Pike 409 pomocy.
Pike 409 pomocy.
Eloo. Mam problem z pikem 409 2006 zaczął się wycierać opiszę wam zdarzenie. A było to tak; Mój brat kupił prawie nówkę pika nie był on serwisowany około 2 lat ponieważ nie lał a dobrze pracował. Jakiś miesiąc temu go od niego kupiłem. I dzień po zobaczyłem wytarcie na lewej goleni (u- turn) więc pojechałem do kolegi i postanowiliśmy zrobić serwis. Rozkręciliśmy go a tam gdzie u turn sucho nie ma oleju ani smaru wiec doszliśmy do wniosku ze wytarcie pochodzi od tego ze nie było smaru. OK nalaliśmy oleju 5v do prawej goleni 120 ml a do lewej 70 żeby było smarowanie ponieważ nie miałem tego specjalnego smaru. Jakieś 3,5 tygodnia później zobaczyłem ze amor się troszkę więcej wytarł i uszczelka lała strasznie (nie była wymieniana podczas serwisu).
MOJE 1 PYTANIE. Czym to jest spowodowane??
MOJE 2 PYTANIE.Co trzeba z tym zrobić.
MOJE 3 PYTANIE. Czy wystarczy wymienić uszczelki( jeśli to jest nimi spowodowane) ??
Prosił bym o odp
Ps; poprawcie mnie jak cos zle napisałem;p
MOJE 1 PYTANIE. Czym to jest spowodowane??
MOJE 2 PYTANIE.Co trzeba z tym zrobić.
MOJE 3 PYTANIE. Czy wystarczy wymienić uszczelki( jeśli to jest nimi spowodowane) ??
Prosił bym o odp
Ps; poprawcie mnie jak cos zle napisałem;p
Uszczekla puszcza bo przelales go niemilosiernie tym olejem i to do tego 5 wt, z reszta jak nie byl 2 lata robiony to tak czy owak uszczelki poszly sie jeb*c.
Z goleniami nic się nie da zrobić, bo jak zdarles anode to po ptakach.
No i na 3 cie nie ma co odpowiadac.
Btw: ja mam 3 letniego pika raz na pol roku zminialem olej, i nawet nie smie mi cieknac
Z goleniami nic się nie da zrobić, bo jak zdarles anode to po ptakach.
No i na 3 cie nie ma co odpowiadac.
Btw: ja mam 3 letniego pika raz na pol roku zminialem olej, i nawet nie smie mi cieknac
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
zeby się nie wycierał to nie wiem co zrobic bo chyba czego byś nie zrobił i tak sie wytrze, a zeby nie ciekl to albo nałóż na uszczelki troche jakiegos smaru wazelinowego,
(oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu ich) a jezeli to nie zadziala to nowe uszczelki, a i do lag lejemy po 15 - 20 ml oleju 15 wt, nie 70 ml 5 wt
ja jednak twierdze ze szkoda pieniedzy na nowy olej i uszczelki ktore przez to i tak padna szybko.
(oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu ich) a jezeli to nie zadziala to nowe uszczelki, a i do lag lejemy po 15 - 20 ml oleju 15 wt, nie 70 ml 5 wt

ja jednak twierdze ze szkoda pieniedzy na nowy olej i uszczelki ktore przez to i tak padna szybko.
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
To juz raczej niemozliwe, poniewaz anoda daje tam jakas czesc do grubosci, po wytarciu jej oczywiscie laga ma mniejsza srednice i olejowka nie bedzie juz tak idealnie przylegac.Foxik_DH pisze:i nie lał
Jak chcesz sie bawic to zmien gorne lagi z korona, ale nie wiadomo co ze slizgami itp. Ja bym to sprzedal i kupil cos innego.jassdh pisze:Z tego co piszecie wynika że, amor się nie nadaje na naprawę jest zatarty czyli i tak go trzeba wymienić??
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Foxik_DH, blackdemon
zdarta anoda jest moim zdaniem lepsza, niz zdarta anoda przeszlifowana papierem...
ale ktos mial glupie pomysly, jak anoda jest sama wytarta, to ja bym nic nie robil, uszczelki, olej (tak jak w serwisowce, a nie jakies z dupy wartosci)
i bedzie dzialac... moze bedzie zostawial pierscien na lagach, alee bedzie ok... nie panikujcie ludzie:|
zdarta anoda jest moim zdaniem lepsza, niz zdarta anoda przeszlifowana papierem...
ale ktos mial glupie pomysly, jak anoda jest sama wytarta, to ja bym nic nie robil, uszczelki, olej (tak jak w serwisowce, a nie jakies z dupy wartosci)
i bedzie dzialac... moze bedzie zostawial pierscien na lagach, alee bedzie ok... nie panikujcie ludzie:|
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Nio niee. W żadnym wypadku nie szlifuj lag papierem.Według domowego przepisu, jaki kiedyś czytałem na necie szlifuje się lagi jak masz zadrapanie głębsze na ladze, które wybiera olej spod uszczelek i wtedy lekko zacierasz krawędzie, i trzeba kapnąć kropelkę jakiegoś twardego lakieru i jak to zaschnie to wyrównujesz lekko i nie zabiera oleju spod uszczelki. Ale ty masz człowieku startą anodę a nie dziury w goleni !!
Nie dotykaj tego papierem ściernym, bo jeszcze gorzej będzie.
Zdarta anoda nie jest takim problemem, tylko może gorzej wygląda, a anody nie jest taka gruba warstwa, żeby po ztarciu wyciekał olej otworem. Uszczelki zalecam kupić nowe. i nasmarować, przeserwisować jak napisane w manualu na stronie rockshox.com
Nic straconego. Jak dobrze wykonasz serwis i wymianę uszczelek to nie powinno nic puszczać. Nie popadajmy w skrajność, uszczelki są troche elastyczne i zciągną się na tych kilku setnych milimetra do zdartej goleni i przylegnie, a jak nie to możesz pokombinować z tą sprężynką na uszczelce przeciw kurzowej jak będzie jeszcze coś nie tak to rozkęć sprężynke i ją skróć i zakręć zpowrotem.
Nie każdy wie że sprężynka, która jest na tej uszczelce przeciwkurzowej, jak i zresztą od spodu przeciwolejowej ma dwa końce, tylko jeden jest wąski i wkręca się w ten szerszy koniec. Więc skracasz ten szerszy koniec i zkręcasz zpowrotem i już jest ciaśniej, ale to tylko jak nie będzie przylegać po jakimś czasie. Nowe uszczelki i będzie git. Do motion-controla (tłumika) 120 ml oleju 5w a do obu od dołu po 15ml oleju 15w. pozdro, jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.
O, najlepiej wrzuć zdjęcie amora żeby zobaczyć jak zdarta jest ta anoda, bo jak w tak jak w tym manitou bodajże o jakim kiedyś był na dh-z temat, to daruj sobie naprawę
Nie dotykaj tego papierem ściernym, bo jeszcze gorzej będzie.
Zdarta anoda nie jest takim problemem, tylko może gorzej wygląda, a anody nie jest taka gruba warstwa, żeby po ztarciu wyciekał olej otworem. Uszczelki zalecam kupić nowe. i nasmarować, przeserwisować jak napisane w manualu na stronie rockshox.com
Nic straconego. Jak dobrze wykonasz serwis i wymianę uszczelek to nie powinno nic puszczać. Nie popadajmy w skrajność, uszczelki są troche elastyczne i zciągną się na tych kilku setnych milimetra do zdartej goleni i przylegnie, a jak nie to możesz pokombinować z tą sprężynką na uszczelce przeciw kurzowej jak będzie jeszcze coś nie tak to rozkęć sprężynke i ją skróć i zakręć zpowrotem.
Nie każdy wie że sprężynka, która jest na tej uszczelce przeciwkurzowej, jak i zresztą od spodu przeciwolejowej ma dwa końce, tylko jeden jest wąski i wkręca się w ten szerszy koniec. Więc skracasz ten szerszy koniec i zkręcasz zpowrotem i już jest ciaśniej, ale to tylko jak nie będzie przylegać po jakimś czasie. Nowe uszczelki i będzie git. Do motion-controla (tłumika) 120 ml oleju 5w a do obu od dołu po 15ml oleju 15w. pozdro, jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.
O, najlepiej wrzuć zdjęcie amora żeby zobaczyć jak zdarta jest ta anoda, bo jak w tak jak w tym manitou bodajże o jakim kiedyś był na dh-z temat, to daruj sobie naprawę

[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość