Fox DHX 5.0 powietrze czy sprężyna??
Fox DHX 5.0 powietrze czy sprężyna??
Witam!
Nie wiem co wybrać dhx 5.0 air czy coil (oba modele 2009).
Będzie zamontowany w klasycznym jednozawiasie z Totemem Solo Air z przodu.
Styl jazdy?? Wszystkiego po trochu. Taki ogólnie pojęty FR, dużo wyjazdów w góry.
Ciągnie mnie do tego DHX Air ale nigdy nie jeździłem na powietrznym damperze i nie wiem czego się po nim spodziewać. Słyszałem natomiast wiele niepochlebnych opinii dotyczących pracy air' ów.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
edit: chodziło oczywiście o sprężynę. Myślałem o sprężynie napisałem o oleju :D
Nie wiem co wybrać dhx 5.0 air czy coil (oba modele 2009).
Będzie zamontowany w klasycznym jednozawiasie z Totemem Solo Air z przodu.
Styl jazdy?? Wszystkiego po trochu. Taki ogólnie pojęty FR, dużo wyjazdów w góry.
Ciągnie mnie do tego DHX Air ale nigdy nie jeździłem na powietrznym damperze i nie wiem czego się po nim spodziewać. Słyszałem natomiast wiele niepochlebnych opinii dotyczących pracy air' ów.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
edit: chodziło oczywiście o sprężynę. Myślałem o sprężynie napisałem o oleju :D
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 11.12.2009 20:45:45
- Lokalizacja: wieś?
- Kontakt:
Dla doprostowania tematu
- olej odpowiedzialny jest za tłumienie, a medium
ściskanym jest powietrze/sprężyna.
Wracając do sedna sprawy, to z tego co piszesz, chociaż jeszcze przydała by się twoja waga, to jednak mimo wszystko sprężyna, najlepiej tytanowa
bo jednak waga samej stalowej sprężyny dosłownie poraża
ale nawet mimo tego, sprężyna 



Wracając do sedna sprawy, to z tego co piszesz, chociaż jeszcze przydała by się twoja waga, to jednak mimo wszystko sprężyna, najlepiej tytanowa




-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
bambaryła jest tyle opinii nt airów ile ludzi - niektórym ich praca pasuje,niektórym nie. Ja tam jestem zadowolony z pracy swojego i nie widzę potrzeby pakowania się w sprężynę. Dużo tu zależy od styl jazdy,bo jeśli masz bzika na punkcie wybierania małych kamyczków to aira na pewno nie bierz 

https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

do jednozawiasu to bym jednak sprezynowca bral. Na TiSpringu roznica wagi nie jest az taka drastyczna biorac pod uwage mase calego roweru a nie samego dampera.
No i sprezynowiec wydaje mi sie mniej awaryjny i latwiejszy w serwisowaniu.
Widzialem conajmniej kilka DHXow Air na allegro ktore zapadly sie po dobiciu i nie odbijaly. Pewnie nie wytrzymaly cisnienia albo cos.
Ale co do tej awaryjnosci to moze niech dokladnie wyjasni ktos kto sie zna na serwisie Airow bo ja Aira nigdy nie rozkrecalem.
No i sprezynowiec wydaje mi sie mniej awaryjny i latwiejszy w serwisowaniu.
Widzialem conajmniej kilka DHXow Air na allegro ktore zapadly sie po dobiciu i nie odbijaly. Pewnie nie wytrzymaly cisnienia albo cos.
Ale co do tej awaryjnosci to moze niech dokladnie wyjasni ktos kto sie zna na serwisie Airow bo ja Aira nigdy nie rozkrecalem.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj :
Mam zamiar zakupić damper DHX 3.0 coil. Posiada on tzw. Boost Valve. Według instrukcji jest to regulacja tłumienia kompresji za pomocą ciśnienia powietrza. Posiadam sprężynę tytanową 500lbs, którą chciałbym wykorzystać. Niestety jest ona dla mnie trochę za miękka, myślę że 550lbs byłoby już ok.
Moje pytanie brzmi - czy za pomocą tego 'Boost Valve' będe w stanie nadrobić braki w twardości sprężyny czyli utwardzić trochę damper ? Czy może dhx 5.0 i jego regulacje dałyby lepszy efekt ?
Do tej pory jeździłem na raczej prymitywnych damperach i nie jestem za bardzo zorientowany w możliwościach jakie dają te wszystkie pokrętła i zaworki.
Mam zamiar zakupić damper DHX 3.0 coil. Posiada on tzw. Boost Valve. Według instrukcji jest to regulacja tłumienia kompresji za pomocą ciśnienia powietrza. Posiadam sprężynę tytanową 500lbs, którą chciałbym wykorzystać. Niestety jest ona dla mnie trochę za miękka, myślę że 550lbs byłoby już ok.
Moje pytanie brzmi - czy za pomocą tego 'Boost Valve' będe w stanie nadrobić braki w twardości sprężyny czyli utwardzić trochę damper ? Czy może dhx 5.0 i jego regulacje dałyby lepszy efekt ?
Do tej pory jeździłem na raczej prymitywnych damperach i nie jestem za bardzo zorientowany w możliwościach jakie dają te wszystkie pokrętła i zaworki.
www.gkkg.pl
możesz podbić cisnieneim niema problemu ale do pewnych granic, maksymalne cisnienie jest bodajze 200-220psi wiec jest to sporo i wg mnie 50lbs + - da ise zrobic regulacja cisnienia gdyz zakres jest od 75-220psi lub 120-200 zaleznie od roku bodajze(moge sie mylic bo z glowy pisze)
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
Zapadały się najczęściej air w wersji oem. Z tego co pamiętam na gwarancji wymieniali o-ring i dalej było ok.
Co do pracy, mi bardziej pasuje praca 3.0 air niż 4.0 coil, ale to musiałbyś sam usiąść i się przejechać.
Sprężyny tytanowe są lżejsze średnio o 100 gram od sprężyn stalowych, wiec zysk na wadze nie jest tak spory jak w przypadku damperów powietrznych ( 3.0 air 216mm ~420 gram, dhx 3.0 216 + sprężyna 450x2.8" ~810 gram)
Co do nabijania komory, ma to znikomy wpływ na twardość dampera(przynajmniej takie były odczucia, gdy sprawdzalimy to na dhx 3.0,4.0 i 5.0 )
Co do pracy, mi bardziej pasuje praca 3.0 air niż 4.0 coil, ale to musiałbyś sam usiąść i się przejechać.
Sprężyny tytanowe są lżejsze średnio o 100 gram od sprężyn stalowych, wiec zysk na wadze nie jest tak spory jak w przypadku damperów powietrznych ( 3.0 air 216mm ~420 gram, dhx 3.0 216 + sprężyna 450x2.8" ~810 gram)
Co do nabijania komory, ma to znikomy wpływ na twardość dampera(przynajmniej takie były odczucia, gdy sprawdzalimy to na dhx 3.0,4.0 i 5.0 )
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
thomson - nie ludz sie. Nie bedzie znaczaco twardszy. bedzie bardziej progresywny, czyli wczesniej bedzie sie utwardzal.. Poza tym zbyt duże cisnienie w komorze raczej nie służy damperowi..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości