Olej do widelca vs olej do dampera

darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Olej do widelca vs olej do dampera

Post autor: darex »

Czy oleje do widelców to takie same oleje jak do amortyzatorów tylnych? Ja swoje zdanie mam ale interesuje mnie co myślą inni na ten temat.
[url]http://www.proshox.com[/url]
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

tak, taki sam. takie same uszczelki, taka sama zasada dzialania(powiedzmy) wiec jaki widzisz problem?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.

RockShox ma w ofercie Vividy z

"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."

http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c

Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"

Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
[url]http://www.proshox.com[/url]
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

darex dobre oleje oferują to samo.

Kum motul albo Liqui Moly, sto razy lepsze od motorexsa, nie pienią się, są po prostu świetne, takie same właściwości co RS'owy Pit Stop.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

A jaka lepkość oleju do dampera? Ma na to wpływ twardość sprężyny? Bo na mój rozum damper, który działa ze sprężyną 800lbs potrzebuje mocniejszego tłumienia, czyli gęstszego oleju niż taki z 275lbs... jak lepki olej do DHXa 5.0 z mniej więcej 350lbs? Do przodu używam Motula 5W i jestem zadowolony.
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Las3k_91 Ldz 90% amorow w PL jezdzi na motorexie/motulu ;)

a co do tlumienia to masz racje, jest potrzebne mocniejsze, ale to kwestia uzycia regulacji, po prostu dobierasz optymalny olej dla damego dampera i masz pelen zakres.

ja mam u siebie chyba 10w przy sprezynie 750lbs, ale to Burner, troche niska polka.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Las3k_91 Ldz również używam z przodu oleju 5w, a dokładnie to r.s.p.
Od jakiegoś czasu mam nim także zalany damper tyle że dhx 3.0 na sprężynie 400.
Jak dla mnie tłumienie jest za słabe bo optymalne osiągam po praktycznie całkowitym skręceniu regulacji.
Pewnie coś pokombinuję z mieszanką 50/50 tego oleju i 15w.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

mysticar, ok, dzięki za inhfo :wink:
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

A jak tak się podepnę i zapytam jaką lepkość lać do DHXa 5 Air i ile przede wszystkim ;)
Jak ktoś zarzuci fajnym manualem serwisowym to też będę wdzięczny ;)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Vin_OSW ja lałem 5w Liqui Moly racing oil. Manuala mam, ale 250mb :( z moim netem w przyszłym roku będziesz mógł ściągnąć :O.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

SegatiV pisze:z moim netem w przyszłym roku będziesz mógł ściągnąć :O.
xD
A moze do Wisły się wybierasz teraz? ;)
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

SegatiV dlaczego uważasz że Motorex jest gorszy od Motula albo Liqui Moly? Do którego Motula porównujesz Motorexa bo są 3 linie Motul Fork oil Expert, Factory Line oraz Shock oil i dlaczego uważasz, że ma takie same właściowości jak RS Pit Stop jak to jest olej firmy Torco. Jaki Indeks lepkości (VI) ma olej Liqui Moly?

Dzięki za propozycje kupna ale przesiadłem się całkowicie na Silkolene. Zresztą ciekawi mnie dlaczego te oleje są tak mało popularne w PL jak to najlepsze oleje do tłumików na świecie (łącznie z olejami Red Liine ale są drogie w PL).

Vin_OSW olej 10W FOXa to Silkolene Fork oil Medium 10W pasować bedą Motorex 7,5W lub Motul Expert 10W lub Bel Ray HVI 10W.

Każdy prawie zna oleje Motula do amortyzatorów. Olej ten nazywa się Motul Fork Oil Expert albo Factory Line (droższe).

Czym się różni olej Motul Fork Oil od Motul Shock oil?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg
http://www.sportsbikeshop.co.uk/product ... t_2-5w.jpg

Oba są z serii factory line i mają 2.5W
[url]http://www.proshox.com[/url]
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

darex pisze:Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.

RockShox ma w ofercie Vividy z

"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."

http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c

Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"

Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.

Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

darex masz 2 opcje: pic reklamowy/rzeczywiście różny skład chemiczny(albo proporcje). Jeżeli cenowo zbliżone to lałbym shock na tył i fork na czoło. Motul super jest, potwierdzam.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Ezrider shock oil motula nie jest dostępny w Polsce a to ceny zachodnie:

MOTUL FORK OIL EXPERT - 11$
MOTUL FORK OIL Factory Line - 17$
MOTUL SHOCK OIL - 21$

http://www.motorcycle-superstore.com/1/ ... ories.aspx

Biorąc pod uwagę, że Motul Fork Oil expert kosztuje średnio w Polsce 42 zł to Motul Shock oil kosztowałby ok. 80 zł za litr

Dlaczego jest taki drogi?
[url]http://www.proshox.com[/url]
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

darex, nie, skąd się bierze różnica między nimi, czy warto dopłacać?
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

to co powiecie o oleju finish line'a do amorów...
jest w **** drogi, a nie wiem czy się czymś wyróżnia ...
Slavvduro
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

deviz żeby doprecyzować mówimy o olejach do motoryzacji bo Finish Line jest "rowerowy", dlatego jest taki drogi ;) Do motoryzacji i rowerowe różnią się tym, że nazwa jest inna i cena.
[url]http://www.proshox.com[/url]
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

troyo pisze:darex napisał:
Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.

RockShox ma w ofercie Vividy z

"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."

http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c

Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"

Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?


Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.

Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
Czy to może mieć związek z tym, że niektóre firmy dzielą oleje do widelców i damperów?
[url]http://www.proshox.com[/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości