66RC problem

Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

66RC problem

Post autor: Frr »

Siema, mam mały problem z moimi 66RC, zmieniłem w nich skok na 150 i zalałem olejem 5W jednak nie chcą one teraz chodzić, amor ugina się jakieś 7cm i to na dodatek z nie ziemskim oporem jakby było tam nawalone dużo powietrza a nic nie ma, dalej nie da rady go ugiąć, jest tak twardy jakby normalnie przy dobiciu.
Czy mógł się tłumik zapowietrzyć czy coś w tym stylu od uginania go gdy był wyciągnięty z amora?
Gdy go rozebrałem go dokładnie wszystko wyczyściłem, może amor potrzebuje trochę czasu, żeby wszystko się nasmarowało nowym olejem i zniknie dziwny opór?
Ogólnie jak już dałem podkładki od zmiany skoku na dół, i złożyłem wszystko w całość to korki wystawały jakieś 2cm ponad korone, a chyba nie powinny.
Dodam tylko, że zanim wsadziłem tłumiki to oglądałem je czy wszystko dobrze złożyłem i wydawało się, że jest ok.
Czy olej 5WT to coś innego niż zwykły 5W? W serwisie dostałem olej rock shoxa i na pudełku pisze 5WT więc nie wiem.
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
dragstar
Posty: 41
Rejestracja: 21.12.2008 09:58:44
Kontakt:

Post autor: dragstar »

Może poprostu wlałeś za za dużo oleju :wink:
Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

Post autor: Frr »

Na pewno nie, na początku wlałem specjalnie 20ml mniej, żeby zobaczyć jak chodzi, jak zobaczyłem, że nie chodzi to dolałem po ok 30ml na goleń ale dalej jest to samo :|

dodam, że przy próbie ugięcia słychać dziwny dźwięk, takie jakby delikatne stukanie
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

Frr nie pozostaje Ci nic innego jak ponownie rozebrac i zobaczycz czy czegos nie pomyliłes. Tam nie ma wielkiej filozofii. zobacz czy kazdy tlumik poprawnie dziala i zloz ostroznie a dokladnie. Inaczej mozesz cos popsuć
Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

Post autor: Frr »

Na sucho jeden z tłumików dość dziwnie chodził, przy wysuwaniu stawiał opór, ale nie na całej długości skoku tylko pod koniec, a wcześniej tego nie było

Rozebrałem przed chwilą amora i wygląda na to, że z tłumikiem od kompresji jest wszystko ok, ale tłumik od tłumienia powrotu jakoś dziwnie chodzi, ten od kompresji jak się postawi do góry to się zapada cały bez problemu a ten od powrotu jakiś opór stawia cały czas a i sie zacina co parę ugięć, wydaje mi się, że trochę farby mogło oderwać się od sprężyny i tam wpaść, można go jakoś stamtąd wyciągnąć?
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Frr wyjmij tłumik, rozbież wszystko co sie da, byś miał samą "rurke w rurce" luźno chodzące, wlej do jakiegoś słoika rozposzczalnika/benzyny, cokolwiek co rozpuści tłuszcz, i tłumik otworami w ciecz i pompujesz... musi z niego wszystko wylecieć, dokładniej sie nie da tego wyczyścić bo do środka sie nie dostaniesz. Problem może leżeć różnież w "iglicy" od regulacji wkładanej pod korek. Pokombinuj, zobacz od czego sie tnie.
Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

Post autor: Frr »

odkopuje temat bo nie chce zakładać nowego

Tłumik był zasyfiony ale już go wyczyściłem, ale po złożeniu amora dalej jest taki twardy, jakby był mocno napompowany :? myślałem, że jak troche pojeżdże to amorek sie rozchodzi i znowu będzie działał jak wcześniej ale to nic nie dało :?
W połowie skoku robi się on jeszcze bardziej twardy, tak jakby coś go lekko blokowało, ale przy użyciu większej siły ugnie się.
Ma ktoś może jakiś pomysł czemu tak może być?
W sumie mógłbym wyciągnąć 1 sprężyne i dopompować go ale nie wiem czy to coś da i czy nie zaszkodzi ogólnie amorkowi.
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Upewnij się, czy na pewno dobrze zalałeś olej. Wszystko co piszesz wskazuje raczej na jego zbyt dużą ilość. Numer z wyjęciem sprężyny możesz przećwiczyć. To nie grozi uszkodzeniem amora, byle byść tylko nie przepompował spreżyny powietrznej ponad zadaną wartość. Może być za miękki w takim przypadku, ale chodzi tylko o to, żeby sprawdzić czy się ugnie głębiej czy nie. Jeśli nie to odsysaj olej. Nie wiem, moze masz złe dane, a może od złego punktu mierzysz, odsysaj tak długo aż uzyskasz pełen skok.
Frr
Posty: 60
Rejestracja: 02.02.2010 19:57:54
Kontakt:

Post autor: Frr »

Pobawiłem się trochę i oleju w obu goleniach jest ok 17ml mniej niż wcześniej, wyciągnąłem jedną sprężynę, żeby sprawdzić w którym miejscu sie zatrzyma amorek i zatrzymuje sie ok 5mm przed końcem skoku, więc tak jest ok, pozostaje mi tylko go dopompować
http://www.pinkbike.com/photo/4646333/ Bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości