Fox DHX 5.0 powietrze czy sprężyna??

bambaryła
Posty: 52
Rejestracja: 30.06.2004 03:13:06
Kontakt:

Fox DHX 5.0 powietrze czy sprężyna??

Post autor: bambaryła »

Witam!

Nie wiem co wybrać dhx 5.0 air czy coil (oba modele 2009).
Będzie zamontowany w klasycznym jednozawiasie z Totemem Solo Air z przodu.
Styl jazdy?? Wszystkiego po trochu. Taki ogólnie pojęty FR, dużo wyjazdów w góry.
Ciągnie mnie do tego DHX Air ale nigdy nie jeździłem na powietrznym damperze i nie wiem czego się po nim spodziewać. Słyszałem natomiast wiele niepochlebnych opinii dotyczących pracy air' ów.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

edit: chodziło oczywiście o sprężynę. Myślałem o sprężynie napisałem o oleju :D
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

bambaryła małe sprostowanie tematu:

w DHX air też jest olej.

co do wyboru dampera to zależy czy zalezy Ci na nieco gorszej pracy na korzyść niższej wagi. Osobiscie uwazam ze jednozawias lepiej dziala na sprezynie.
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 11.12.2009 20:45:45
Lokalizacja: wieś?
Kontakt:

Post autor: Forumowicz »

Dla doprostowania tematu :wink: - olej odpowiedzialny jest za tłumienie, a medium :D :wink: ściskanym jest powietrze/sprężyna.

Wracając do sedna sprawy, to z tego co piszesz, chociaż jeszcze przydała by się twoja waga, to jednak mimo wszystko sprężyna, najlepiej tytanowa :) bo jednak waga samej stalowej sprężyny dosłownie poraża :roll: :oops: ale nawet mimo tego, sprężyna :twisted:
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

bambaryła jest tyle opinii nt airów ile ludzi - niektórym ich praca pasuje,niektórym nie. Ja tam jestem zadowolony z pracy swojego i nie widzę potrzeby pakowania się w sprężynę. Dużo tu zależy od styl jazdy,bo jeśli masz bzika na punkcie wybierania małych kamyczków to aira na pewno nie bierz ;)
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

do jednozawiasu to bym jednak sprezynowca bral. Na TiSpringu roznica wagi nie jest az taka drastyczna biorac pod uwage mase calego roweru a nie samego dampera.
No i sprezynowiec wydaje mi sie mniej awaryjny i latwiejszy w serwisowaniu.
Widzialem conajmniej kilka DHXow Air na allegro ktore zapadly sie po dobiciu i nie odbijaly. Pewnie nie wytrzymaly cisnienia albo cos.
Ale co do tej awaryjnosci to moze niech dokladnie wyjasni ktos kto sie zna na serwisie Airow bo ja Aira nigdy nie rozkrecalem.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: thomson »

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj :

Mam zamiar zakupić damper DHX 3.0 coil. Posiada on tzw. Boost Valve. Według instrukcji jest to regulacja tłumienia kompresji za pomocą ciśnienia powietrza. Posiadam sprężynę tytanową 500lbs, którą chciałbym wykorzystać. Niestety jest ona dla mnie trochę za miękka, myślę że 550lbs byłoby już ok.
Moje pytanie brzmi - czy za pomocą tego 'Boost Valve' będe w stanie nadrobić braki w twardości sprężyny czyli utwardzić trochę damper ? Czy może dhx 5.0 i jego regulacje dałyby lepszy efekt ?

Do tej pory jeździłem na raczej prymitywnych damperach i nie jestem za bardzo zorientowany w możliwościach jakie dają te wszystkie pokrętła i zaworki.
www.gkkg.pl
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

możesz podbić cisnieneim niema problemu ale do pewnych granic, maksymalne cisnienie jest bodajze 200-220psi wiec jest to sporo i wg mnie 50lbs + - da ise zrobic regulacja cisnienia gdyz zakres jest od 75-220psi lub 120-200 zaleznie od roku bodajze(moge sie mylic bo z glowy pisze)
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
HiPhO
Posty: 129
Rejestracja: 12.02.2008 10:46:02
Kontakt:

Post autor: HiPhO »

Zapadały się najczęściej air w wersji oem. Z tego co pamiętam na gwarancji wymieniali o-ring i dalej było ok.
Co do pracy, mi bardziej pasuje praca 3.0 air niż 4.0 coil, ale to musiałbyś sam usiąść i się przejechać.
Sprężyny tytanowe są lżejsze średnio o 100 gram od sprężyn stalowych, wiec zysk na wadze nie jest tak spory jak w przypadku damperów powietrznych ( 3.0 air 216mm ~420 gram, dhx 3.0 216 + sprężyna 450x2.8" ~810 gram)
Co do nabijania komory, ma to znikomy wpływ na twardość dampera(przynajmniej takie były odczucia, gdy sprawdzalimy to na dhx 3.0,4.0 i 5.0 )
thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: thomson »

tuha pisze:możesz podbić cisnieneim
HiPhO pisze:ma to znikomy wpływ na twardość
No to mam dwie sprzeczne opinie. Mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć ? Sądzę, że użytkowników DHX-ów jest tu więcej...
www.gkkg.pl
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Kiedyś miałem swingera 4-way ze sprężyną za miękką przynajmniej o 100lbs, to napompowałem go dosyć mocno, na pewno trudniej było go dobić, ale czy był twardszy - nie pamiętam.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

thomson - nie ludz sie. Nie bedzie znaczaco twardszy. bedzie bardziej progresywny, czyli wczesniej bedzie sie utwardzal.. Poza tym zbyt duże cisnienie w komorze raczej nie służy damperowi..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

mam dhx'a 3.0 ze spreżynką 400lbs, [jest na mnie za miękka i muszę ją zmienić na 500lbs] myślałem, że sobie utwardzę go dobijajać powietrza.. ale nic to nie dało.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość