Code 5 - klamka nie odbija
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
Code 5 - klamka nie odbija
Witam! Problem jak wyzej. Klamka od tylnego Code'a stracila chec do dzialania - praktycznie nie odbija ( strasznie wolno i nie do konca ). Co mozna jej na to poradzic ? Czy moze miec to zwiazek z wczorajszym odpowietrzaniem ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
GgG widocznie u Ciebie problem był podwójny - lekko spuchnięty tłoczek i niedobór płynu w układzie. W układzie tworzyło się podciśnienie i klamka najpierw bardzo wolno wracała a potem, w dalszej fazie ruchu już nieco szybciej, prawda?
U kolegi klamka odbija bardzo wolno i nie do końca - właśnie ta druga informacja najwięcej mówi.
BTW - kłóćmy się, dyskutujmy, może się mylę
U kolegi klamka odbija bardzo wolno i nie do końca - właśnie ta druga informacja najwięcej mówi.
BTW - kłóćmy się, dyskutujmy, może się mylę

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
Płynu uzylem odpowiedniego - DOT 4. Hamulec najpier przelalem, a potem odpowietrzylem dokladnie nowym, swierzutkim plynem.
Klamka byla w roznych pozycjach, poniewaz dla wygody zdjalem zacisk oraz klamke z roweru (nie dysponuje porzadnym avidoskim zestawem, raczej takim homemade
)
Jaka moze byc wiec przyczyna ? O co chodzi ze spuchnietym tloczkiem ?
Klamka byla w roznych pozycjach, poniewaz dla wygody zdjalem zacisk oraz klamke z roweru (nie dysponuje porzadnym avidoskim zestawem, raczej takim homemade

Jaka moze byc wiec przyczyna ? O co chodzi ze spuchnietym tloczkiem ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
Niepotrzebnie zdejmowałeś go z roweru. Żeby zrobić to porządnie polecam obejrzeć instruktarz srama http://www.youtube.com/watch?v=GzZkEIrCBJ0
Klamka powinna być ustawiona na kierownicy w dół pod kątem tak żeby nie został tam żaden bąbelek. Jeżeli zdjąłeś hamulec z roweru to dokładne odpowietrzenie będzie niemożliwe, zawsze jakiś bąbelek może krążyć w układzie... Druga sprawa jak wygląda i działa twój zestaw homemade, bo może się okazać ,że przepuszcza powietrze do układu.
Specjalistą od Avida jest tu ak47, więc jeśli się mylę to na pewno mnie poprawi
Klamka powinna być ustawiona na kierownicy w dół pod kątem tak żeby nie został tam żaden bąbelek. Jeżeli zdjąłeś hamulec z roweru to dokładne odpowietrzenie będzie niemożliwe, zawsze jakiś bąbelek może krążyć w układzie... Druga sprawa jak wygląda i działa twój zestaw homemade, bo może się okazać ,że przepuszcza powietrze do układu.
Magic Zdzich pisze:Płynu uzylem odpowiedniego - DOT 4. Hamulec najpier przelalem, a potem odpowietrzylem dokladnie nowym, swierzutkim plynem.
Jeżeli nie dokładnie spuściłeś stary płyn (miałeś motorexa dot 5.1) i zalałeś dotem 4 to płyny weszły w reakcje i zniszczyły uszczelki na tłoczkach (przerabiałem to u siebie w Juicy 3). Jeżeli tak się stało niestety czeka cię wymiana.Magic Zdzich pisze:O co chodzi ze spuchnietym tloczkiem ?
Specjalistą od Avida jest tu ak47, więc jeśli się mylę to na pewno mnie poprawi

Magic Zdzich Odkręć przewód od klamki i sprawdź, czy zacznie pracować właściwie. Jeżeli tak, to byćmoże prawidłowe odpowietrzenie pomoże.
Jeżeli jednak nie nastąpi poprawa - masz do wymiany tłoczek w klamce.
lubella masz rację. Już kilka razy zdarzyło mi się, że odpowietrzałem układ fabrycznie zalany dotem 5.1 przy użyciu płynu dot 4. Klamka po godzinie przestawała pracować. Takie coś działo się po zalaniu płynem Organika. Nadal go używam, bo to jeden z najlepszych płynów, ale teraz już najdokładniej jak się da oczyszczam układ ze starego płynu.
Jeżeli jednak nie nastąpi poprawa - masz do wymiany tłoczek w klamce.
lubella masz rację. Już kilka razy zdarzyło mi się, że odpowietrzałem układ fabrycznie zalany dotem 5.1 przy użyciu płynu dot 4. Klamka po godzinie przestawała pracować. Takie coś działo się po zalaniu płynem Organika. Nadal go używam, bo to jeden z najlepszych płynów, ale teraz już najdokładniej jak się da oczyszczam układ ze starego płynu.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
W sumie to temat o code 5 ale napiszę tu żeby śmietnika nie robić.
Więc tak zabrałem sie do odpowietrzania mojego coda (tego z pokrętełkiem). Zrobiłem to troche niedokładnie bo mój zestaw był nieszczelny lecz hamulcowi nic sie nie stało, działał jak przed zabiegiem... Dziś poprawiałem normalnie i wg instrukcji. Problem wygląda tak że wkręciłem to pokrętło na maxa na "IN" (tak pisało w manualu). Przelałem nowym płynem (syntetyczny castrol DOT4 za jakieś 40zł za litr więc raczej dobrej jakości). Po wszystkim naciskam klamkę i tłoczek został w środku... Rozebrałem klamke i zauważyłem ze tłoczek nie odbija przy wciśnięciu go do końca...ale gdy poruszam pokrętłem wraca s powrotem. Tak zacina sie po prostu gdy jest głęboko. A zauważyłem jeszcze że regulując pokrętniej cieknął mi płyn koło niego.
Czy moją klamke ratuje tylko wymiana całego tłoczka? Czy może da się coś z tym zrobić..
Aha dodam jeszcze że straszny syf był tam w środku... w tym zbiorniczku znajdującym się w klamce była czarna maź (na pewno nie żaden smar) no i oczywiście stary płyn czarny...
Ten syf to pewnie przez uszkodzone uszczelki?
Więc tak zabrałem sie do odpowietrzania mojego coda (tego z pokrętełkiem). Zrobiłem to troche niedokładnie bo mój zestaw był nieszczelny lecz hamulcowi nic sie nie stało, działał jak przed zabiegiem... Dziś poprawiałem normalnie i wg instrukcji. Problem wygląda tak że wkręciłem to pokrętło na maxa na "IN" (tak pisało w manualu). Przelałem nowym płynem (syntetyczny castrol DOT4 za jakieś 40zł za litr więc raczej dobrej jakości). Po wszystkim naciskam klamkę i tłoczek został w środku... Rozebrałem klamke i zauważyłem ze tłoczek nie odbija przy wciśnięciu go do końca...ale gdy poruszam pokrętłem wraca s powrotem. Tak zacina sie po prostu gdy jest głęboko. A zauważyłem jeszcze że regulując pokrętniej cieknął mi płyn koło niego.
Czy moją klamke ratuje tylko wymiana całego tłoczka? Czy może da się coś z tym zrobić..
Aha dodam jeszcze że straszny syf był tam w środku... w tym zbiorniczku znajdującym się w klamce była czarna maź (na pewno nie żaden smar) no i oczywiście stary płyn czarny...
Ten syf to pewnie przez uszkodzone uszczelki?
http://swiechu.pinkbike.com/
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
Ja ze swoim wyzej opisanym problemem bylem w jednym z lokalnych serwisów. Wykluczyli oni mozliwosci uszkodzenia uszczelki przez WD 40 itp. Uslyszalem, ze w Code'ach jak i w Juicy Ultimate'ach dto dosc czesto spotykane zjawisko. Poradzili, abym odkrecil przewod przy klamce oraz srube do odpowietrzania na klamce i dokladnie około 10 razy wszystko przelac.
Efektów nie opiszę, poniewaz do tej pory nie mielem jeszcze czasu tego zrobic.
Ale mam pytanie: Czy jest roznica miedzy takim DOT'em 4 ze stacji benzynowej ( Orlen DOT4 ) a takim za 40 zl ?
Efektów nie opiszę, poniewaz do tej pory nie mielem jeszcze czasu tego zrobic.
Ale mam pytanie: Czy jest roznica miedzy takim DOT'em 4 ze stacji benzynowej ( Orlen DOT4 ) a takim za 40 zl ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
Magic Zdzich czyli panowie z serwisów radzili Ci przelewać samą klamke wlewając płyn przez odpowietrznik i wylewając w gnieździe na przewód? Przy tym pewnie klamką pompując?
Tylko mimo wszystko i tak mi się wydaje że jakaś uszczelka się popsuła. Gdy wyjąłem tłoczek to dało sie wypatrzeć skazy na niej, no i kręcąc pokrętłem cieknął płyn przez nie.
Tylko mimo wszystko i tak mi się wydaje że jakaś uszczelka się popsuła. Gdy wyjąłem tłoczek to dało sie wypatrzeć skazy na niej, no i kręcąc pokrętłem cieknął płyn przez nie.
http://swiechu.pinkbike.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości