Odchudzanie Johnny Bravo 13,5 kg

XxSPARDAxX
Posty: 74
Rejestracja: 24.01.2010 11:20:14
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Odchudzanie Johnny Bravo 13,5 kg

Post autor: XxSPARDAxX »

Chciałbym odchudzić mój rower:

Rama: Prodigy Johnny Bravo
Amor: Duro (zmieniam na 44 ATA)
Koła: Sun Romis Single Track Piasty Bop Szprychy DT
Kaseta: Sram (lekka)
Opony: Kenda Small Block (super lekka) Tioga FS 100
Sztyca: Accent (już przycięta chce ścianki zjechać przy końcówce)
Stery: Octan One Warp I
Kiera: Tioga 286 DH (przycinana)
Mostek: Tioga Cube (średni)
Przerzutka: Shimano Sora
Manetka: Shimano Alivio
Hamulec: Shimano Deore (chce zmienić na jakiegoś mechanika Avida)
Klamka: Avid Fr5
Napinacz: Bop (wymieniam na Prodigy)
Łańcuch: Sram (lekki)
Pedały: Pancake (Tinkie Winkie chce)
Dętki: marketowskie (lekkie)
Korba: Shimano Hone


Mile widziane rozwiązania z bmx szosówek itp oczywiście nie będę nawiercał ramy ani stosował karbonu przy kierownicy ... ten rower jest używany we freeride'zie i musi tez wytrzymać swoje

Co sądzicie o częściach z KCNC ?
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

44 i freeride? Nie lepiej Pika tu dać?
I trochę dziwnie SB8 i FS 100 w FR używać...
A napinacz lekki to może być nowe Tracko od dartmoora.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Pomysłów na odchudzanie jest tyle co fanów lekkiej wagi. Z drobiazgów to możesz zapodać pakiet śrubek alu/ti w całym rowerze. Topcap, podkładki na carbon czy coś lekkiego, tak samo zacisk. Inni zaproponują ścięcie komina czy zbędnych przelotek w ramie albo nawiercanie sztycy.
Z części do wymiany to napewno stery trochę ważą a i kulki szału pracą nie robią, jakieś lekkie maszyny by się przydały. Mostek na coś krótszego lżejszego. Pedały jak zmieniać to może na coś naprawdę lekkiego vp59 aka Fever, Moondusty, Aeriale czy coś od HT?
Z dętek też można spokojnie ze stówkę zejście, z oświadczenia wiem, że marketowe ważą w granicach 140-180g zależnie od szerokości więc jakieś XX Lighty od Schwalbe czy Ultralighty od Maxxisa i już masz zysk wagowy.
szustaczek
Posty: 560
Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: szustaczek »

ogolnie to nie wiem czy jest sens odchudzania tego rowerka, mi np źle sie latało na lekkim rowerze, nie potrafilem go wyczuć... jak dla mnie w fr liczyła by sie wytrzymałość a nie waga, w dh owszem moze troszke waga pomaga, w fr moim zdniem mniej
a waga 13.5 to nie jest jakas tragiczna waga moja streetowka niestety podobnie waży:(
takze zastanów się nad sensem odchudzania:)
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

13,5 kg w FR i narzekasz
zamiast 44 weź pike'a
jakoś konkretniejszy m się wydaje...
może powiedz jakie fundusze na lajtowanie masz, bo wątpię żeby ktoś do JB dawał śrubki Ti...
napinacz dartmoora, piasty Novateca można by zarzucić ... piasta teraz pod 20 oś , więc już inaczej.
i ja bym nie lajtował, a starał się kupić coś mocniejszego i lepszego, w tej samej wadze.
wtedy poczujesz różnicę;)
Slavvduro
XxSPARDAxX
Posty: 74
Rejestracja: 24.01.2010 11:20:14
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: XxSPARDAxX »

Z dętkami dobry pomysł a przy okazji pomyślę o sterach mostku i pedałach ale czy widział ktoś tioge x cube na 31.8 ?

13.5 i jeszcze da się zejść na bezsensownych rzeczach o których istnieniu nawet nie wiem .. np woda w ranie ale u mnie to rzadkość i można zmniejszyć grubość ścianek kierownicy przy samych początkach tam gdzie ma najmniejsze obciążenie :)

podkładek przy sterach nie dam wcale bo już będę mieć nieco wyżej rower po zmianie amorka a rura sterowa krótka bardzo jest w tym co kupuje :/
Gdzie kończy się szkolna fizyka zaczyna się FreeRide !
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości