Serwis 5th Element

osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

czyli co, nikt nie ma?
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

nie do końca bo 5th element nie ma tego odpowietrznika na pływaku, co trochę komplikuje sprawę: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... x&start=19 tu masz temat o serwisie revoxa, 5th elementa robisz tak samo.
Ogólnie musisz wyjąć pływak z zborniczka wyrównawczego, jak będziesz już zalewać damper, nalewasz oleju tak żeby było go po brzegi w zbiorniczku i delikatnie tak żeby nie dostało się powietrze instalujesz pływak, wciskasz go na odpowiednią głębokość (zmierz ile było przed jego wyjęciem)- proponuję wcisnąć go jakieś 5 mm głębiej niż wyszło z pomiau, bo przy dokręcaniu tłoka pływak się podniesie. Na początku dokręcania tłoka, trzymaj pływak palcem, w pewnym momencie już nie będziesz mógł go utrzymac i będzie się podnosił. Ja osobiście jak wkładałem tłok to nakrętki nie zsuwałem do samego końca, a jedynie do tej dziurki na tłoczysku.

Zresztą w temacie o revoxie masz link do service guida 6-waya (to samo co 5th element) przejrzyj, poczytaj i komninuj.

Polecam też po całej operacji jak już złożysz dmaper i go napompujesz załozyć go do ramy bez sprężyny i zobaczyć czy się nie blokuje w skoku co mogło by oznaczać że pływak jest za wysoko.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Lekki OT ale jak już przy temacie damperów jesteśmy to jak się ma zależność wielkości komory powietrznej (czyli głębokości na jaką wciskamy tłoczek) w zbiorniku wyrównawczym do pracy dampera?
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

Mawet dzięki wielkie za odpowiedź, powiedz mi jeszcze tylko jak ten pływak wyciągnąć :P przed chwilą trochę kombinowałem i nic

Bottle http://www.santacruz-pl.com/?co=oferta&dz=5th&pdz=ustaw punkt 4.
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

możesz spróbować dmuchnąć (przykładając szczelnie usta do korpusu) w główny zbiorniczek (jak już nie będzie oleju)- smak oleju - bezcenny:P. Ja osobiście używałem do tego pompki do amora i przymocowanego do niej korka do baniaka od wina:P który idealnie uszczelniał się w korpusie. Możesz też spróbować wziąć starą dętkę, rozciąć ją przy zaworku, zaworek wkręcić do pompki a resztę dętki nałożyć na korpus. Kombinuj;]
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

Mawet aha :) dzięki wielkie dobry człowieku :)

myślałem że co do wyciągania pływaka jest jakaś "procedura" ale teraz widzę że jest to "wolna amerykanka, byle wylazło" :P
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

osato, wez kompresor, dmuchnij w glowna komore, zatykajac ja reka i wyjdzie odrazu.

Co do glebokosci plywaka to zalezy od niego progresja skoku, czym mniejsza objetosc komory powietrznej tym wieksza progresja :)
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

dobra, wyciągnąłem pływak (co prawda bardziej pokrętnym sposobem ale grunt, że go wydostałem) zalałem wszystko wg instrukcji i.... damper odbija jak sprężynka w długopisie (czyli tzw. JEB !! )

Może mi ktoś powiedzieć co z nim jest?
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

dobra, wyciągnąłem pływak (co prawda bardziej pokrętnym sposobem ale grunt, że go wydostałem) zalałem wszystko wg instrukcji i.... damper odbija jak sprężynka w długopisie (czyli tzw. JEB !! )

Może mi ktoś powiedzieć co z nim jest?
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

a zawór SPV Ci działa? Zamyka się prawidłowo? Ustawiłeś odpowiednie ciśnienie? Iglica pracuje normalnie? Czy masz w ogóle jakis zakres regulacji tłumienia? Ogólnie ciężko coś powiedzieć tak na odległość
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

no z tego co udało mi się ustalić we własnym zakresie to prawdopodobnie nie działający zawór SPV bo reszta działa cacy. Poprzedni właściciel powiedział żebym ten zawór rozkręcił i wszystko wyczyścił + przesmarował a wtedy będzie poprawnie działało (?)
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

może tak być, ale nie musi, jak już masz rozebrany damper to ja bym go przerobił ma shimy, tu masz opisane wszystko:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ght=tuning
wiem że ktoś z forum dorabiał takie shimy za niedużą kwotę.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

czytałem temat o tych shimach, szkoda tylko że ta strona mtbshock.com (czy jakos tak) już nie działa. Narazie nie chcę go przerabiać, chodzi mi o to żeby zaczął poprawnie działać
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

OK wszystko już zrobione, okazało się że do SPV dostało się powietrze.
Wszystkim, którzy mi pomogli serdecznie dziękuję, a w szczególności Mawet'owi :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości