Kierownica gieta czy prosta ?

xxxPaNoCeKxxx
Posty: 51
Rejestracja: 22.03.2010 15:48:17
Kontakt:

Kierownica gieta czy prosta ?

Post autor: xxxPaNoCeKxxx »

Witam was :) otóż planuje zmienic swoja kierownice Hauusefelta 680mm na coś szerszego. I tutaj rodzi sie moje pytanie. Lepsza bedzie gieta czy moze prosta bez wzniosu ? Dodam,że mam marcoka 888 :) słyszałem opinie,ze na taki amorek moge wrzucic prosta kiere i bedzie lepiej się jeździło. Co wy po tym sądzicie ? :) Poradzcie coś :)
exbikerman
Posty: 161
Rejestracja: 20.01.2008 20:06:35
Lokalizacja: W-aw

Post autor: exbikerman »

Deity Dirty Thirty :D
Fly, fly, fly so high
hajsik
Posty: 279
Rejestracja: 11.12.2008 21:57:14
Kontakt:

Post autor: hajsik »

Kwestia gustu. Polecał bym Race Face Atlasa FR. Malutki wzniosik ma, całkiem sympatyczna. I sobie będziesz mógł przycinać do wtedy do kiedy ci spasuje.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

kazdy ma swoje preferencje, wiec od kazdej osoby uslyszysz co innego. sam na plaskich polkach w swoich 888 mam Spanka Spike 777mm (30mm wzniosu) i dla mnie jest ok. stabilnosc dobra, a przy szerszej tam gdzie jezdze zaczalbym haczyc o drzewa bo juz i tak ledwo sie mieszcze. z tego powodu znajomy przycial swojego Answera Pro Taper'a z 780 do 760 i dla niego jest teraz optymalnie. moglbys jeszcze podac ile masz wzrostu, bo to dosc istotny wyznacznik.
xxxPaNoCeKxxx
Posty: 51
Rejestracja: 22.03.2010 15:48:17
Kontakt:

Post autor: xxxPaNoCeKxxx »

mam przeszło 170 :) nie wiem dokładnie ile.
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Przesiadłem sie niedawno z 710 na 790mm i jest pięknie, prowadzenie roweru jest zdecydowanie mniej nerwowe, mam niższą pozycje na rowerze(dla mnie to duży plus) nie tylko dlatego że kiera jest niższa od poprzedniej ale także dlatego że ręce są szerzej...

Niektórzy odczuwają wrażenie że jak kokpit jest za nisko to zaraz sie przeleci przez kiere, ja nie odczuwam niczego takiego a mam niski amor z mostkiem bez wzniosu i kierą o wzniosie 20mm :wink:

Mógłbym też zakupić jakiegoś flata ale jak dla mnie wyglądają paskudnie, jak jakiś kij od szczotki :wink:

Kiera Paco 790mm i 186 wzrostu
Sell: Rower - Intense M9
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Ja mogę się wypowiedzieć,bo zrobiłem mega skok z 650mm na 780mm i z wzniosu 3 cale do 0.5. Różnica w jeździ jest kosmiczna - mega stabilnie! Przyzwyczajenie sie do szerokosci nie było problemem,raczej bardzo niska pozycja (wręcz mnie plecy naparzały), początkowo też leciałem strasznie na przód. No i taka kiera nie sprawdza sie przy jakiś trikach, nawet głupiego bunnyhopa jest mi ciężko teraz wykonać, choć to może przyjdzie z czasem ;) Po drugie wydaje mi się,że dużo też zależy od wzrostu i budowy ciała przy wyborze takiej kiery.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
xXRIDERXx
Posty: 172
Rejestracja: 07.04.2010 19:40:09
Kontakt:

Post autor: xXRIDERXx »

podepne sie:
jaką kierownicę brać do Swojego HT, posiadam MZ Drop Off 4 150
obecnie mam 680 i jeżdze w FR, budżet wynosi 120, przydało by sie żeby niemiała wysokiego wziosu.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

xxxPaNoCeKxxx zastanów się czego Ci trzeba, czy kokpit masz za wysoko, a może za nisko, takie rzeczy odczuwa się od razu, wysokość każdej kierownicy wymusza jakąś pozycję, przemyśl czy ta którą masz teraz odpowiada Ci. Na wybór wys. kierownicy wpływ ma wzrost, wielkość roweru, wys. sterów, amora, mostka, w zasadzie każdy milimetr który podwyższa Ci kokpit.

U mnie wybór flata był podyktowany wysokimi sterami (krzysie), podatkowymi milimetrami od półki boxxa, bardzo wysoką główką, i tym że nie mogę obniżyć bardziej boxxa, bo geo mi się pier*** na tyle, że jeździć nie dało się.

Na początek zalecał bym jednak zmianę na coś pomiędzy 12mm - 20mm wzniosu, ponieważ flat może być za nisko, a wzniosy które Ci poleciłem będą wystarczająco niskie żeby czuć różnicę po hussefelcie, najwyżej zmienisz później. Ja z przesiadki z czabanero (czerwone logo na NS'ie) wskoczyłem najpierw na v1 19mm, jeździło się super, jednak po tym wiedziałem już że następny będzie flat.
nopainnogame pisze:nawet głupiego bunnyhopa jest mi ciężko teraz wykonać, choć to może przyjdzie z czasem
Przyjdzie, po prostu czucie masz inne, pobaw się, a zadziała :)
xXRIDERXx pisze: przydało by sie żeby niemiała wysokiego wziosu.
A nie może być z niskim wzniosem? Do HT brałbym coś z pogranicza 19mm wznios. Kore ma tanie ze wzniosem, a są porządne, lub sumLine v1, nowy truvativ (nie pamiętam nazwy coś na "B")
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Z 888 zdecydowanie flat - wysoki amor skompensujesz plaska kiera i gripy bedziesz miec na podobnej wysokosci co ziomki z boxxerami. Ja tam mojego flata nie zamieniam na nic. Z bunnym problemow nie ma, kiere jeszcze mostkiem bede chciec obnizac ;)
xxxPaNoCeKxxx
Posty: 51
Rejestracja: 22.03.2010 15:48:17
Kontakt:

Post autor: xxxPaNoCeKxxx »

tak jak mowiłem mam przeszło 170 cm wzrosu do tego moj amor jest strasznie wysoki. Wysokosc mierzona od samej ziemi do kiery wyszła 114cm,wiec sporo bo mnie pod brzuch siega. Spaced mówi bym kupił flata. Tylko zastanawiam sie jeszcze czy nie bedzie mi sie czasem gorzej jeździło jak przesiade sie z truvativa na flat czy to też kwestia przyzywczajenia sie. Tak jak jeździłem u kolegi to dobrze mi sie jeździło na kierze ktora miala 760 mm bodajże. ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości