Code 5 - klamka nie odbija

Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Code 5 - klamka nie odbija

Post autor: Magic Zdzich »

Witam! Problem jak wyzej. Klamka od tylnego Code'a stracila chec do dzialania - praktycznie nie odbija ( strasznie wolno i nie do konca ). Co mozna jej na to poradzic ? Czy moze miec to zwiazek z wczorajszym odpowietrzaniem ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

Napisz po kolei jak je odpowietrzałeś to będziemy wiedzieć czy popełniłeś gdzieś błąd... W jakiej pozycji była ustawiona klamka? Jakiego płynu użyłeś? Spuszczałeś stary płyn?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Na pewno trzeba jeszcze raz odpowietrzyć, bo to chyba podręcznikowa objawa zapowietrzenia ;)
ak47

Post autor: ak47 »

Książkowy objaw zapowietrzenia, to zapadanie się dźwigni praktycznie bez oporu do kierownicy.

Problem wolno odbijającej klamki związany jest z uszkodzeniem uszczelek na tłoczku. Może mieć to związek z odpowietrzaniem, jeżeli wlałeś nieodpowiedni płyn.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

ak47 Już nie raz na forum dałeś dowód, że znasz się na avidach i nie będę się o nic kłócić, ale w moich byłych j5 pomogło odpowietrzenie, potem jeździłem na hamulcach jeszcze kilka miesięcy i raczej nic z uszczelkami się nie robiło, bo ten problem nie wrócił.
ak47

Post autor: ak47 »

GgG widocznie u Ciebie problem był podwójny - lekko spuchnięty tłoczek i niedobór płynu w układzie. W układzie tworzyło się podciśnienie i klamka najpierw bardzo wolno wracała a potem, w dalszej fazie ruchu już nieco szybciej, prawda?

U kolegi klamka odbija bardzo wolno i nie do końca - właśnie ta druga informacja najwięcej mówi.

BTW - kłóćmy się, dyskutujmy, może się mylę :wink:
Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Post autor: Magic Zdzich »

Płynu uzylem odpowiedniego - DOT 4. Hamulec najpier przelalem, a potem odpowietrzylem dokladnie nowym, swierzutkim plynem.
Klamka byla w roznych pozycjach, poniewaz dla wygody zdjalem zacisk oraz klamke z roweru (nie dysponuje porzadnym avidoskim zestawem, raczej takim homemade :D)
Jaka moze byc wiec przyczyna ? O co chodzi ze spuchnietym tloczkiem ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

Niepotrzebnie zdejmowałeś go z roweru. Żeby zrobić to porządnie polecam obejrzeć instruktarz srama http://www.youtube.com/watch?v=GzZkEIrCBJ0
Klamka powinna być ustawiona na kierownicy w dół pod kątem tak żeby nie został tam żaden bąbelek. Jeżeli zdjąłeś hamulec z roweru to dokładne odpowietrzenie będzie niemożliwe, zawsze jakiś bąbelek może krążyć w układzie... Druga sprawa jak wygląda i działa twój zestaw homemade, bo może się okazać ,że przepuszcza powietrze do układu.

Magic Zdzich pisze:Płynu uzylem odpowiedniego - DOT 4. Hamulec najpier przelalem, a potem odpowietrzylem dokladnie nowym, swierzutkim plynem.
Magic Zdzich pisze:O co chodzi ze spuchnietym tloczkiem ?
Jeżeli nie dokładnie spuściłeś stary płyn (miałeś motorexa dot 5.1) i zalałeś dotem 4 to płyny weszły w reakcje i zniszczyły uszczelki na tłoczkach (przerabiałem to u siebie w Juicy 3). Jeżeli tak się stało niestety czeka cię wymiana.

Specjalistą od Avida jest tu ak47, więc jeśli się mylę to na pewno mnie poprawi :)
ak47

Post autor: ak47 »

Magic Zdzich Odkręć przewód od klamki i sprawdź, czy zacznie pracować właściwie. Jeżeli tak, to byćmoże prawidłowe odpowietrzenie pomoże.

Jeżeli jednak nie nastąpi poprawa - masz do wymiany tłoczek w klamce.

lubella masz rację. Już kilka razy zdarzyło mi się, że odpowietrzałem układ fabrycznie zalany dotem 5.1 przy użyciu płynu dot 4. Klamka po godzinie przestawała pracować. Takie coś działo się po zalaniu płynem Organika. Nadal go używam, bo to jeden z najlepszych płynów, ale teraz już najdokładniej jak się da oczyszczam układ ze starego płynu.
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

ak47 mam pytanie. Ja zawsze używam do serwisu swoich jak i znajomych hamulców avida motorexa 5.1, nie eksperymentowałem z innymi płynami bo póki co wszyscy byli zadowoleni... Czy praca hamulca na docie 4 czymś się różni? Który Jest lepszy i dlaczego?:)
ak47

Post autor: ak47 »

Na docie 4 klamka pracuje nieco bardziej płynnie, jak w masełku. Na 5.1 często jest nieco gorzej, a w przypadku mocno zużytych uszczelek - pojawia się problem z wolno odbijającą klamką, skrzypieniem itp.

Dopóki nie masz żadnych problemów, lej 5.1.
Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Post autor: Magic Zdzich »

Niestety paradoksalnie, rzecz stala sie przed odpowietrzeniem. Mimo ze strasznie wolno odbija, hamulec dziala i blokuje kolo. A starajac sie to naprawic, psiknalem w klamke WD40, moze to miec jakies znaczenie ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

Magic Zdzich pisze:psiknalem w klamke WD40, moze to miec jakies znaczenie ?
uuu no to lipa... a pare dni było o tym na forum... popsułeś sobie uszczelki w klamce
Przed tym zabiegiem miałeś najprawdopodobniej tylko zapowietrzony hamulec...
Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Post autor: Magic Zdzich »

Wiesz wszystko dzialalo dobrze. Doslownie dopiero jak zabieralem sie za odpowietrzanie nagle pojawil sie problem z klamka. Zanim czymkolwiek psiknalem. Z nikad ;(
Z drugiej strony, gdyby byly popsute uszczelki, czy nie powinno byc jakis przeciekow ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

nie bo kiedy wejdą w reakcje to puchną i nie ciekną ale też nie odbijają
Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Post autor: Magic Zdzich »

Ale czemu klamka przestala odbijac zanim ja ruszylem ? Poprostu tak sama z siebie ? Jeszcze jedno pytanie: gdy zdjalem klocki, widzialem ze jest na jednym tloczku ukruszony ten cycek w srodku. Moze to miec jakis wplyw ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: swiechu56 »

W sumie to temat o code 5 ale napiszę tu żeby śmietnika nie robić.

Więc tak zabrałem sie do odpowietrzania mojego coda (tego z pokrętełkiem). Zrobiłem to troche niedokładnie bo mój zestaw był nieszczelny lecz hamulcowi nic sie nie stało, działał jak przed zabiegiem... Dziś poprawiałem normalnie i wg instrukcji. Problem wygląda tak że wkręciłem to pokrętło na maxa na "IN" (tak pisało w manualu). Przelałem nowym płynem (syntetyczny castrol DOT4 za jakieś 40zł za litr więc raczej dobrej jakości). Po wszystkim naciskam klamkę i tłoczek został w środku... Rozebrałem klamke i zauważyłem ze tłoczek nie odbija przy wciśnięciu go do końca...ale gdy poruszam pokrętłem wraca s powrotem. Tak zacina sie po prostu gdy jest głęboko. A zauważyłem jeszcze że regulując pokrętniej cieknął mi płyn koło niego.

Czy moją klamke ratuje tylko wymiana całego tłoczka? Czy może da się coś z tym zrobić..
Aha dodam jeszcze że straszny syf był tam w środku... w tym zbiorniczku znajdującym się w klamce była czarna maź (na pewno nie żaden smar) no i oczywiście stary płyn czarny...
Ten syf to pewnie przez uszkodzone uszczelki?
http://swiechu.pinkbike.com/
Magic Zdzich
Posty: 208
Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
Kontakt:

Post autor: Magic Zdzich »

Ja ze swoim wyzej opisanym problemem bylem w jednym z lokalnych serwisów. Wykluczyli oni mozliwosci uszkodzenia uszczelki przez WD 40 itp. Uslyszalem, ze w Code'ach jak i w Juicy Ultimate'ach dto dosc czesto spotykane zjawisko. Poradzili, abym odkrecil przewod przy klamce oraz srube do odpowietrzania na klamce i dokladnie około 10 razy wszystko przelac.
Efektów nie opiszę, poniewaz do tej pory nie mielem jeszcze czasu tego zrobic.
Ale mam pytanie: Czy jest roznica miedzy takim DOT'em 4 ze stacji benzynowej ( Orlen DOT4 ) a takim za 40 zl ?
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: swiechu56 »

Magic Zdzich czyli panowie z serwisów radzili Ci przelewać samą klamke wlewając płyn przez odpowietrznik i wylewając w gnieździe na przewód? Przy tym pewnie klamką pompując?

Tylko mimo wszystko i tak mi się wydaje że jakaś uszczelka się popsuła. Gdy wyjąłem tłoczek to dało sie wypatrzeć skazy na niej, no i kręcąc pokrętłem cieknął płyn przez nie.
http://swiechu.pinkbike.com/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości