Marzocchi 66 jaki olej o.O

miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

eh, nie chciałem dyskusji na temat tego że ssv jest do dupy (przy oleju ok. 6W - zmieszane resztki - oraz w odpowiedniej ilości pracował przyzwocie a nie dobijał jakoś strasznie nawet z dropa 5m. No i uginał się płynniej niż 2 888rcv na jakich jeździłem)

chciałem tylko się zapytać jaki olej wlać do 66rv? :P
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Z regulacja tlumienia 7,5 bedzie ok, mozna to nawet wywnioskowac z postow wyzej. Z 7,5 masz regulacje od szybkiego odbicia do totalnej zamuly.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Fabrycznie jest olej 7.5W i jest rzeczywiście jak mówi blackdemon. Tłumienia odbicia może nie być wcale, a może być takie że do pełnego skoku prostuje się ponad 2 sekundy. Wydaje mi się że powinieneś wlać fabryczny po prawdopodobnie mniej więcej do twojej wagi jest fabryczny ustawiany...

A ktoś tam pisał że ma rcv - powodzenia życzę. Gdzieś tu na forum było pokazanych kilka 888rcv. Wszystkie pęknięte wzdłużnie w tym samym miejscu(rozerwane gdzieś na środku). Moim zdaniem jest coś nie tak z tłumikiem. W jakimś momencie wywiera zbyt wielkie ciśnienie na dolne golenie.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

pietryna pisze: ktoś tam pisał że ma rcv - powodzenia życzę. Gdzieś tu na forum było pokazanych kilka 888rcv. Wszystkie pęknięte wzdłużnie w tym samym miejscu(rozerwane gdzieś na środku). Moim zdaniem jest coś nie tak z tłumikiem. W jakimś momencie wywiera zbyt wielkie ciśnienie na dolne golenie.
pietryna gratuluje bogatej wyobraźni :wink: . Co ma tłumik do ciśnienia?
Ósemki pękały bo pewna partia miała zbyt mocno wyfrezowane golenie - błąd produkcji .
Wracając do tematu, piątka owszem jak najbardziej, chociaz przy wysokich temperaturach w lecie (około 30 st) czuć , że widelec lekko sie tnie. Tu własnie jest różnica pomiedzy olejmi pół- i syntetycznymi. Z mniejszą, niż fabrycznie ilością oleju byłbym ostrożny przy tłumikach nie posiadających regulacji wolnej kompresji . Progresje reguluje poduszka powietrzna nad lustrem oleju , jeżeli będzie za duża widelec będzie dobijał.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Co do tłumika to rzeczywiście. Mój błąd. To otwarta kąpiel.

Ale z kolei nie potrafię sobie wyobrazić jak rozmiar poduszki powietrznej będzie wpływał na to czy amor dobije czy nie...
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

pietryna pisze:Ale z kolei nie potrafię sobie wyobrazić jak rozmiar poduszki powietrznej będzie wpływał na to czy amor dobije czy nie...
taka samo jak komora(jej rozmiar) powietrzna w zbiorniku wyrównawczym w damperze.
Nie obraź sie, ale jeżeli nie wiesz czegoś napewno to nie wprowadzaj w błąd innych.
Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

Post autor: Frr »

Odkopuje bo nie chce zakładać nowego tematu :D
Jakim olejem radzili byście zalać 66RC? 5W czy 7,5W ?
Z tego co wyczytałem to 888RC na 5W pracuje całkiem fajnie.
Lać tam tyle ile radzi producent czy trochę mniej, żeby pracował całym skokiem jak napisał ktoś wcześniej w tym temacie?

I mam pytanie czy to normalne, że w jednej goleni olej brudzi się o wiele bardziej?
Jak rozebrałem amorka to z jednej goleni wylał się dość czysty olej a z drugiej całkowicie zabrudzony.

PS jeśli ktoś miałby na sprzedaż trochę oleju 5W albo 7,5W to odkupię :wink:
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Frr pisze:I mam pytanie czy to normalne, że w jednej goleni olej brudzi się o wiele bardziej?
Jak rozebrałem amorka to z jednej goleni wylał się dość czysty olej a z drugiej całkowicie zabrudzony.
Na PB widziałem fote oleju z 66. Jedna goleń czyściutki, a druga szlam, więc pewnie ktoś odezwie, bo foto z PL ;)
Guziken
Posty: 186
Rejestracja: 09.02.2009 22:03:36
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Kontakt:

Post autor: Guziken »

Podłączam się do pytaniaFrr mam 66 RC 170mm, moja waga to 80kg.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Guziken po co chcesz robić serwis tych 66?? Amor miał zmieniany olej na Motorexa 7.5W tydzień przed tym jak je "kupiłeś" ;)
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Ja również się podłączam do pytania Frr.
Moja waga to 72 kg.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
XkrisX
Posty: 293
Rejestracja: 20.03.2006 20:40:12
Kontakt:

Post autor: XkrisX »

dzisiaj rozbierałem 66rc i fakt w jednej goleni olej z dupy sztana czorny mega.. druga cos duzo ładniejsza.. zalewajcie 5w najbardziej optymalna lepkosc... jak jakies pytania to PM
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Zalewa sie na wyczucie. Moje 66 przed kupnem przeszly serwis ale wlasciciel lal oleju pod siebie wiec jak na nich pojezdzilem to sobie troche odlalem. 130-140 mm "wbijam" w miejscu a reszte zostawilem na dobicie na hopkach ;)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

A co najlepiej wlać do Z-150FR na HSCV?
Ważę około 65 kg
Z gówna bata nie ukręcisz.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

KubaLaPL Z Kolegą laliśmy 5w(motorex) i było dobrze.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

KubaLaPL u mnie też cyka 5W motorex-a i mi pasuje ;)
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

a ja do moich 66 rc2x 2007 załadowałem

5W do goleni z regulacją tłumienia kompresji
7,5W do goleni z regulacją tłumienia powrotu.

Wprawdzie jeszcze nie sprawdziłem jak działa, bo rower w częściach od tamtej pory :mrgreen:
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Eeee... To po prostu większe tłumienie kompresji końca skoku będziesz mieć... Bo regulacja kompresji jest w obu goleniach, tyle że w prawej jest tłumik RC2 z kompresją i powrotem a w lewej drugi zawór kompresji działający prawdopodobnie od połowy ugięcia. Więc nie zdziw się jak do połowy będzie płynnie a od połowy poczujesz uderzenie, bo nie dość że drugi tłok zadziała to jeszcze na gęstszym oleju.

Z drugiej strony 7.5 to fabryczna lepkość.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Dzieki chłopaki :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości