Revox - pozbycie sie SPV
Revox - pozbycie sie SPV
Siemka. Kumpel ma Revoxa z SPV w nowszym BH (jeżeli to ma jakieś znaczenie), damper strasznie muli przez te SPVke. Myślimy nad tuningiem, chcemy wywalić platforme, i tu pojawia sie problem. Wiem że był temat o 5th elemencie, ale nie dostałem (nie rozumiem) tam wszystkich informacji.
A więc...
Wyciągając zawór SPV trzeba wstawić "coś" ma miejsce zaworu, tak?
Mamy uszkodzonego 4Waya, da rade wyciągnąć coś z niego i wsadzić do Revoxa?
Jeśli nie to gdzie tanio dostane jakieś shimy/coś co moge włożyć zamiast zaworu SPV?
Jeżeli da rade to bardzo prosiłbym o fotki, co wyciągnąć, jak włożyć :)
Znalazłem coś na tej stronce http://happymtb.org/forum/read.php/1/643861
Z tego co widze to można po prostu usunąć 1 z elementów SPV, ten większy, a ten mniejszy użyć jako dystans na tłoku (ostatnie 2 fotki). Da rade tak zrobić w Revoxie? Chyba to podobnie wygląda...
A więc...
Wyciągając zawór SPV trzeba wstawić "coś" ma miejsce zaworu, tak?
Mamy uszkodzonego 4Waya, da rade wyciągnąć coś z niego i wsadzić do Revoxa?
Jeśli nie to gdzie tanio dostane jakieś shimy/coś co moge włożyć zamiast zaworu SPV?
Jeżeli da rade to bardzo prosiłbym o fotki, co wyciągnąć, jak włożyć :)
Znalazłem coś na tej stronce http://happymtb.org/forum/read.php/1/643861
Z tego co widze to można po prostu usunąć 1 z elementów SPV, ten większy, a ten mniejszy użyć jako dystans na tłoku (ostatnie 2 fotki). Da rade tak zrobić w Revoxie? Chyba to podobnie wygląda...
- Załączniki
-
- SPV po tuningu
- bakofram spv utan shims.jpg (68.4 KiB) Przejrzano 1677 razy
-
- Shim Mod - before & after
- Shim Mod - before & after.jpg (28.11 KiB) Przejrzano 1677 razy
-
- 4 Way
- alla delar pa?? damper piston.jpg (76.48 KiB) Przejrzano 1677 razy
-
- 4 Way
- shaft och piston.jpg (69.54 KiB) Przejrzano 1677 razy
brakuje tylko shimow, dorabiam takie shimy, jak chcesz to napisz maila: betonibaton@o2.pl
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
mat13por ale na ostatniej fotce nie ma żadnych Shimów, ten mniejszy element SPV ma grubość całego mechanizmu (obu połączonych elementów, przypatrz sie fotkom, SPV tworzą elementy 3 i 4 od lewej na 2 fotce), wywalając ten większy element nie robi sie "luźniej", przynajmniej tyle wnioskuje po fotkach i po tym co jest napisane w podanym prze ze mnie linku.
Bardo chciałbym zobaczyć jak wygląda rozebrany Revox SPV. Ma ktoś jakąś fotke? Wygląda to jak 4 Way?
quilong co by było gdybym złożył to bez tych shimów?
Bardo chciałbym zobaczyć jak wygląda rozebrany Revox SPV. Ma ktoś jakąś fotke? Wygląda to jak 4 Way?
quilong co by było gdybym złożył to bez tych shimów?
Robiłem shimmoda u mnie w 5th i nie robi się luźniej 
http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=38899
Tutaj widać, że element osadzony na śrubie (ten który potem tylko zostaje) jest na wylot całego zaworu, a drugi element zaworu który jest nałożony na 1 element jest na poduszce powietrznej (SPV). Element 2 pod naciskiem oleju przesuwa się na el. 1 i otwiera przepływ oleju. Siła jaka jest potrzebna na otwarcie tego zaworu to właśnie mulenie tłumika i praktycznie zapobiega pompowaniu.
Jeżeli wywalisz element 2 to musisz go zastąpić właśnie shimami bo tłumik straci całkiem tłumienie powrotu.

http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=38899
Tutaj widać, że element osadzony na śrubie (ten który potem tylko zostaje) jest na wylot całego zaworu, a drugi element zaworu który jest nałożony na 1 element jest na poduszce powietrznej (SPV). Element 2 pod naciskiem oleju przesuwa się na el. 1 i otwiera przepływ oleju. Siła jaka jest potrzebna na otwarcie tego zaworu to właśnie mulenie tłumika i praktycznie zapobiega pompowaniu.
Jeżeli wywalisz element 2 to musisz go zastąpić właśnie shimami bo tłumik straci całkiem tłumienie powrotu.
MUSZELale w revoxie masz dokładnie tak samo jak w 5th elemencie... 4 way nic Ci nie pomoże bo tam nie ma shimów a jest też SPV.
Gdzieś w necie czytałem też, że zamiast shimów możesz dać podkładkę o średnicy zewn. takiej jak największa blaszka (to będzie 25mm)i i nad podkładkę dajesz jakąś sprężynę. Ale jeśli tylko masz możliwość dorobienia shimów to jest to lepsze wyjście moim zdaniem.
Dla świętego spokoju dorób jeszcze jakąś blaszkę do shimów od odbicia (na drugiej fotce masz je na tej śrubie która skręca cały tłok), bo tłumienie powrotu może być za słabe po tej modyfikacji.
Zajrzyj do tematu o serwisie revoxa, tam masz wymiary shimw w wersji ISX.
Gdzieś w necie czytałem też, że zamiast shimów możesz dać podkładkę o średnicy zewn. takiej jak największa blaszka (to będzie 25mm)i i nad podkładkę dajesz jakąś sprężynę. Ale jeśli tylko masz możliwość dorobienia shimów to jest to lepsze wyjście moim zdaniem.
Dla świętego spokoju dorób jeszcze jakąś blaszkę do shimów od odbicia (na drugiej fotce masz je na tej śrubie która skręca cały tłok), bo tłumienie powrotu może być za słabe po tej modyfikacji.
Zajrzyj do tematu o serwisie revoxa, tam masz wymiary shimw w wersji ISX.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilongoj nie. Shimy zamiast SPV odpowiadają za kompresję, do odbicia mają tylko tyle że jak tłok się cofa to te blaszki zamykają prawie całe otwory na tłoku ,zostawiają tylko małe szczeliny, przez które przeciska się olej i "wygina" blaszki od powrotu (te widoczne nadrugiej fotce na tej śrubie).
łopatologicznie mówiąc, zobacz które blaszki będę pracować w zależności od kierunku pracy tłoczyska. Shimy zamiast SPV pracują przy kompresji, a shimy nad podkładką, jak to nazwałeś, przy powrocie.
łopatologicznie mówiąc, zobacz które blaszki będę pracować w zależności od kierunku pracy tłoczyska. Shimy zamiast SPV pracują przy kompresji, a shimy nad podkładką, jak to nazwałeś, przy powrocie.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 16.09.2008 18:27:07
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Dragonek92, odkrecasz korek przy tloku, wylewasz olej, wyciagasz tlok. Robisz "soft jaws" z drewna lub miekkiego aluminium i odkrecasz srube na samej gorze tloka (klucz 15 lub 17 - nie pamietam). A potem to juz tylko zmiana SPV na shimy, skrecenie (na loctite, inaczej Ci sie odkreci w czasie jazdy), no i zalanie olejem 

Mawet
"o odbicia mają tylko tyle że jak tłok się cofa to te bla szki zamykają prawie całe otwory na tłoku ,zostawiają tylko małe szczeliny"
sam wlasnie wytlumaczyles w swoim poscie czemu sie mylisz. Gdy tlok sie chowa w cylindrze shimy sie odginaja(niby wykonuja jakas prace) ale przez ta ze sa odgiete nie daja zadnego tlumienia!(otwory sa otwarte) Dopiero gdy tlok wraca shimy sie klada przez co "wlancza" sie tlumienie(otwory sa domkniete), czyli shimy zamiast spv odpowiedzialne sa za tlumienie odbicia.
"o odbicia mają tylko tyle że jak tłok się cofa to te bla szki zamykają prawie całe otwory na tłoku ,zostawiają tylko małe szczeliny"
sam wlasnie wytlumaczyles w swoim poscie czemu sie mylisz. Gdy tlok sie chowa w cylindrze shimy sie odginaja(niby wykonuja jakas prace) ale przez ta ze sa odgiete nie daja zadnego tlumienia!(otwory sa otwarte) Dopiero gdy tlok wraca shimy sie klada przez co "wlancza" sie tlumienie(otwory sa domkniete), czyli shimy zamiast spv odpowiedzialne sa za tlumienie odbicia.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
quilong powiem tak, bez tych shimów (które dajesz zamiast SPV) nie ma tłumienie odbicia (i kompresji też- to jasne), ale za charakterystykę tłumienia odbicia (jak już te shimy są) odpowiadają: iglica i blaszki od odbicia, czyli te które są na przytaczanej przeze mnie fotce.
Dają tłumienie kompresji, dlatego też nazywam je shimami od kompresji. Bo są odpowiedzialne za to jak mocną kompresji będzie miał damper. Jak dodasz tam więcej shimów nie uzyskasz wolniejszego powrotu, a właśnie więcej tłumienia kompresji.quilong pisze:Gdy tlok sie chowa w cylindrze shimy sie odginaja(niby wykonuja jakas prace) ale przez ta ze sa odgiete nie daja zadnego tlumienia!(otwory sa otwarte)
Tak, ale jednocześnie odginają się te shimy które są nad podkładką, bezpośrednio pod śrubą, dając określone tłumienie powrotu. Jak dodasz tutaj więcej blaszek uzyskasz wolniejszy powrót. Dlatego to te blaszki są odpowiedzialne za odbicie.quilong pisze:Dopiero gdy tlok wraca shimy sie klada przez co "wlancza" sie tlumienie(otwory sa domkniete), czyli shimy zamiast spv odpowiedzialne sa za tlumienie odbicia.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
quilongczy ja wiem z tą średnicą. shimy muszą być na tyle duże żeby zakryć w całości te podłużne otwory na podkładce, a zostawić szczelinę w tych wyżłobieniach z dziurkami, właśnie po to żeby olej był kierowany na shimy od odbicia. W praktyce w revoxie jest to 25mm (w 5th elemencie przy tuningu podawali 25.2mm- więc praktycznie to samo). Jak dasz za małe shimy które nie zakryją w całości tych podłużnych otworów to pewnie tłumienie odbicia będzie bardzo słabe, a i shimy się zniszczą, jak dasz za duże (takie które przykryją te wyżłobienia) to damper pewnie w ogóle nie będzie pracował.
MUSZELw temacie o serwisie revoxa, masz podane wymiary shimów do kompresji oraz szybkiego i wolnego odbicia. Zrób tak jak jest tam napisane (ale na bazie mojego doświadczenia z moim revoxem isx jak będziesz już dorabiał shimy to dorób coś mniejszego jeszcze do odbicia;] , zresztą wszystko jest tam opisane)
MUSZELw temacie o serwisie revoxa, masz podane wymiary shimów do kompresji oraz szybkiego i wolnego odbicia. Zrób tak jak jest tam napisane (ale na bazie mojego doświadczenia z moim revoxem isx jak będziesz już dorabiał shimy to dorób coś mniejszego jeszcze do odbicia;] , zresztą wszystko jest tam opisane)
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości