Revox - pozbycie sie SPV

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Revox - pozbycie sie SPV

Post autor: MUSZEL »

Siemka. Kumpel ma Revoxa z SPV w nowszym BH (jeżeli to ma jakieś znaczenie), damper strasznie muli przez te SPVke. Myślimy nad tuningiem, chcemy wywalić platforme, i tu pojawia sie problem. Wiem że był temat o 5th elemencie, ale nie dostałem (nie rozumiem) tam wszystkich informacji.

A więc...
Wyciągając zawór SPV trzeba wstawić "coś" ma miejsce zaworu, tak?
Mamy uszkodzonego 4Waya, da rade wyciągnąć coś z niego i wsadzić do Revoxa?
Jeśli nie to gdzie tanio dostane jakieś shimy/coś co moge włożyć zamiast zaworu SPV?

Jeżeli da rade to bardzo prosiłbym o fotki, co wyciągnąć, jak włożyć :)


Znalazłem coś na tej stronce http://happymtb.org/forum/read.php/1/643861
Z tego co widze to można po prostu usunąć 1 z elementów SPV, ten większy, a ten mniejszy użyć jako dystans na tłoku (ostatnie 2 fotki). Da rade tak zrobić w Revoxie? Chyba to podobnie wygląda...
Załączniki
SPV po tuningu
SPV po tuningu
bakofram spv utan shims.jpg (68.4 KiB) Przejrzano 1666 razy
Shim Mod - before & after
Shim Mod - before & after
Shim Mod - before & after.jpg (28.11 KiB) Przejrzano 1666 razy
4 Way
4 Way
alla delar pa?? damper piston.jpg (76.48 KiB) Przejrzano 1666 razy
4 Way
4 Way
shaft och piston.jpg (69.54 KiB) Przejrzano 1666 razy
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Nie wiem jak to wygląda w revoxie ale jeżeli tak samo to musisz zamiast jednej części SPV podłożyć shimy. Jeżeli średnica tłoka jest taka sama jak w 4wayu to można spróbować ;)

Chociaż z tego co czytałem to serwis revoxa jest bardzo skomplikowany.. ;)
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

brakuje tylko shimow, dorabiam takie shimy, jak chcesz to napisz maila: betonibaton@o2.pl
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mat13por ale na ostatniej fotce nie ma żadnych Shimów, ten mniejszy element SPV ma grubość całego mechanizmu (obu połączonych elementów, przypatrz sie fotkom, SPV tworzą elementy 3 i 4 od lewej na 2 fotce), wywalając ten większy element nie robi sie "luźniej", przynajmniej tyle wnioskuje po fotkach i po tym co jest napisane w podanym prze ze mnie linku.

Bardo chciałbym zobaczyć jak wygląda rozebrany Revox SPV. Ma ktoś jakąś fotke? Wygląda to jak 4 Way?

quilong co by było gdybym złożył to bez tych shimów?
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

MUSZEL brak tlumienia:) calkowity, napisz do mnie to wysle Ci fote z przerobionym damperem.

EDIT: ok wyslalem Ci na maila
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Robiłem shimmoda u mnie w 5th i nie robi się luźniej ;)

http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=38899

Tutaj widać, że element osadzony na śrubie (ten który potem tylko zostaje) jest na wylot całego zaworu, a drugi element zaworu który jest nałożony na 1 element jest na poduszce powietrznej (SPV). Element 2 pod naciskiem oleju przesuwa się na el. 1 i otwiera przepływ oleju. Siła jaka jest potrzebna na otwarcie tego zaworu to właśnie mulenie tłumika i praktycznie zapobiega pompowaniu.

Jeżeli wywalisz element 2 to musisz go zastąpić właśnie shimami bo tłumik straci całkiem tłumienie powrotu.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mat13por quilong ok, wszystko chyba jasne.
quilong dzięki, jeszcze pogadamy troszke drogą mailową ;] czekam na odp. na maila ;)

Jaką lepkością najlepiej zalać damper po takiej operacji? Pytam ponieważ 7.5W jest na miejscu, a jeśli wypadałoby 5tką to trzeba kupić ;) 0.5l starczy? :P
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

MUSZELale w revoxie masz dokładnie tak samo jak w 5th elemencie... 4 way nic Ci nie pomoże bo tam nie ma shimów a jest też SPV.

Gdzieś w necie czytałem też, że zamiast shimów możesz dać podkładkę o średnicy zewn. takiej jak największa blaszka (to będzie 25mm)i i nad podkładkę dajesz jakąś sprężynę. Ale jeśli tylko masz możliwość dorobienia shimów to jest to lepsze wyjście moim zdaniem.
Dla świętego spokoju dorób jeszcze jakąś blaszkę do shimów od odbicia (na drugiej fotce masz je na tej śrubie która skręca cały tłok), bo tłumienie powrotu może być za słabe po tej modyfikacji.
Zajrzyj do tematu o serwisie revoxa, tam masz wymiary shimw w wersji ISX.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Mawet za tlumienie powrotu odpowidaja glownie shimy (te ktore zakladamy zamiast spv), te przed podkladka sa odpowiedzialne za ugiecie.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

quilongoj nie. Shimy zamiast SPV odpowiadają za kompresję, do odbicia mają tylko tyle że jak tłok się cofa to te blaszki zamykają prawie całe otwory na tłoku ,zostawiają tylko małe szczeliny, przez które przeciska się olej i "wygina" blaszki od powrotu (te widoczne nadrugiej fotce na tej śrubie).

łopatologicznie mówiąc, zobacz które blaszki będę pracować w zależności od kierunku pracy tłoczyska. Shimy zamiast SPV pracują przy kompresji, a shimy nad podkładką, jak to nazwałeś, przy powrocie.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Dragonek92
Posty: 149
Rejestracja: 16.09.2008 18:27:07
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dragonek92 »

MUSZEL mam ten sam problem co twój kumpel posiadam revoxa z wersja spv i strasznie on muli problem jest wtym ze nie wiem za co sie zabrać wiedz jak dasz rade zamieść Foty co i jak robiliście z Revoxem ; )
http://szychaa.pinkbike.com/album/2010/
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Dragonek92, odkrecasz korek przy tloku, wylewasz olej, wyciagasz tlok. Robisz "soft jaws" z drewna lub miekkiego aluminium i odkrecasz srube na samej gorze tloka (klucz 15 lub 17 - nie pamietam). A potem to juz tylko zmiana SPV na shimy, skrecenie (na loctite, inaczej Ci sie odkreci w czasie jazdy), no i zalanie olejem :)
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

blackdemona po co robić miękkie szczęki do odkręcenia śruby na tłoku? wystarczy złapać cały tłok za oczko montażowe w imadło i wtedy odkręcić tą śrubę.
Wszystko jest opisane w temacie o serwisie revoxa.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Mawet
"o odbicia mają tylko tyle że jak tłok się cofa to te bla szki zamykają prawie całe otwory na tłoku ,zostawiają tylko małe szczeliny"

sam wlasnie wytlumaczyles w swoim poscie czemu sie mylisz. Gdy tlok sie chowa w cylindrze shimy sie odginaja(niby wykonuja jakas prace) ale przez ta ze sa odgiete nie daja zadnego tlumienia!(otwory sa otwarte) Dopiero gdy tlok wraca shimy sie klada przez co "wlancza" sie tlumienie(otwory sa domkniete), czyli shimy zamiast spv odpowiedzialne sa za tlumienie odbicia.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

quilong powiem tak, bez tych shimów (które dajesz zamiast SPV) nie ma tłumienie odbicia (i kompresji też- to jasne), ale za charakterystykę tłumienia odbicia (jak już te shimy są) odpowiadają: iglica i blaszki od odbicia, czyli te które są na przytaczanej przeze mnie fotce.
quilong pisze:Gdy tlok sie chowa w cylindrze shimy sie odginaja(niby wykonuja jakas prace) ale przez ta ze sa odgiete nie daja zadnego tlumienia!(otwory sa otwarte)
Dają tłumienie kompresji, dlatego też nazywam je shimami od kompresji. Bo są odpowiedzialne za to jak mocną kompresji będzie miał damper. Jak dodasz tam więcej shimów nie uzyskasz wolniejszego powrotu, a właśnie więcej tłumienia kompresji.
quilong pisze:Dopiero gdy tlok wraca shimy sie klada przez co "wlancza" sie tlumienie(otwory sa domkniete), czyli shimy zamiast spv odpowiedzialne sa za tlumienie odbicia.
Tak, ale jednocześnie odginają się te shimy które są nad podkładką, bezpośrednio pod śrubą, dając określone tłumienie powrotu. Jak dodasz tutaj więcej blaszek uzyskasz wolniejszy powrót. Dlatego to te blaszki są odpowiedzialne za odbicie.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Mawet ale bez tych shimow o ktorych pisze wogule nie masz tlumienia odbicia. W pewnym sensie oboje mamy racje, ale charakterystykę tlumienia odbicia mozna tez zmienic poprzez zmaine srednic tych shimow ktore sa dane zamiast spv.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

quilong Mawet ja myśle że oboje macie racje, założe shimy zamiast SPV i zaleje olejem 7.5W, dodając system FSR, który sam w sobie jest lekko przytłumiony, myśle że tłumienie powrotu będzie w porządku :) a kompresje wyreguluje sie regulatorami
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

quilongczy ja wiem z tą średnicą. shimy muszą być na tyle duże żeby zakryć w całości te podłużne otwory na podkładce, a zostawić szczelinę w tych wyżłobieniach z dziurkami, właśnie po to żeby olej był kierowany na shimy od odbicia. W praktyce w revoxie jest to 25mm (w 5th elemencie przy tuningu podawali 25.2mm- więc praktycznie to samo). Jak dasz za małe shimy które nie zakryją w całości tych podłużnych otworów to pewnie tłumienie odbicia będzie bardzo słabe, a i shimy się zniszczą, jak dasz za duże (takie które przykryją te wyżłobienia) to damper pewnie w ogóle nie będzie pracował.

MUSZELw temacie o serwisie revoxa, masz podane wymiary shimów do kompresji oraz szybkiego i wolnego odbicia. Zrób tak jak jest tam napisane (ale na bazie mojego doświadczenia z moim revoxem isx jak będziesz już dorabiał shimy to dorób coś mniejszego jeszcze do odbicia;] , zresztą wszystko jest tam opisane)
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Mawet pisze:po co robić miękkie szczęki do odkręcenia śruby na tłoku?
Moze odkrecic sie oczko montazowe, i co wtedy zrobisz?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości