Pogaducha o użytkowaniu hamulców

Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Pogaducha o użytkowaniu hamulców

Post autor: Pablo666 »

Chciałem trochę pogadać z wami o użytkowaniu hamulców.
Wiem że przedni używany jest by się zatrzymać.
A tylni by zwolnić.
Ale jak to jest.? Czy jak śmigacie i nagle musicie zahamować to robicie to przednim czy tylnym.? :)
Czy częściej używacie przedniego czy tylnego.? :)

Jak miałem jakąś nagła sytuację to hamowałem tylnym. A z przednim różnie bywa :))

Może i jest to temat z dupy, ale w końcu po to jest offtopic.
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Jak musze mega szybko za hamować to obydwa lecą :mrgreen:
Jozan
Posty: 2296
Rejestracja: 06.08.2005 20:46:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Jozan »

Tylny do zakrętów, przód do hamowania w mieście i na trasie ew dohamowywanie a jak nagle muszę zaczymić toczydła to ina, że ściskam dwie dźwiguchy uparciuchy :D !
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
Skwarek
Posty: 251
Rejestracja: 10.09.2007 12:13:43
Lokalizacja: dusseldorf
Kontakt:

Post autor: Skwarek »

W nagłej sytuacji zawsze przedni, bo to hydraulik wiec szybciej się zatrzymam. Tylny tylko do driftów na zakrętach ^^. Podczas dłuższych zjazdów tył działa, a potem gdy się zmęczy, to zamiana :)
hmm
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

I o takie wypowiedzi mi chodzi ;)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Oba na raz i wciskanie roweru w ziemię - wtedy jest taka fajna przyczepność i można porządnie zwolnić w krótkim czasie.

Samego tylnego używam tylko czasami w zakrętach, gdy widzę że się nie wyrabiam... ewentualnie gdy chcę leciutko zwolnić.
http://brooce.pinkbike.com
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Pablo666 pisze:Czy jak śmigacie i nagle musicie zahamować to robicie to przednim czy tylnym.?
Przod, przod. Generalnie tylnim sie lekko przyhamowuje prawie cala trase, przedni tylko w awaryjnych sytuacjach
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jeśli chodzi o zatrzymywanie się jak najszybsze to zdecydowanie oba na raz przy czym większy nacisk na przód. Przy jakimś zjeździe też najczęściej naciskam oba jednak tylny dostaje więcej siły bo jednak nie chcę się katapultować.
Driftować raczej nie umiem ale można na <1s zablokować/przyblokować mocniej tył żeby stracił trochę przyczepności.

W awaryjnej sytuacji oba do oporu i dupa nad tylne koło. xD
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

W miescie to jak sobie jade z kolegą to bardzo żatko urzywam hebla zazwyczaj przestaje pedałować i płynnie jade bez hamowania tylko puszczam tak jakby gaz. Jednak jak czasem sie śpiesze to wruch wchodzi przedni hampel, zaciskam tak żeby prawie zablokować koło 66 chłonią dość sporo energi z 3 centymetry sie chowają. A tylnego urzywam na raczej zakrętach mocniejszych żeby przypadkiem przednie koło sie nie zablokowało i uciekło, lepiej jak już tylnie ucieknie.

Co do driftu to jest to troche inaczej na rowerze nie driftuje sie po przez zaciśnięcie hamulca ;] znaczy takie krótkie ślizgi to tak ale jeśli chcesz naprawde tak podriftować to po pierwsze lepiej jak załorzysz jakiegoś slicka czy cuś albo no opone bez bierznika.. i znajdziesz jakąś ulice gdzie jest rozsypane troche piasku i wtedy balansując ciałem gazujesz na przełorzeniu zazwyczaj z przodu 1 z tyłu 3 i lecisz jak w realu. Jak jest dużo piasku znaczy taki kwadrat wysypany to da sie robić tak zwane bączki wokuł jakiejś osoby :>

a i lepiej HT a jak full to kompresja...
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Kramon pisze:66 chłonią dość sporo energi z 3 centymetry sie chowają.
3cm to duzo? Mi na lajtowym hamowaniu ugina sie bardziej
Kramon pisze:jakiegoś slicka czy cuś albo no opone bez bierznika
A czym to sie rozni? Bez komentarza
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Kramon eh, brakowałoby mi Twoich historii :lol:

a w temacie: hamulców raczej używam intuicyjnie w razie potrzeby - tył głównie w płaskich zakrętach.
Ewentualnie czasem używam przodu do bardziej stromych nawrotów o 180 itp - stoppie z przerzuceniem tyłu w powietrzu - jeśli się wyczuje dobrze to pozwala zachować sporo prędkości i dobrze ustawić rower na wyjściu - bardziej precyzyjne niż drift tyłem. Także ten motyw polecam :wink:
A do zwalniania to oba równo :)
Zresztą... cały czas pracuję nad tym żeby hamulców nie używać, korzystać z przyczepności opon i lecieć piecem :lol:
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Kramon pisze:Co do driftu to jest to troche inaczej na rowerze nie driftuje sie po przez zaciśnięcie hamulca ;] znaczy takie krótkie ślizgi to tak ale jeśli chcesz naprawde tak podriftować to po pierwsze lepiej jak załorzysz jakiegoś slicka czy cuś albo no opone bez bierznika.. i znajdziesz jakąś ulice gdzie jest rozsypane troche piasku i wtedy balansując ciałem gazujesz na przełorzeniu zazwyczaj z przodu 1 z tyłu 3 i lecisz jak w realu. Jak jest dużo piasku znaczy taki kwadrat wysypany to da sie robić tak zwane bączki wokuł jakiejś osoby :>

Po prostu epic, napisz swoją książkę o jeździe, będzie konkurencją dla Lopesa.


Ja częściej używam przedniego, bo jest bardziej skuteczny, trudniej też zablokować koło. W ciaśniejszych bandach jeśli muszę przyhamować to bardziej tyłem niż przodem.

miki_ck pisze:Ewentualnie czasem używam przodu do bardziej stromych nawrotów o 180 itp - stoppie z przerzuceniem tyłu w powietrzu - jeśli się wyczuje dobrze to pozwala zachować sporo prędkości i dobrze ustawić rower na wyjściu - bardziej precyzyjne niż drift tyłem. Także ten motyw polecam Wink

Sama prawda :) Nie jest to łatwe, nawet powiedziałbym że trudne, ale mi osobiście pomaga we wjechanie w małą i bardzo ciasną bandkę (90stopni zakrętu) zaraz po dosyć sporym step upie na lokalnej miejscówce. Ogólnie to chyba indywidualna sprawa jak kto hamuje, coś takiego jak by zapytać, na jakich przełożeniach jeździmy.
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

GgG pisze:Po prostu epic, napisz swoją książkę o jeździe, będzie konkurencją dla Lopesa.
tylko trzeba będzie poczekać na polskie tłumaczenie :roll:
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Kramon <--- miSZCZ
Coś bym napisał, ale mnie zagniotłeś :lol: :lol: :lol:
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

Widzę że temat się rozwija ;)

Szkoda że niektórzy nie widzą tego, że wyrazy są podkreślone na czerwono..
Jak do c* można popełnić w jednym wyrazie dwa błędy.!?!

:)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Pablo666 pisze:Jak do c* można popełnić w jednym wyrazie dwa błędy.!?!
Jak można pomylić "d" z "t"!? :D

miki_ck pisze:tylko trzeba będzie poczekać na polskie tłumaczenie
Jaki pocisk :D
blackdemon pisze: Generalnie tylnim sie lekko przyhamowuje prawie cala trase,
Lopes radzi - hamuj ostro, ale rzadko. Koło "ograniczone" hamulcem dużo gorzej radzi sobie z przeszkodami. Mi jeszcze jest ciężko się do tego przekonać (stach tak się puścić z nierównej góki z amorkiem o małym skoku), ale faktycznie - mniej trzęsie...
http://brooce.pinkbike.com
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

brooce pisze:Lopes radzi - hamuj ostro, ale rzadko. Koło "ograniczone" hamulcem dużo gorzej radzi sobie z przeszkodami. Mi jeszcze jest ciężko się do tego przekonać (stach tak się puścić z nierównej góki z amorkiem o małym skoku), ale faktycznie - mniej trzęsie...
Masz fulla czy HT?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jak można pisać TYLNIM?! :roll:

Kramon, nie, to nie Twój błąd, ja chcę film z tego driftu. Serio.

A co do tematu - dwoma i w ostatniej chwili :wink:
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Masz fulla czy HT?
HT
http://brooce.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości