RST R1

B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Obstawiałbym raczej, że cały ten efekt wynika z konstrukcji sprężyny powietrznej. Taki sam problem miało Marzocchi (nie wiem czy ma nadal), dopóki rider był lekki i nie musiał dużo pompować to było OK, a powyżej pewnego pułapu amor tracił czułość. Pewnie, mozna zdjąć tłumnienie, ale trzeba mieć na uwadze, że moze być go za mało jak będzie potrzebne i amor zacznie mocno odbijać na dużych przeszkodach. Oczywiscie sprawdź to najpierw, bo ja akurat nie znam tego konkretnego modelu i mogę się mylić, może faktycznie z rzadszym olejem też da radę, niemniej jednak pomyślałbym o planie B (sprzedać i kupić wersję ze stalową sprężyną) albo C (przerobić na coil).
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

B.Z. sądzę, że nie będzie żadnego zbyt mocnego odbicia na dużych przeszkodach, bo u Mnie w R1 08' zakres regulacji tłumienia powrotu jest tak szeroki, że można go ustawić od bardzo szybkiego powrotu i super wybierania aż po mega wolny powrót trwający 30 sek. dla całego skoku. Pzdr
Joniu 03
Posty: 155
Rejestracja: 04.04.2009 18:25:09
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Joniu 03 »

B.Z. są takie plany aby amorka zmienić ale na R1 ^^ lub sigme zależy jak będzie powietrze po serwisie chodziło. Właśnie wydaje mi sie że jak tam jest zbyt mało oleju bo sięga zaledwie do 25% zbiornika w którym sie znajduje dlatego mam zamiar zalać prawie do 70 :) to będe mógł dać mniej powietrza i wydaje mi sie że będzie dużo ładniejsza praca bo wtedy będzie sie bardziej opierał na oleju a nie na samym powietrzu i nie będzie sie zapadać .
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

skoro tak do lux... W ogóle to prawdopodobnie będę też sobie "sprawiał" R1. Moja Alfalfa cały czas trzyma się świetnie, ale przeszkadzały mi w niej dwie rzeczy. Pierwsza taka, że łapała bardzo szybkko kurz do środka. Znalazłem jednak rozwiązanie, ona ma uszczelki nieco zagłębione w goleniach, wystarczy naćkać tam wazeliny technincznej, która nie wpuści syfu dalej. Raz na tydzień wydłubać ją razem z syfem i dać nową. Jeżdżę tak już pół roku i takie przebiegi międzyserwisowe są jeszcze dla mnie do przyjęcia. R1 co prawda ma inne uszczelki, ale myślę, że w razie czego jakies neopreny załatwią sprawę. Poza tym będą to nowe uszczelki a nie 10-letnie, też zupełnie inaczej będą zbierać kurz.

Druga sprawa to skok. Alfalfa ma teoretycznie 15 cm skoku z czego wykorzystuje 13. Poprawiłem to nieco przewiercając u dołu jedną z goleni, ale teraz z kolei potrafi nieprzyjemnie dobić. Doraźnie podłożę tam jakiś elastomer, ale progresja będzie zbyt gwatłowna. Alfalfa miała bardzo fajną progresję własnie wtedy, kiedy jeszcze nie była przewiercona, skok był tylko za krótki, R1 powinien rozwiązać problem.
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

"I tak powiem": Panie i Panowie- tak pracuje RST R1 2008, czapki z głów...

http://www.youtube.com/watch?v=1Bu54rln6jA
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

noo, jestem zaskoczony ;) i to "uuh" na koniec ;P
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

"uuh" na koniec to z ulgi, ryzykowałem życiem żeby nagrać ten film, ślisko jak 150, się o mało nie zabiłem hehehe :wink:

Podsumowując:
-fabryczny widelec, na fabrycznym oleju
-wyczyściłem oryginalny smar na goleniach dolnych i zastąpiłem moją super mieszanką smarującą :P
-zamieniłem sprężynę na bardziej miękką dobraną pod moje 69 kg.
pzdr
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość