Problem z hydraulikami Hayes Nine

Pyro
Posty: 177
Rejestracja: 19.04.2004 15:03:22
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Problem z hydraulikami Hayes Nine

Post autor: Pyro »

Witam,
Mam problem z którym na dzień dzisiejszy nie mogę sobie poradzić.
A mianowicie chodzi o hamulce Hayes Nine.
Objawy miękka klamka.
Rozebrałem cały układ, zlałem olej. przeczyściłem zaciski łącznie z uszczelkami i wymieniłem uszkodzoną membranę w klamce. Zamontowałem, zalałem nowym olejem.
I przez kilka hamowań klamka była oki, ale szybko wszystko prysło. Teraz naciskając klamkę jest miękka i słabo hamuje.
Szlak mnie trafia gdyż odpowietrzałem już chyba z 10 razy.
Nie wiem co mam zrobić!!
Proszę o jakieś konkretne sugestie.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=252687
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Klocki albo tarcza nie zalane?
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Vin_OSW to by raczej nie dało gumowej klamki. (swoją drogą muszę moje magi przelać w końcu bo kupiłem lekko zapowietrzone i się zebrać nie mogę....)
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Najprawdopodobniej masz w hamulcu porysowane tłoki.Malutkie rysy na tłoku które nie puszczają płynu dot lecz zaciągają powietrze.
Pozdrawiam :idea:
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.

doktorxtr gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »


Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.

doktorxtr gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował
Jak napisałem powyżej są to małe rysy i będą małe bąbelki po paru hamowaniach ,będzie duży bąbelek jak sie nazbiera powietrza.
:!:
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

tomek059 pisze:gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował
jak układ , który ma okresloną pojemność może "zaciągać " powietrze bez utraty płynu, rozciąga się?

Pyro jeżeli hamulec sie zapowietrza ma gdzies nieszczelność.
Jeżeli mimo braku powietrza jest dalej gumowaty , padła uszczelka na tłoku w klamce.
Pyro pisze:I przez kilka hamowań klamka była oki, ale szybko wszystko prysło
stawiałbym na pierwszą możliwość. Sprawdź dokładnie wszystko , gdzieś musi byc wyciek .
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

ravfr może, jest to rzadkie ale ile ludzi na forum mówiło że wszystko jest suche a hamulec się blokuje? Było o tym nie raz.

Też stawiam na pierwsze ale jeśli tak jest to musi on gubić tam płyn. Problem jest w tym że są to małe ilości i możesz tego nawet nie zauważyć.
Pyro
Posty: 177
Rejestracja: 19.04.2004 15:03:22
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Pyro »

Kupiłem tłoki z uszczelkami wymienię i zobaczymy.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=252687
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

tomek059 pisze:Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.
Dot w odróżnieniu od wszelkich mineralnych wynalazków jest higroskopijny. Można zamknąć wodę i nawet o tym nie wiedzieć, potem jak się nagrzeje to puchnie, nie wspominając, że przewody hamulcowe w samochodzie potrafią przekorodować od wewnątrz z tego własnie powodu. Ja bym zaczął od przelania, ale płynem z jakiegoś wiarygodnego źródła, który nie leżał nie wiadomo jak długo. Teoria o ryskach z całym szacunkiem dla autora wydaje mi się naciągana, powietrze w atmosferze ma bardzo niskie ciśnienie, w odróżnieniu od ciśnienia wewnątrz układu. Raczej dziwne, że nawet się nie poci, i jako żyw nie spotkałem się z przypadkiem, żeby nie puszczało choćby minimalnych ilości płynu a ssało powietrze i nie mówię tutaj tylko o rowerówce ale o hydraulice ogólnie.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Pyro
proponuje zrobić foto tłoków w powiększeniu sobie popatrzeć .Uszczelka opasa obwodowo tłok i zarysowania powierzchni " miejscowo" czyli w skali mikro nie uszczelni tego uszczelka typ kwadratowy pomimo tego iż tłok jest wprowadzany w gniazdo z pewną siłą zgniatającą uszczelkę.Uszczelka ma za zadanie uszczelniać układ hydrauliczny i centrować tłok w szczelinie korpusu ,wzrost ciśnienia płynu hydraulicznego napiera na wszystkie ścianki wewnątrz zacisku czyli w częściach zamocowanych ruchomo "tłoki " powstaje siła wypychająca.

edit:
Ciśnienie oddziałuje na całą wewnętrzną powierzchnię zacisku i musi pokonać siłę utrzymującej tłok uszczelki.Układ posuwisto-zwrotny taki jak w zacisku pod wpływem wycieków ,zabrudzenia brudną wodą ,pyłem ze ścierających się okładzin samoistnie niszczy powierzchnię tłoków.Zniszczona powierzchnia "gładź" wycina sobie podobne rysy na powierzchni uszczelki bezpośrednio w miejscu styku z rysami i powstają nieszczelności.Podobne zjawisko może powstać w klamce lecz nie spowoduje wycieku płynu na zewnątrz .Uszkodzenie to powstanie na uszczelce typu "dzwon" czyli wysokiego ciśnienia (kołnierzowa) powoduje brak ciśnienia w klamce na styku uszczelka-cylinder klamki.
6casey6
Posty: 365
Rejestracja: 13.09.2005 17:03:51
Lokalizacja: J-no
Kontakt:

Post autor: 6casey6 »

miałem podobny problem, pękł mi wewnętrzy oplot przewodu i płyn uciekał pomiędzy wewnętrzny a zewnętrzny oplot, po wielu próbach odpowietrzania przewód pękł i soczyście trysnął, naprawiłem zamieniając go na deorke :)
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

foto z chainreaction.com


to ta uszczelka po lewej na pierwszym zdjęciu może nie trzymać !!
Załączniki
20130.jpg
20130.jpg (26.04 KiB) Przejrzano 2767 razy
20169.jpg
20169.jpg (31.08 KiB) Przejrzano 2779 razy
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

u mnie w 9 też tak czasami jest, chodzi o nieszczelny wentyl do odpowietrzania- trzeba go dokręcać bardzo mocno...
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Mam pytanie odnosnie hayes nine
kupiłem nowe klocki hamulcowe wszystko ok tylko sa za blisko tarczy i cały czas trą o nia
co zrobic zeby nie tarły ??
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Rozepchnąć płaskim śrubokrętem.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

niestety zrobiłem juz tak wczesniej i zrobiło sie tak samo
moze za duzo płynu hamulcowego w układzie ?? albo cos w tym stylu??
niestety nie jestem biegły w sprawach hydrauliki wiec pyam
kuciek40i4
Posty: 491
Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
Lokalizacja: Czaniec/Kraków
Kontakt:

Post autor: kuciek40i4 »

adrian50005 możesz zlać płyn i rozszerzyć tłoczki, a później na nowo zalać wtedy będzie na 100% działało.
Pyro
Posty: 177
Rejestracja: 19.04.2004 15:03:22
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Pyro »

Witam,
Tłoki wymienione, membrana wymieniona i dalej miękka klamka. Podniosłem trochę klamkę śrubą która jest usytuowana pod nią i efekt jest trochę lepszy.
Szukałem nieszczelności i przyznam się, że nie mam pomysłu gdzie szukać. Ale zauważyłem ze po zalaniu korytka gdzie znajduje się mała dziurka na klamce (zdjęcie) i naciskając klamkę pokazuje się pęcherzyk powietrza. Zwalniając klamkę pęcherzyk się chowa. Może tam jest pies pogrzebany?
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=252687
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości