Marzocchi 66 jaki olej o.O
eh, nie chciałem dyskusji na temat tego że ssv jest do dupy (przy oleju ok. 6W - zmieszane resztki - oraz w odpowiedniej ilości pracował przyzwocie a nie dobijał jakoś strasznie nawet z dropa 5m. No i uginał się płynniej niż 2 888rcv na jakich jeździłem)
chciałem tylko się zapytać jaki olej wlać do 66rv? :P
chciałem tylko się zapytać jaki olej wlać do 66rv? :P
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Fabrycznie jest olej 7.5W i jest rzeczywiście jak mówi blackdemon. Tłumienia odbicia może nie być wcale, a może być takie że do pełnego skoku prostuje się ponad 2 sekundy. Wydaje mi się że powinieneś wlać fabryczny po prawdopodobnie mniej więcej do twojej wagi jest fabryczny ustawiany...
A ktoś tam pisał że ma rcv - powodzenia życzę. Gdzieś tu na forum było pokazanych kilka 888rcv. Wszystkie pęknięte wzdłużnie w tym samym miejscu(rozerwane gdzieś na środku). Moim zdaniem jest coś nie tak z tłumikiem. W jakimś momencie wywiera zbyt wielkie ciśnienie na dolne golenie.
A ktoś tam pisał że ma rcv - powodzenia życzę. Gdzieś tu na forum było pokazanych kilka 888rcv. Wszystkie pęknięte wzdłużnie w tym samym miejscu(rozerwane gdzieś na środku). Moim zdaniem jest coś nie tak z tłumikiem. W jakimś momencie wywiera zbyt wielkie ciśnienie na dolne golenie.
pietryna gratuluje bogatej wyobraźnipietryna pisze: ktoś tam pisał że ma rcv - powodzenia życzę. Gdzieś tu na forum było pokazanych kilka 888rcv. Wszystkie pęknięte wzdłużnie w tym samym miejscu(rozerwane gdzieś na środku). Moim zdaniem jest coś nie tak z tłumikiem. W jakimś momencie wywiera zbyt wielkie ciśnienie na dolne golenie.

Ósemki pękały bo pewna partia miała zbyt mocno wyfrezowane golenie - błąd produkcji .
Wracając do tematu, piątka owszem jak najbardziej, chociaz przy wysokich temperaturach w lecie (około 30 st) czuć , że widelec lekko sie tnie. Tu własnie jest różnica pomiedzy olejmi pół- i syntetycznymi. Z mniejszą, niż fabrycznie ilością oleju byłbym ostrożny przy tłumikach nie posiadających regulacji wolnej kompresji . Progresje reguluje poduszka powietrzna nad lustrem oleju , jeżeli będzie za duża widelec będzie dobijał.
taka samo jak komora(jej rozmiar) powietrzna w zbiorniku wyrównawczym w damperze.pietryna pisze:Ale z kolei nie potrafię sobie wyobrazić jak rozmiar poduszki powietrznej będzie wpływał na to czy amor dobije czy nie...
Nie obraź sie, ale jeżeli nie wiesz czegoś napewno to nie wprowadzaj w błąd innych.
Odkopuje bo nie chce zakładać nowego tematu
Jakim olejem radzili byście zalać 66RC? 5W czy 7,5W ?
Z tego co wyczytałem to 888RC na 5W pracuje całkiem fajnie.
Lać tam tyle ile radzi producent czy trochę mniej, żeby pracował całym skokiem jak napisał ktoś wcześniej w tym temacie?
I mam pytanie czy to normalne, że w jednej goleni olej brudzi się o wiele bardziej?
Jak rozebrałem amorka to z jednej goleni wylał się dość czysty olej a z drugiej całkowicie zabrudzony.
PS jeśli ktoś miałby na sprzedaż trochę oleju 5W albo 7,5W to odkupię

Jakim olejem radzili byście zalać 66RC? 5W czy 7,5W ?
Z tego co wyczytałem to 888RC na 5W pracuje całkiem fajnie.
Lać tam tyle ile radzi producent czy trochę mniej, żeby pracował całym skokiem jak napisał ktoś wcześniej w tym temacie?
I mam pytanie czy to normalne, że w jednej goleni olej brudzi się o wiele bardziej?
Jak rozebrałem amorka to z jednej goleni wylał się dość czysty olej a z drugiej całkowicie zabrudzony.
PS jeśli ktoś miałby na sprzedaż trochę oleju 5W albo 7,5W to odkupię

http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
Na PB widziałem fote oleju z 66. Jedna goleń czyściutki, a druga szlam, więc pewnie ktoś odezwie, bo foto z PLFrr pisze:I mam pytanie czy to normalne, że w jednej goleni olej brudzi się o wiele bardziej?
Jak rozebrałem amorka to z jednej goleni wylał się dość czysty olej a z drugiej całkowicie zabrudzony.

Eeee... To po prostu większe tłumienie kompresji końca skoku będziesz mieć... Bo regulacja kompresji jest w obu goleniach, tyle że w prawej jest tłumik RC2 z kompresją i powrotem a w lewej drugi zawór kompresji działający prawdopodobnie od połowy ugięcia. Więc nie zdziw się jak do połowy będzie płynnie a od połowy poczujesz uderzenie, bo nie dość że drugi tłok zadziała to jeszcze na gęstszym oleju.
Z drugiej strony 7.5 to fabryczna lepkość.
Z drugiej strony 7.5 to fabryczna lepkość.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość