Fox 40 kompresja "Hs i Ls"

ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Fox 40 kompresja "Hs i Ls"

Post autor: ravfr »

Dobrze kminie , że większe górne, pokrętło w tłumiku RC , nazwane (wg naklejki , której nie mam) Highspeed C. odpowiada za czułość na małe nierówności a dolne mniejsze , za "nie zapadanie" się widła przy hamowaniu , na ściankach itp.?
Żadne z tych pokręteł nie ma wpływu na kompresję końca skoku(czyli coś co zwało się X w 888)?
venon666
Posty: 447
Rejestracja: 22.10.2009 18:02:12
Lokalizacja: Pleszew
Kontakt:

Post autor: venon666 »

jedno jest od bujania a drugie od wlasnie dobijania tylko nie wiem ktore jest ktore ale jak dobrze kombinuje to od bujania jest low speed a od dobijania high speed
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

ravfr, HS na większe uderzenia też. Nie czujesz? :D
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Las3k_91 Ldz pisze:ravfr, HS na większe uderzenia też. Nie czujesz?
problem w tym , że przez 13 lat jezdziłem na bomberach a tam takich cudów nie było. Jedyne co czuję uginając "na sucho" - "mniejsza" regulacja skręcona na maksa muli wideł. Męczy mnie czy HS ma wplyw na czułość dziłałania . Rozumiem ,ze w przypadku tłumika RC nie ma znaczenia głebokość tylko szybkośc ugięcia?

PS. Biorąc pod uwage odzew (na moje zapytanie) i ilość jeżdżących po zawodach Foxów mam wrażenie , że większość użytkowników, o pokretełkach, które mają w widelcu ma równie doskonałe pojęcie - jak ja.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

LS - tłumienie na całym skoku. Zmniejsza bujanie i utrzymuje widelec w miekszym zakresie skoku.
HS - tłumienie końcówki skoku. Zazwyczaj zaczyna działać od połowy. Tym regulujesz dobicie.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Ok, bo zaczynaja tutaj niektorzy zamet robic.

Nie wiem jak dokladnie w Fox'ie dzialaja te regulacje, ale ogolnie jest tak:

High Speed Compression = Szybka Kompresja
Wiec wszystko co SZYBKO ugina amora - kamienie, korzenie, krawezniki ;), wszystkie przeszkody, w ktore kolo uderza a nie tylko najezdza.
Im bardziej skrecona (+) tym bardziej sztywny jest amortyzator na tego typu przeszkodach.

Low Speed Compression = Wolna Kompresja
Wiec wszystko co WOLNO ugina amora - najazdy hop, zakrety, hamowanie, pedalowanie etc.
Im bardziej skrecona (+) tym sztywniejszy jest amor w takich warunkach.

Ogolnie dobrze miec duzo LSC zeby amor nie plywal przy hamowaniu i zakretach, i stosunkowo malo HSC zeby wybieral to, co wybierac powinien.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Warto dodać, że większe uderzenia uginają widelec bardzo szybko.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Po przeczytaniu tych postów również mi pomieszało się trochę w głowie więc zapytam :mrgreen:
Regulacja motion control w RSie to w końcu tłumienie szybkiej czy wolnej kompresji?
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
barte
Posty: 232
Rejestracja: 18.10.2008 18:43:42
Lokalizacja: Kraków N-H
Kontakt:

Post autor: barte »

mysticar MC ma regulację "ogólnego" tłumienia. Na niektórych stronach piszą, że niebieskie pokrętło to wolna kompresja. Trochę w tym prawdy jest, ale nie działa to tak jak w tłumiku RC2 Foxa. W MC regulujesz kompresję niebieskim pokrętłem, a Floodgate, czyli jako taki "zawór bezpieczeństwa" blokady amora zadziała przy dużym uderzeniu. Jest to trochę trudne do zrozumienia ale jak się tym pobawisz to zrozumiesz :D
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

quake pisze:High Speed Compression = Szybka Kompresja
Wiec wszystko co SZYBKO ugina amora - kamienie, korzenie, krawezniki , wszystkie przeszkody, w ktore kolo uderza a nie tylko najezdza.
Im bardziej skrecona (+) tym bardziej sztywny jest amortyzator na tego typu przeszkodach.

Low Speed Compression = Wolna Kompresja
Wiec wszystko co WOLNO ugina amora - najazdy hop, zakrety, hamowanie, pedalowanie etc.
Im bardziej skrecona (+) tym sztywniejszy jest amor w takich warunkach.

Ogolnie dobrze miec duzo LSC zeby amor nie plywal przy hamowaniu i zakretach, i stosunkowo malo HSC zeby wybieral to, co wybierac powinien.
OK , paniał , dzięki :).
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

mysticar pisze:Regulacja motion control w RSie to w końcu tłumienie szybkiej czy wolnej kompresji?
Motion Control to w zasadzie wolna kompresja, Floodgate reguluje przejscie z wolnej kompresji w szybka. Tj. Floodgate, jak zaczyna dzialac, to calkowicie "usuwa" wolna kompresje.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości