Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne

Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne

Post autor: Kornel193 »

Witam
Pierwszy post więc wypada się przywitać. Cześć.
Mam oto pewien problem. A więc znalazlem sobie w internecie pewien rowerek który bardzo mi się podoba głównie za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych które są widoczne na pierwszy rzut oka :

http://img840.imageshack.us/f/122vr.jpg/

http://img838.imageshack.us/f/283219650 ... ac27o.jpg/

Otóż widać na fotkach rozwiązanie z którym się spotykam pierwszy raz (jeśli brać pod uwagę rowery) : Jest to tarcza hamulcowa, zamontowana po lewej i prawej stronie widelca.
Po drugie, intrygujące jest rówież zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Skoro już jestem przy widełkach, to czy ktoś rozpoznaje markę tego cuda ?

Po tej analizie, wywnioskowałem że skoki z 10 metrów na twardą powierzchnię, nie zrobiłyby na tym sprzęcie większego wrażenia (Gorzej z Rajderem).
Chciałbym aby w tym temacie można było przedstawić rowery z którymi nieczęsto mamy doczynienia jeśli chodzi o konstrukcję i rozwiązania w nich zastosowane.

Proszę o wyrozumiałość i jeśli to konieczne przenieść gdzie indziej, jeśli trafiłem w zły dział.

PS : Czy w sprzedaży są (lub były) piasty z podwójnym mocowaniem tarczy ?
Czy istnieje inny sposób zamontowania dwóch tarcz na tych samych widłach ?

PPS : Co to jest i do czego służy :
http://a.imageshack.us/img227/8689/2832 ... c27oed.jpg
Stawu
Posty: 15
Rejestracja: 11.06.2009 22:39:56
Kontakt:

Post autor: Stawu »

"Co to jest i do czego służy ?"

To pływający hamulec chyba :)
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Kornel193 protoplasta Marzocchi Bomber'a Z1 miał podwójne mocowanie tarczy i dedykowaną do siebie piastą. Rocznikowo coś ok 1995-1997 (?).

Część, którą zaznaczyłeś to tzw. "pływający zacisk hamulca" - powoduje, ze przy hamowaniu nie utwardza sie zawieszenie (w normalnym systemie zablokowane koło "ogranicza" pracę amortyzatora).

Skoki z 10m w dzisiejszych czasach to chleb powszedni. Poszukaj info o Josh'u Bender'rze (filmy New World Disorder 1-3...(chyba)) - "ikona" światowej drop'erki. 10 lat temu latał uskoki, które do dzisiaj wydają się być nieosiągalne dla 99,9% riderów.

Co do marki "tego cuda" - prototyp HEAD'a (jak naklejki wskazują) z damperami FOX DHX Air. A przednia zawiecha (jeśli to wymysł amerykanów) to jakiś Hanebrinnk albo Zyzzx, albo inna zapomniana marka.
www.feel-free.pl
tikk
Posty: 201
Rejestracja: 27.06.2009 17:54:09
Lokalizacja: okolice KrK
Kontakt:

Post autor: tikk »

To ramka z "G-Boxx 2" sympatycznego pana o nazwisku Richard Cluse
Tu opowiada o rowerze (szkoda, że po niemiecku :lol: ) : http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=297810
Jak widać zrobił jeszcze ramkę do slopestyle :mrgreen:
Amor to Brunn 010 tu o skoku 300 (standardowo 210-240)
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

A nie wiecie przypadkiem gdzie można dostać taką podwójną piastę do przrodu ? Bo kusi... A wracając do pływającego hamulca, jak zacisk i tarcza są zainstalowane w tym przypadku ?
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

Kornel193 czym kusi? waga? szacunek dla Ciebie jak juz jeden hamulec po lewej stronie Ci nie wystarcza ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Fajnie wygląda, a po za tym razem ze znajomym chcemy zbudować motocykl na bazie części z roweru DH.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

yasiuuu pisze:Kornel193 protoplasta Marzocchi Bomber'a Z1 miał podwójne mocowanie tarczy i dedykowaną do siebie piastą. Rocznikowo coś ok 1995-1997 (?).
to była Z1 , nie jej protoplasta , posiadałem takową , 100 mm , dwa mocowania w sysytemie formuli - rozstaw otworów 48 mm.
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

...ale to nie jedyny taki amortyzator z podwójnymi mocowaniami tarczy. Jest jeszcze Meks DC pro ;)

http://www.freestajnia.pl/news.php?readmore=76

Kiedyś na CRC widziałem cały zestaw do takiego amorka składający się z piasty i hebli.



Ps. Zamiast bawić się w budowę motorku na bazie zjazdówki nie jest taniej kupić po prostu MX'a?
tien_wang
Posty: 44
Rejestracja: 19.09.2007 15:21:51
Kontakt:

Post autor: tien_wang »

Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

kiedy taki jakiego my chcemy zrobić będzie ważyć mniej niz tradycyjny MX. Na bazie aktualnego projektu mamy wage ok 50kg.

EDIT : Aż 16 tłoczków na jedno kółko mi nie potrzeba. Ale jakieś mniejsze napewno by pasowały. I opona 26x3.0 na tył. :lol:
PS sory za Double post.
Kornel193
Posty: 10
Rejestracja: 22.08.2010 22:53:04
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kornel193 »

Proszę usunąć ten post.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Kornel193 pisze:zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Co najwyżej 70 mm ;)

Jakby nie patrzeć Shiver z dwoma lewymi lagami też będzie pod dwa heble ;) Nawet chyba każdy USD ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Pisałem do nich i szczerze ich wytłumaczenie dla 2 damperów mnie załamało - stosuja je zeby przełozenie na damper zmniejszyc O_o. I tak tam sa dampery 8.5 czy nawet mniejsze. Ogólnie ten rower to kolejny żart gdzie szalony inzynier robi eksperyment, ktory z rzeczywistoscia ma tyle wspólnego co ja ze spiewakiem operowym.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Dziwi mnie czemu z przodu jest magura big, a z tyłu gucio. Nie można było założyć 2 gustavów i nie kombinować? Ogólnie cały projekt wydaje się jednym wielkim bezsensem. Wymysł konstruktorów.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Rzeczywiście ten rower to przykład szalonego pomysłu jakiegoś inżyniera średnio obeznanego w temacie który myśli że jedną taką konstrukcją przewróci do góry nogami cały przemysł rowerowy :D Aczkolwiek jak patrzę na budowę tego roweru i te podwójne hample to aż chciałoby się na niego siąść i pozapieprzać 200km/h z jakiejś równej góry na kreche :twisted:
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Czy ktos zwrocil uwage na przekos lancucha? Biedny wahacz sie poobija i nie wiadomo czy bez napinacza w ogole ten system da rade bez spadania lancucha.
http://spinacz86.pinkbike.com/
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

przelozenie w ramie jest takie, ze sila jaka tam wystepuje zniszczylaby jeden damper, dlatego zastosowali dwa
Pure Freeride
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Driver i dlatego zastosowano 2 powietrzne dampery kiepsko znoszące duże przełożenia o małym rozmiarze.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10. Widziałeś, zeby v10tki niszczyły dampery? ;) Nie wczytuj sie tak w marketing.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości