Modulacja hamulca - co to jest?

marcin4546
Posty: 110
Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
Lokalizacja: polanica zdrój
Kontakt:

Modulacja hamulca - co to jest?

Post autor: marcin4546 »

moze to jest głupie pytanie ale proszę mi napisac co to jest modulacja hamulca.. czytam cały czas posty o tej modulacji ale niewiem co to znaczy to pojęcia prosze mi wytłumaczyć. z góry dzięki
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Jak jest mało modulacji to naciśniesz hamulec i odrazu blokuje koło jak jest dobra modulacja to możesz stopniowo regulować siłe chebla

czyly poprostu im lepsza modulacja tym płynniej możesz zachamować..

Coś aka skrzynia biegów im lepsza modulacja tym więcej biegów ;]
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Kramon pisze:Coś aka skrzynia biegów im lepsza modulacja tym więcej biegów ;]
Ładne porównanie :mrgreen:

Im więcej modulacji, tym krótsza droga Hamowania przy złej przyczepności, zakładając, że mocy dość.
marcin4546
Posty: 110
Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
Lokalizacja: polanica zdrój
Kontakt:

Post autor: marcin4546 »

aha czyli może mi ktoś coś podpowie co do wyboru hamulców z jak najlepszą modulacją:D siła też nie najgorsza chcoaż lekki jestem 65kg budżet ok. 600zł za komplet może 700zł nowe jeżdzę dh.fr takie zeby były lepsze od bb5 i zeby dobrze sie spisywały na czarnej górze:D
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

Zastanow sie nad kompletem SLX na tarczach 203przod/180tyl- sila calkiem ok, modulacja tez dobra i cena niska.
http://www.endura.pl
Lomek
Posty: 408
Rejestracja: 08.05.2008 19:11:08
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Lomek »

ACextreme, wiesz może jak się mają z modulacją SLXy do Juicy 5??
oliano_italiano
Posty: 271
Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: oliano_italiano »

jeśli dobrze wyregulujesz J5 to ma bardzo fajna modulacje, siła porównywalna lub taka sama jak w J7. J7 są tylko lepsze pod względem regulacji skoku klamki przez pokrętło, a J5 skoku klamki przez śrubkę czy tam imbus (nie pamiętam ;P)
ogólnie rzecz biorąc, bardzo fajny hamulec :mrgreen:
barte
Posty: 232
Rejestracja: 18.10.2008 18:43:42
Lokalizacja: Kraków N-H
Kontakt:

Post autor: barte »

Jeśli chcesz być naprawdę ekstremistą w modulacji to bierz jakieś Hope'y :D. Ogólnie jeszcze fajna modulację mają podobno Sainty i z moich odczuć cała seria Stroker.
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
marcin4546
Posty: 110
Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
Lokalizacja: polanica zdrój
Kontakt:

Post autor: marcin4546 »

i jeszcze takie pytanie czy te nowe hayes trail i ryde to to są podobne w działaniu od starych hayesów (tylko nowa nazwa)ale "barte" HOPEow nie znajde w tej cenie..a hayes nine?? może traile?? wydaje mi sie ze w tej cenie to hayes stroker trail byłby najlepszą ofertą. może macie jakieś doświadczenie z nimi??
Stanik
Posty: 595
Rejestracja: 13.11.2005 13:52:32
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Stanik »

Strokery w moim odczuciu pracują dużo lepiej niż HFX 9. Sam mam Strokery Traile na tarczach 180mm, są całkowicie bezawaryjne, siła naprawdę wystarczająca, modulacja nie jest jakaś specjalna, ale nie jest najgorzej. Ogólnie są warte swojej ceny i moge je szczerze polecić.
http://sstanikk.pinkbike.com/album/Freeride/
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

marcin4546 ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne. Co do porównania ich ze statymi to mogę powiedzieć że u mnie lepiej spisują się niż compy, hfx9 i chyba nawet maga (wszystko z tarczą 203mm)
Tolek
Posty: 206
Rejestracja: 18.04.2009 14:50:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Tolek »

Jeśli już jesteśmy przy takich pytaniach, to się podepnę. Czym się charakteryzuje praca liniowa, a czym progresywna?
www.happynegro.ownlog.com
www.tolek.pinkbike.com
marcin4546
Posty: 110
Rejestracja: 22.06.2007 20:44:35
Lokalizacja: polanica zdrój
Kontakt:

Post autor: marcin4546 »

Tolek pisze:Jeśli już jesteśmy przy takich pytaniach, to się podepnę. Czym się charakteryzuje praca liniowa, a czym progresywna?
OŻESZM KURDE JA O TYM WOGÓLE NIE SŁYSZAZAŁEM:D TO JUŻ CHYBA WYSOKI STOPIEŃ WTAJEMNICZENIA:D
tomek059 pisze:ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne.
al trail ma regulowaną pozycje przewodu przy zacisku

a pozatym myslicie ze za jakiś czas będą jakieś obniżki tegorocznych modeli??
mar3k
Posty: 881
Rejestracja: 03.02.2006 21:25:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mar3k »

Tolek poleciales po bandzie i zmieniles temat ;)

Ogolnie dam ci na przykladzie, np. Liniowy skok, to taki ktory pracuje z praktycznie niezmieniona twardoscia przez calosc skoku, czyli ze pierwsze tam 5-6cm bedzie wybieralo tak samo miekkie jak ostanie te 5-6. Progresywne to takie ktorego praca bedzie sie zmieniac w zaleznosci od stopnia ugiecia.

To tak pi raz oko ;) mysle ze sie nie pomylilme jak to to mnie poprawcie
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Tolek liniowa To jest tak jakbym cie zrzucił z mostu.
Progresywna to gdy dotrzesz do wody i zacznie sie etap bycia wniej
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Nie no Kramon ty znajdziesz zawsze dobre porównianie :o
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Skok liniowy:
Wykresem siły od ugięcia ( F(x) ) jest linia prosta, stały współczynnik sprężystości.
Skok progresywny - tutaj współczynnik sprężystości zmienia się wraz z wartością ugięcia, wykresem będzie krzywa (nie wnikam jaka).

tomek059 pisze:marcin4546 ja wybrałem ryde bo trial ma to nie potrzebne mi pokrętło (ustawiać można za pomocą imbusa tylko trzeba w wycięcie w dźwigni dać podkładki) i ma zacisk montowany tak jak w seriach g1 co powoduje straty hydrauliczne
Trail'e mają dodatkowo większą powierzchnię klocka i (podobno) lepszą modulację ;)
http://brooce.pinkbike.com
pplaymo
Posty: 339
Rejestracja: 13.03.2009 22:52:27
Kontakt:

Post autor: pplaymo »

Lomek mam na przodzie juicy 5 a na tyle slx-a. No cóż po założeniu SLX zacząłem myśleć o wymianie przodu. Wg. mnie modulacje ma lepszą SLX. Siła podobna. Jakoś lepiej mi się korzysta z Shimanocha. Obydwa hample na tarczach 203.
zakrzak
Posty: 30
Rejestracja: 29.09.2009 09:02:54
Lokalizacja: NDM
Kontakt:

Post autor: zakrzak »

Liniowa - cały czas trzeba działać z taką sama siłą by ugiąć, amor przez cały zakres skoku jest tak samo miękki (zapominamy o tłumikach wszelkich). Liniowe są sprężyny np.

Progresywna - z każdym milimetrem ugięcia trzeba przykładać większą siłę by ugiąć o kolejny milimetr, amor robi się coraz twardszy. Tutaj amorki powietrzne.

Regresywna (robią takie?) - z każdym milimetrem ugięcia można przykładać coraz miniejszą siłę by ugiąć o kolejne milimetry, amor robi się coraz miększy. A tu mi przykład do głowy nie przychodzi :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości