[Konewka] - Giant DH Comp + 888 RCV
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
DH Team od DH Comp-a różnił się damperem i kolorem malowania.Szymon_331 pisze:
Mam ramkę która wygląda w sumie identycznie (pomijając kolor) a nazywa się Giant DH team. Czy to jest to samo czy coś pomyliłem?
W praktyce poza kolorem nie różnią się niczym, bo wszystkie śmigały na Swingerach 6way.
Moim skromnym zdaniem Team miał ładniejsze niebieskie malowanie;)
W modelu 2005 (?) zmienili górna rurę i dali damper z zbiorniczkiem na kablu (pozwoliło to na dostęp do regulacji).
snizy tak, od 2005 rura górna była gięta - a damper był na przewodzie.
Warto nadmienić, że Team od 2004 roku był niebieski. Wczesniej był czarny z żółtymi "motywami" sponsorskimi i damperem RockShox'a, a jeszcze wcześniej rama była biała. O ile sie nie myle to wyszła równolegle z zakończeniem produkcji ATX DH One/Two (2001/2002), a po roku zostało w niej przeprojektowane zawieszenie i "udoskonalone" - gdyż wcześniej sypały sie łożyska i tuleje - co z resztą dalej jest słabym pkt tej ramy.
Warto nadmienić, że Team od 2004 roku był niebieski. Wczesniej był czarny z żółtymi "motywami" sponsorskimi i damperem RockShox'a, a jeszcze wcześniej rama była biała. O ile sie nie myle to wyszła równolegle z zakończeniem produkcji ATX DH One/Two (2001/2002), a po roku zostało w niej przeprojektowane zawieszenie i "udoskonalone" - gdyż wcześniej sypały sie łożyska i tuleje - co z resztą dalej jest słabym pkt tej ramy.
www.feel-free.pl
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
iimacko racja, 2005 miało już 12x150.
Tak podsumowując to chyba jedna z niewielu ram "klasyków", która ostała się bez większej ingerencji projektantów w "coroczne zmiany".
np. taki Turner DHR co roku miał zmieniany jakiś detal - aż w końcu porównując rocznik 2001 do 2008/9 jest to zupełnie inna rama... a poczciwy Giant nie zmienił się właściwie w ogole (jesli chodzi o zawiechę i design) - wiadomo, że w drodze "ewolucji" została rama ulepszona, ale poza górną rura od 2005 drastycznych różnic nie widać...
Tak podsumowując to chyba jedna z niewielu ram "klasyków", która ostała się bez większej ingerencji projektantów w "coroczne zmiany".
np. taki Turner DHR co roku miał zmieniany jakiś detal - aż w końcu porównując rocznik 2001 do 2008/9 jest to zupełnie inna rama... a poczciwy Giant nie zmienił się właściwie w ogole (jesli chodzi o zawiechę i design) - wiadomo, że w drodze "ewolucji" została rama ulepszona, ale poza górną rura od 2005 drastycznych różnic nie widać...
www.feel-free.pl
bardzo dobra uwaga iimackoiimacko pisze:snizy jeszcze trzeba dodać ze rocznik mial juz tyl na piaste 12x150 a nie jak to było wcześniej 12x135
pragnę jeszcze przypomnieć że koło montowane pod oś12x135 nie było symetryczne!!
warto o tym pamiętać jak się składa nowe kółka do Giant-a DH (ja miałem ten problem)
Spaced owszem, produkowano krócej. Chodzi mi o to, że w zbliżonym czasie weszły do sprzedaży dwa jednozawiasy (DH Team/Comp i DHR). I od tamtego czasu (do końca produkcji Gianta) nie zostało w Giancie wiele zmienione (generalnie tylko stylistyka i rozmiar piasty), a w DHR rozmiar piasty z 10x135 na 12x150, pozniej cała konstrukcja została przeprojektowana - od 2003 kiedy weszła sztywna ośka zaczęły się sypać wahacze, potem znowu coś pozmieniali, nakombinowali i chcieli dogonić "panujące trendy" przerabiając "protoplaste z 2000/2001 roku. Owszem, rama udana - ale poza systemem zawieszenia nie ma wiele wspolnego z pierwszymi DHR'ami. Giant po prostu odpuścił wyścig szczurów i wprowadził ramki z Maestro.
Nasuwa mi się pytanie co by było, gdyby dalej Giant klepał system zawiechy z DH Teama, badz nie wycofał go z sprzedaży. Pamiętam jak po zakończeniu produkcji ludzie jeszcze sie tłukli o te ramy i z przymrużeniem oka patrzyli na Glory.
Nasuwa mi się pytanie co by było, gdyby dalej Giant klepał system zawiechy z DH Teama, badz nie wycofał go z sprzedaży. Pamiętam jak po zakończeniu produkcji ludzie jeszcze sie tłukli o te ramy i z przymrużeniem oka patrzyli na Glory.
Spaced albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi, albo Ty nie zrozumiałeś mojej;]
Nie chodzi mi o żadne zmiany nazwy, tylko o to, ze Giant przez cały okres wytwarzania DH Teama zachował "ciągłość projektu" bez żadnych zmian w zawieszeniu, a Turner w tym czasie przerobił całą ramę... tyle.
Wniosek: Giant problemów nie miał, Turner problemy miał - tak łopatologicznie (już abstrahując od tego czy giant wypuścił poźniej Glorke, a Turner dalej klepał stary pomysł) :]
Nie chodzi mi o żadne zmiany nazwy, tylko o to, ze Giant przez cały okres wytwarzania DH Teama zachował "ciągłość projektu" bez żadnych zmian w zawieszeniu, a Turner w tym czasie przerobił całą ramę... tyle.
Wniosek: Giant problemów nie miał, Turner problemy miał - tak łopatologicznie (już abstrahując od tego czy giant wypuścił poźniej Glorke, a Turner dalej klepał stary pomysł) :]
www.feel-free.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości