Olej do widelca vs olej do dampera
Olej do widelca vs olej do dampera
Czy oleje do widelców to takie same oleje jak do amortyzatorów tylnych? Ja swoje zdanie mam ale interesuje mnie co myślą inni na ten temat.
[url]http://www.proshox.com[/url]
Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
[url]http://www.proshox.com[/url]
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Las3k_91 Ldz 90% amorow w PL jezdzi na motorexie/motulu 
a co do tlumienia to masz racje, jest potrzebne mocniejsze, ale to kwestia uzycia regulacji, po prostu dobierasz optymalny olej dla damego dampera i masz pelen zakres.
ja mam u siebie chyba 10w przy sprezynie 750lbs, ale to Burner, troche niska polka.

a co do tlumienia to masz racje, jest potrzebne mocniejsze, ale to kwestia uzycia regulacji, po prostu dobierasz optymalny olej dla damego dampera i masz pelen zakres.
ja mam u siebie chyba 10w przy sprezynie 750lbs, ale to Burner, troche niska polka.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Las3k_91 Ldz również używam z przodu oleju 5w, a dokładnie to r.s.p.
Od jakiegoś czasu mam nim także zalany damper tyle że dhx 3.0 na sprężynie 400.
Jak dla mnie tłumienie jest za słabe bo optymalne osiągam po praktycznie całkowitym skręceniu regulacji.
Pewnie coś pokombinuję z mieszanką 50/50 tego oleju i 15w.
Od jakiegoś czasu mam nim także zalany damper tyle że dhx 3.0 na sprężynie 400.
Jak dla mnie tłumienie jest za słabe bo optymalne osiągam po praktycznie całkowitym skręceniu regulacji.
Pewnie coś pokombinuję z mieszanką 50/50 tego oleju i 15w.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
SegatiV dlaczego uważasz że Motorex jest gorszy od Motula albo Liqui Moly? Do którego Motula porównujesz Motorexa bo są 3 linie Motul Fork oil Expert, Factory Line oraz Shock oil i dlaczego uważasz, że ma takie same właściowości jak RS Pit Stop jak to jest olej firmy Torco. Jaki Indeks lepkości (VI) ma olej Liqui Moly?
Dzięki za propozycje kupna ale przesiadłem się całkowicie na Silkolene. Zresztą ciekawi mnie dlaczego te oleje są tak mało popularne w PL jak to najlepsze oleje do tłumików na świecie (łącznie z olejami Red Liine ale są drogie w PL).
Vin_OSW olej 10W FOXa to Silkolene Fork oil Medium 10W pasować bedą Motorex 7,5W lub Motul Expert 10W lub Bel Ray HVI 10W.
Każdy prawie zna oleje Motula do amortyzatorów. Olej ten nazywa się Motul Fork Oil Expert albo Factory Line (droższe).
Czym się różni olej Motul Fork Oil od Motul Shock oil?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg
http://www.sportsbikeshop.co.uk/product ... t_2-5w.jpg
Oba są z serii factory line i mają 2.5W
Dzięki za propozycje kupna ale przesiadłem się całkowicie na Silkolene. Zresztą ciekawi mnie dlaczego te oleje są tak mało popularne w PL jak to najlepsze oleje do tłumików na świecie (łącznie z olejami Red Liine ale są drogie w PL).
Vin_OSW olej 10W FOXa to Silkolene Fork oil Medium 10W pasować bedą Motorex 7,5W lub Motul Expert 10W lub Bel Ray HVI 10W.
Każdy prawie zna oleje Motula do amortyzatorów. Olej ten nazywa się Motul Fork Oil Expert albo Factory Line (droższe).
Czym się różni olej Motul Fork Oil od Motul Shock oil?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SS500_.jpg
http://www.sportsbikeshop.co.uk/product ... t_2-5w.jpg
Oba są z serii factory line i mają 2.5W
[url]http://www.proshox.com[/url]
Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.darex pisze:Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
Ezrider shock oil motula nie jest dostępny w Polsce a to ceny zachodnie:
MOTUL FORK OIL EXPERT - 11$
MOTUL FORK OIL Factory Line - 17$
MOTUL SHOCK OIL - 21$
http://www.motorcycle-superstore.com/1/ ... ories.aspx
Biorąc pod uwagę, że Motul Fork Oil expert kosztuje średnio w Polsce 42 zł to Motul Shock oil kosztowałby ok. 80 zł za litr
Dlaczego jest taki drogi?
MOTUL FORK OIL EXPERT - 11$
MOTUL FORK OIL Factory Line - 17$
MOTUL SHOCK OIL - 21$
http://www.motorcycle-superstore.com/1/ ... ories.aspx
Biorąc pod uwagę, że Motul Fork Oil expert kosztuje średnio w Polsce 42 zł to Motul Shock oil kosztowałby ok. 80 zł za litr
Dlaczego jest taki drogi?
[url]http://www.proshox.com[/url]
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Czy to może mieć związek z tym, że niektóre firmy dzielą oleje do widelców i damperów?troyo pisze:darex napisał:
Właśnie chciałbym się dowiedzieć czy problem występuje.
RockShox ma w ofercie Vividy z
"Hot Rod thermal-compensating needle for fade-free rebound force."
http://www.sram.com/rockshox/products/vivid-r2c
Czyli po polsku, "Iglica Hot Rod, która kompensuje temperaturę aby uniknąć zanikania siły odbicia"
Czy jest to chwyt reklamowy czy faktycznie występuję zjawisko zanikania siły tłumienia pod wpływem temperatury?
Im wyzsza temperatura oleju, tym mniejsza jego lepkosc. Jesli ustawisz damper "na zimno" to z normalna iglica podczas zjazdu (gdzie temp w damperze dochodzi do 60-70st.) bedziesz mial spadek wartosci tlumienia , gdyz olej jest mniej lepki w tej temperaturze.
Z iglica wyposazona w ten bajer, owy kawalek polimeru zwiekszy swoja objetosc i domknie nieco zawor, zwiekszajac tlumienie tego mniej lepkiego, rozgrzanego oleju. W rezultacie to co ustawisz na zimnym oleju powinno dzialac tak samo na trasie. Bez bajeru masz spadek tlumienia.
[url]http://www.proshox.com[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości