Marzocchi - fakty, mity, porady

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

A ja troszke zdementuję mit o nierozbieralności HSCV :) W monsterze wszystko jest rozbieralne:

Wszystkie 3 tłumiki HSCV poniżej rozebrane tłumienie powrotu oraz dwa tłumiki szybkiej i wolnej kompresji:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

off_road, no nieźle, dobrze wiedzieć. Ale wydaje mi się że to się nazywa tłoki, a tłumiki są dwa (jako cały mechanizm w sklad, którego wchodzi cylinder, tłok, trzpień itd..).
[url]http://www.proshox.com[/url]
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »


off_road, no nieźle, dobrze wiedzieć. Ale wydaje mi się że to się nazywa tłoki, a tłumiki są dwa (jako cały mechanizm w sklad, którego wchodzi cylinder, tłok, trzpień itd..).
Tłok to jest element poruszający sie itd definiowac go można na milion sposobów. Ja używam stwierdzeń jakimi sie poslugują serwisy FOX-a oraz Marzocchi jeśli uważasz, ze to błędne z nimi polemizuj :) Dla mnie dystrybutorzy/serwisy są wyznacznikami nazewnictwa danego elementu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

High Speed Compresion Valve
Najbardziej wyrafinowany tłumik w rodzinie Marzocchi to HSCV. To już nie jest tylko system otworków, przez które przeciska się olej. Stanowi nierozbieralny, sprasowany fabrycznie, metalowy kartusz uszczelniany o-ringami. Jego wnętrze skrywa wyrafinowany system cieniutkich blaszek, które w zależności od prędkości i kierunku przepływu oleju, a także stopnia ugięcia widelca regulują siłę tłumienia. Siła tłumienia płynnie zmienia się. Jest niewielka kiedy widelec pod wpływem małych nierówności szybko ugina się w początkowej fazie skoku. Pozwala jednak na błyskawiczne rozprężenie się widelca po to, by w razie nagłego potężnego ugięcia wykorzystać pełnię skoku. Siła tłumienia powrotu i kompresji rośnie gdy widelec ugina się wolno w połowie wartości skoku maksymalnego. Kiedy jednak prędkość uginania się rośnie, wartość tłumienia powrotu wzrasta zmniejszając siłę tłumienia kompresji, żeby bardziej gładko pochłonąć nierówność. Przy wysokiej prędkości uginania się wzrasta, a widelec cały czas ugina się grożąc dobiciem, blaszki zaworu automatycznie zwiększają siłę tłumienia kompresji żeby temu zapobiec. To prawdziwy mechaniczno-hydrauliczny komputer analizujący sytuację i dopasowujący do niej działanie tłumika.
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

off_road, możesz im przekazać że się mylą, jeśli wszystko byłoby to samo w amortyzatorach to cięzko byłoby dojść do porozumienia.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

darex pisze:off_road, możesz im przekazać że się mylą, jeśli wszystko byłoby to samo w amortyzatorach to cięzko byłoby dojść do porozumienia.
Nie jestem przedstawicielem tych marek więc czemu sam tego pouczenia im nie przekażesz?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

W moich kontakach z serwisem Marzocchi i Foxa ich słownictwo było jak najbardziej ok, takze nie widze powodu abym to ja ich pouczał. Sprawdz definicje tłoka i tłumika. IMHO robienie bez sensu offtopa.
[url]http://www.proshox.com[/url]
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

Jedno z niewielu zdjęć przedstawiających co jest w srodku tłumika marzocchi:

http://www.pinkbike.com/photo/2920647/
Marcin_DH
Posty: 70
Rejestracja: 23.05.2007 15:42:43
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: Marcin_DH »

Witam, orientujecie się może czemu Marzocchi ROCO TST R 2009r. w czasie jego pracy PUKA ?, tak jak by by luz gdzieś ale to tam w środku puka.
http://www.pinkbike.com/photo/5328319/
Bicycles >> http://www.pinkbike.com/photo/5685657/
ziper
Posty: 13
Rejestracja: 09.05.2009 08:25:05
Kontakt:

Post autor: ziper »

A ile wlać oleju do dampera, roco coil r
htrs
rafal7005
Posty: 28
Rejestracja: 17.09.2007 18:59:04
Kontakt:

Post autor: rafal7005 »

Czy ktoś mi wyjaśni mit o pękających koronach m.in w Bomberze Z1 FR SL 03. Czy to tylko wada fabryczna i czy milimetrowe pęknięcia mogą się powiększać i przez to nastąpi poważne uszkodzenie amora?? Słyszałem coś że jak się wkręci śrubki w miejscu mocowania błotnika to pęknięcia nie powinny się powiększać czy to prawda??
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59051
Rokfor3ride
Posty: 3
Rejestracja: 16.02.2010 20:50:37
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Rokfor3ride »

Szkoda że tak późno zalogowałem się na forum , chciałem jeszcze wrócić do tematu ilości oleju w goleniach. Moim zdaniem nie powinno się skracać ani utwardzać widelca poprzez zalewanie go większą ilością oleju , gdyż dochodzi wtedy do uderzenia hydraulicznego co wpływa negatywnie na uszczelki. Co do ciśnienia to możecie sprawdzić na przykładzie opon tzn. nabijcie np 2,5bar w opone górska 2,3 a to samo ciśnienie w opone szosową i zobaczcie jak się obie zachowują , poznacie odpowiedź kto ma racje w konflikcie. :D
www.serwisrowerowy.net
Konioczynka666
Posty: 29
Rejestracja: 21.02.2010 16:58:36
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Konioczynka666 »

Do mojego drop offa III przymierzałem już 3 rózne końcówki klucza nasadowego 12 mm i są za krótkie. POmysły?
Kupie napinacz pod miske i zebatke 36z
ari
Posty: 91
Rejestracja: 23.07.2005 04:27:56
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: ari »

ok czytam i juz sam niewiem bo polemuzjecie jak co ma sie nazywac a ja zapytma wprost co zrobic zeby rcv z 2009 roku chodził szybciej wylac odrobine oleju ?
bo napewno nie napompowac bedz\ie twardy jak kamien wiec co mam zrobic zeby lepiej pracował ?
trombocyl
Posty: 3
Rejestracja: 23.09.2008 19:46:23
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: trombocyl »

Mam problem ostatnio od dałem do serwisu amortyzator marzocchi drop off 4 130mm skoku były w nim wymieniane uszczelki.Po wymienieni uszczelek przez serwis amortyzator stał się bardzo miękki nawet po dopompowaniu go po dwóch dniach wraca do bardzo miękkiej formy.
Czego to o morze być wina
MrMichal97342
Posty: 1
Rejestracja: 31.03.2011 19:20:48
Kontakt:

Re: Marzocchi - fakty, mity, porady

Post autor: MrMichal97342 »

Mam pytanie.
Czy opłaca się kupić Marzocchi Drop Off Triple 170mm 2006r + piasta Novatec dh41sb 20mm (nowa). Koszt to 700zł. Amortyzator pracuje bardzo płynnie.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Czy do Marzocchi można używać Brunoxa Deo? Czy można je smarować Rock Shox Judy Butter?
http://brooce.pinkbike.com
Aln
Posty: 12
Rejestracja: 07.07.2011 08:34:41
Kontakt:

Re: Marzocchi - fakty, mity, porady

Post autor: Aln »

Posiada ktoś amortyzator 55 TST2 bo u mnie coś stuka tłumik?
Mentos95
Posty: 165
Rejestracja: 30.05.2011 15:07:28
Kontakt:

Post autor: Mentos95 »

Ze swojej strony dodam ze w moich 55 RS z 2009r jest powietrzny tłumnik nierozkręcalny. Tak podaje producent i tak na nim jest napisane, choć słuchać jak przelewa sie w nim olej... w kazdym bądz razie nie mozna go rozkrecić i zmienic tego oleju, ale chodzi w miare fajnie :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość