co ze slizgami itp. Ja bym to sprzedal i kupil cos innego.
qunick
Posty: 265
Rejestracja: 29.12.2007 17:01:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: qunick »

Nie wiadomo czy dostanie gdziekolwiek indziej niz u harfy lagi, a u harfy jakie ceny sa kazdy wie, no i sadzac po tym ze lagi sie zatarly, cholera wie co ze slizgami tak jak juz wczesniej wspomniano.
Foxik_DH
Posty: 321
Rejestracja: 10.11.2007 10:41:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Foxik_DH »

qumpel miał coś podobnego tylko w innym amortyzatorze i przeszlifował DELIKATNIE wytarcie (najmniejszym papierem ściernym) i wymienił uszczelkę i mówił że prawie nie ciekł (niewiele) co o tym pomyśle sadzicie ?? :wink:
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Probuj.. Nie masz nic do stracenia. Ja bym to najpierw rozebral i zobaczyl co ze slizgami i przesmarowal je wazelina
Foxik_DH
Posty: 321
Rejestracja: 10.11.2007 10:41:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Foxik_DH »

blackdemon no oczywiście najpierw rozebrać przeszlifować nasmarować uszczelkę wymienić z kręcić :wink:
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Foxik_DH, blackdemon

zdarta anoda jest moim zdaniem lepsza, niz zdarta anoda przeszlifowana papierem...

ale ktos mial glupie pomysly, jak anoda jest sama wytarta, to ja bym nic nie robil, uszczelki, olej (tak jak w serwisowce, a nie jakies z dupy wartosci)

i bedzie dzialac... moze bedzie zostawial pierscien na lagach, alee bedzie ok... nie panikujcie ludzie:|
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
misiek123
Posty: 185
Rejestracja: 01.12.2008 19:30:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: misiek123 »

Nio niee. W żadnym wypadku nie szlifuj lag papierem.Według domowego przepisu, jaki kiedyś czytałem na necie szlifuje się lagi jak masz zadrapanie głębsze na ladze, które wybiera olej spod uszczelek i wtedy lekko zacierasz krawędzie, i trzeba kapnąć kropelkę jakiegoś twardego lakieru i jak to zaschnie to wyrównujesz lekko i nie zabiera oleju spod uszczelki. Ale ty masz człowieku startą anodę a nie dziury w goleni !!
Nie dotykaj tego papierem ściernym, bo jeszcze gorzej będzie.
Zdarta anoda nie jest takim problemem, tylko może gorzej wygląda, a anody nie jest taka gruba warstwa, żeby po ztarciu wyciekał olej otworem. Uszczelki zalecam kupić nowe. i nasmarować, przeserwisować jak napisane w manualu na stronie rockshox.com
Nic straconego. Jak dobrze wykonasz serwis i wymianę uszczelek to nie powinno nic puszczać. Nie popadajmy w skrajność, uszczelki są troche elastyczne i zciągną się na tych kilku setnych milimetra do zdartej goleni i przylegnie, a jak nie to możesz pokombinować z tą sprężynką na uszczelce przeciw kurzowej jak będzie jeszcze coś nie tak to rozkęć sprężynke i ją skróć i zakręć zpowrotem.
Nie każdy wie że sprężynka, która jest na tej uszczelce przeciwkurzowej, jak i zresztą od spodu przeciwolejowej ma dwa końce, tylko jeden jest wąski i wkręca się w ten szerszy koniec. Więc skracasz ten szerszy koniec i zkręcasz zpowrotem i już jest ciaśniej, ale to tylko jak nie będzie przylegać po jakimś czasie. Nowe uszczelki i będzie git. Do motion-controla (tłumika) 120 ml oleju 5w a do obu od dołu po 15ml oleju 15w. pozdro, jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.
O, najlepiej wrzuć zdjęcie amora żeby zobaczyć jak zdarta jest ta anoda, bo jak w tak jak w tym manitou bodajże o jakim kiedyś był na dh-z temat, to daruj sobie naprawę :twisted:
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości