Chciałbym odchudzić mój rower:
Rama: Prodigy Johnny Bravo
Amor: Duro (zmieniam na 44 ATA)
Koła: Sun Romis Single Track Piasty Bop Szprychy DT
Kaseta: Sram (lekka)
Opony: Kenda Small Block (super lekka) Tioga FS 100
Sztyca: Accent (już przycięta chce ścianki zjechać przy końcówce)
Stery: Octan One Warp I
Kiera: Tioga 286 DH (przycinana)
Mostek: Tioga Cube (średni)
Przerzutka: Shimano Sora
Manetka: Shimano Alivio
Hamulec: Shimano Deore (chce zmienić na jakiegoś mechanika Avida)
Klamka: Avid Fr5
Napinacz: Bop (wymieniam na Prodigy)
Łańcuch: Sram (lekki)
Pedały: Pancake (Tinkie Winkie chce)
Dętki: marketowskie (lekkie)
Korba: Shimano Hone
Mile widziane rozwiązania z bmx szosówek itp oczywiście nie będę nawiercał ramy ani stosował karbonu przy kierownicy ... ten rower jest używany we freeride'zie i musi tez wytrzymać swoje
Co sądzicie o częściach z KCNC ?
Odchudzanie Johnny Bravo 13,5 kg
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24.01.2010 11:20:14
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Pomysłów na odchudzanie jest tyle co fanów lekkiej wagi. Z drobiazgów to możesz zapodać pakiet śrubek alu/ti w całym rowerze. Topcap, podkładki na carbon czy coś lekkiego, tak samo zacisk. Inni zaproponują ścięcie komina czy zbędnych przelotek w ramie albo nawiercanie sztycy.
Z części do wymiany to napewno stery trochę ważą a i kulki szału pracą nie robią, jakieś lekkie maszyny by się przydały. Mostek na coś krótszego lżejszego. Pedały jak zmieniać to może na coś naprawdę lekkiego vp59 aka Fever, Moondusty, Aeriale czy coś od HT?
Z dętek też można spokojnie ze stówkę zejście, z oświadczenia wiem, że marketowe ważą w granicach 140-180g zależnie od szerokości więc jakieś XX Lighty od Schwalbe czy Ultralighty od Maxxisa i już masz zysk wagowy.
Z części do wymiany to napewno stery trochę ważą a i kulki szału pracą nie robią, jakieś lekkie maszyny by się przydały. Mostek na coś krótszego lżejszego. Pedały jak zmieniać to może na coś naprawdę lekkiego vp59 aka Fever, Moondusty, Aeriale czy coś od HT?
Z dętek też można spokojnie ze stówkę zejście, z oświadczenia wiem, że marketowe ważą w granicach 140-180g zależnie od szerokości więc jakieś XX Lighty od Schwalbe czy Ultralighty od Maxxisa i już masz zysk wagowy.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
ogolnie to nie wiem czy jest sens odchudzania tego rowerka, mi np źle sie latało na lekkim rowerze, nie potrafilem go wyczuć... jak dla mnie w fr liczyła by sie wytrzymałość a nie waga, w dh owszem moze troszke waga pomaga, w fr moim zdniem mniej
a waga 13.5 to nie jest jakas tragiczna waga moja streetowka niestety podobnie waży:(
takze zastanów się nad sensem odchudzania:)
a waga 13.5 to nie jest jakas tragiczna waga moja streetowka niestety podobnie waży:(
takze zastanów się nad sensem odchudzania:)
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
13,5 kg w FR i narzekasz
zamiast 44 weź pike'a
jakoś konkretniejszy m się wydaje...
może powiedz jakie fundusze na lajtowanie masz, bo wątpię żeby ktoś do JB dawał śrubki Ti...
napinacz dartmoora, piasty Novateca można by zarzucić ... piasta teraz pod 20 oś , więc już inaczej.
i ja bym nie lajtował, a starał się kupić coś mocniejszego i lepszego, w tej samej wadze.
wtedy poczujesz różnicę;)
zamiast 44 weź pike'a
jakoś konkretniejszy m się wydaje...
może powiedz jakie fundusze na lajtowanie masz, bo wątpię żeby ktoś do JB dawał śrubki Ti...
napinacz dartmoora, piasty Novateca można by zarzucić ... piasta teraz pod 20 oś , więc już inaczej.
i ja bym nie lajtował, a starał się kupić coś mocniejszego i lepszego, w tej samej wadze.
wtedy poczujesz różnicę;)
Slavvduro
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24.01.2010 11:20:14
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Z dętkami dobry pomysł a przy okazji pomyślę o sterach mostku i pedałach ale czy widział ktoś tioge x cube na 31.8 ?
13.5 i jeszcze da się zejść na bezsensownych rzeczach o których istnieniu nawet nie wiem .. np woda w ranie ale u mnie to rzadkość i można zmniejszyć grubość ścianek kierownicy przy samych początkach tam gdzie ma najmniejsze obciążenie
podkładek przy sterach nie dam wcale bo już będę mieć nieco wyżej rower po zmianie amorka a rura sterowa krótka bardzo jest w tym co kupuje :/
13.5 i jeszcze da się zejść na bezsensownych rzeczach o których istnieniu nawet nie wiem .. np woda w ranie ale u mnie to rzadkość i można zmniejszyć grubość ścianek kierownicy przy samych początkach tam gdzie ma najmniejsze obciążenie

podkładek przy sterach nie dam wcale bo już będę mieć nieco wyżej rower po zmianie amorka a rura sterowa krótka bardzo jest w tym co kupuje :/
Gdzie kończy się szkolna fizyka zaczyna się FreeRide !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości