Protone tuning dla Boxxera i 888
Witam , od wczoraj testuje w swoim boxxerze protone air kit , bardzo fajnie to działa , na początku trzeba sie sporo pobwić żeby dostosować ciśnienie do swoich preferencji , ważne jest również ustawienie progresywności (objętości komory) .Widelec można dzieki temu bardzo dobrze dostosować do swoich preferencji , od skrajnie liniowej pracy do mega progresji .Zysk wagowy 300g . Zdziwić może plastikowy korek (przy tej cenie zdecydowanie powinien być aluminiowy) , brak polskiej instrukcji i rysunku montażowego też może przyspożyć kilku niejasności. Ważne jest aby do goleni wlać odpowiednią ilość oleju ( w przypadku boxxera jest to 10ml) , wszytko trzeba też porządnie nasmarować smarem ( wszytkie o-ringi i górny korek).
Jeśli ktoś miał do czynienia z rebą dual air to działanie boxxera na tym secie jest bardzo podobne .
Jeśli ktoś miał do czynienia z rebą dual air to działanie boxxera na tym secie jest bardzo podobne .
o którym korku mówisz??czy ten główny korek wkręcany w lagi jest z tworzywa??bo jeśli tak to lekkie przegięcie, znam przypadki strzelających korków(np RST) i raczej nie zaufał bym takiej konstrukcji.a jak to działa, jeden tłumik jest oryginalny a drugi się zmienia czy jakoś inaczej to jest rozwiązane??
JEEEEB Z DZIDY !!!!
groober zastępujesz bebechy w goleni ze spręzyna tym tłumikiem.
Korek to przesada
tak sie zastanwaiam. jezeli ktos nie ma spręzyny owiniętej plastikiem/folią to czy jest mozliwe ze ma golenie w srodku porysowane i nie będzie mu trzymac cisnienia na uszczelkach ??? Chodzi mi o 888 bo w boxxerze zawsze mozna zmienic golenie i wsadzic Kit tam gdzie jest tłumik z olejem.
Ciekekawe, w sumie takie golenie w 888 np 2006 to juz troche mają najechane km a spręzyny tam się tłuką w goleniach ;]
Korek to przesada

tak sie zastanwaiam. jezeli ktos nie ma spręzyny owiniętej plastikiem/folią to czy jest mozliwe ze ma golenie w srodku porysowane i nie będzie mu trzymac cisnienia na uszczelkach ??? Chodzi mi o 888 bo w boxxerze zawsze mozna zmienic golenie i wsadzic Kit tam gdzie jest tłumik z olejem.
Ciekekawe, w sumie takie golenie w 888 np 2006 to juz troche mają najechane km a spręzyny tam się tłuką w goleniach ;]
drMadej
Jeśli ktoś nie wie jak zamontować, jakie są ilości oleju itp. wystarczy napisać na info@bicyklon.pl i uzyskasz wszystkie informacje dotyczące montażu.
groober Myślę, że porównanie korka z RST jest nie na miejscu. Nie było przypadku na świecie aby korek Protone wystrzelił z goleni, bo po pierwsze jest wykonany z bardzo trwałego tworzywa, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się masę. Dodatkowo w przypadku Protone nie ma 3 zwojów gwintu jak w RST, tylko kilkanaście...
Jeśli ktoś nie wie jak zamontować, jakie są ilości oleju itp. wystarczy napisać na info@bicyklon.pl i uzyskasz wszystkie informacje dotyczące montażu.
groober Myślę, że porównanie korka z RST jest nie na miejscu. Nie było przypadku na świecie aby korek Protone wystrzelił z goleni, bo po pierwsze jest wykonany z bardzo trwałego tworzywa, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się masę. Dodatkowo w przypadku Protone nie ma 3 zwojów gwintu jak w RST, tylko kilkanaście...
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
groober tak główny korek na szczycie goleni jest z tworzywa
EDDIE nie napisałem że nie ma kontaktu z dystrybutorem , a jedynie że brakuje instrukcji która niewątpliwie by się przydała , co jest np dla mnie małym minusikiem;)
Jeśli chodzi o sam korek to nie ma wątpliwości co do tego aby nie wytrzymał ciśnienia , jedynym zarzutem jest to , że przy tej cenie przydało by się aby wykonany był z lepszego materiału , chociażby ze względu na to że dużo łatwiej uszkodzić gwint.
Generalnie jeśli ktoś chce mieć boxxera WC to w tym momencie najlepiej zakupić model TEAM + air kit protone i cieszyć się o 1000 zł tańszym worldcupem.
Oszczędność kasy i lepsze możliwości regulacyjne.
EDDIE nie napisałem że nie ma kontaktu z dystrybutorem , a jedynie że brakuje instrukcji która niewątpliwie by się przydała , co jest np dla mnie małym minusikiem;)
Jeśli chodzi o sam korek to nie ma wątpliwości co do tego aby nie wytrzymał ciśnienia , jedynym zarzutem jest to , że przy tej cenie przydało by się aby wykonany był z lepszego materiału , chociażby ze względu na to że dużo łatwiej uszkodzić gwint.
Generalnie jeśli ktoś chce mieć boxxera WC to w tym momencie najlepiej zakupić model TEAM + air kit protone i cieszyć się o 1000 zł tańszym worldcupem.
Oszczędność kasy i lepsze możliwości regulacyjne.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
EDDIE niezaleznie od tego jak dobry jest kontakt z dystrybutorem i czy drMadej skladal na pale czy nie,dystrybutor (nie wiem dlaczego jakos kojarzysz mi sie z tym biznesem,takie skojarzenie-prawidlowe?to zaden atak,po prostu pytanie) ma obowiazek dostarczenia instrukcji w jezyku polskim.
swoja droga-nie znalazlem na stronie bicyklonu kita do 888 evo ti 2010,czy ktos sie orientuje czy maja to w ofercie?
edit: na stronie producenta nie ma,czyli pewnie dystro tez nie ma..
swoja droga-nie znalazlem na stronie bicyklonu kita do 888 evo ti 2010,czy ktos sie orientuje czy maja to w ofercie?
edit: na stronie producenta nie ma,czyli pewnie dystro tez nie ma..
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
drMadej Jak to nie wiedziałem? Mówiłem Ci, że robi to się przez przesunięcie tłoka na gwincie. Im bliżej otworu na trzpieniu, tym bardziej progresywny jest amortyzator.
piotrex Tak, jestem związany z tym. A z Madejem to się znamy parę lat, na dodatek On pracuje w serwisie rowerowym, więc jakieś uwagi wydawały mi się zbędne. Sam też nie zadał żadnego pytania odnośnie montażu, a widzieliśmy się w 4 oczy kiedy brał Protone... Nawet jak montował to nic się nie spytał, a teraz wylewa brak PL instrukcji na forum. Gdybym wiedział, że jej tak potrzebuje (byłem świadomy jego rozeznania w amorach, sam też się nie upomniał) to bym mu ją po prostu dał. Jeden znajomy jakoś wziął Kit, też bez instrukcji i o nic nie narzekał, ba, jest bardzo zadowolony.
piotrex Tak, jestem związany z tym. A z Madejem to się znamy parę lat, na dodatek On pracuje w serwisie rowerowym, więc jakieś uwagi wydawały mi się zbędne. Sam też nie zadał żadnego pytania odnośnie montażu, a widzieliśmy się w 4 oczy kiedy brał Protone... Nawet jak montował to nic się nie spytał, a teraz wylewa brak PL instrukcji na forum. Gdybym wiedział, że jej tak potrzebuje (byłem świadomy jego rozeznania w amorach, sam też się nie upomniał) to bym mu ją po prostu dał. Jeden znajomy jakoś wziął Kit, też bez instrukcji i o nic nie narzekał, ba, jest bardzo zadowolony.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
plastik to plastik, w rst korek miał 11 zwojów a i tak potrafił wystrzelić, pewnie nie pamiętasz takich czasów ale ja już swoje najechałem i uwierz mi raczej nie zaufam korkowi z plastiku. co nie zmienia sprawy że kit jest zajebisty i chętnie go kupię a korek dorobię z ALU za parę groszy i po sprawie;-)EDDIE pisze:groober Myślę, że porównanie korka z RST jest nie na miejscu. Nie było przypadku na świecie aby korek Protone wystrzelił z goleni, bo po pierwsze jest wykonany z bardzo trwałego tworzywa, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się masę. Dodatkowo w przypadku Protone nie ma 3 zwojów gwintu jak w RST, tylko kilkanaście...
JEEEEB Z DZIDY !!!!
Oj pamiętam pamiętam. Do dzisiaj mam w piwnicy ugięte już RST 461DH- cóż za sprzęt. Za to Ty nie pamiętasz jak spotkaliśmy się na Twoich 1 zawodach na Kamieńsku
Fajne czasy były.
Co do korka, to już Twoje zdanie. Setki egzemplarzy jeździ z takim korkiem i nie ma najmniejszego powodu aby był aluminiowy. Jeśli jednak Twoje poczucie bezpieczeństwa z aluminiowym ma być większe- czemu nie
.

Co do korka, to już Twoje zdanie. Setki egzemplarzy jeździ z takim korkiem i nie ma najmniejszego powodu aby był aluminiowy. Jeśli jednak Twoje poczucie bezpieczeństwa z aluminiowym ma być większe- czemu nie

http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
korek zawsze mozna pokombinowac z orginalnym od worldcupa [nie wiem jak w protone ale w wc ponizej korka jest komora powietrzna] (wbrew pozorom da sie ten korek kupic, taksamo jak i solo air z wc zreszta )
ja jak planowalem zakup protone to nie bylo go jeszcze w polsce a pojawila sie tania opcja na solo air (mam boxxera 09)
ja jak planowalem zakup protone to nie bylo go jeszcze w polsce a pojawila sie tania opcja na solo air (mam boxxera 09)

http://emes-racing.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
tak sie sklada, ze jestem swiadkiem testow bo smigam od paru dni z madejem. wczoraj bliskie spotkanie z drzewem wylaczylo mnie z jazdy i mialem sie okazje dobrze przyjzec pracy boxxera z protonem.
wczorajszy dzien, ustawienie liniowe (dwa dni wczesniej madej mial ustawienie dosc progresywne) -widel wybiera wszystko, mega korzenie szybka i wolna jazda po nich i co... amor wybiera, nie nura, czasem dobil (zbyt liniowe ustawienie, wiec trzeba nieco zwiekszyc progresje i bedzie idealnie). dzieki komorze negatywnej amor przestal byc drewniany, wybiera drobne nierownosci (moj totem solo air niestety nie ma zadnych szans, wiec pewnie w przyszlosci tez zakupie protona).
Bankowo trzeba sie troche napracowac, zeby ustawic amor pod siebie, ale przeciez chyba o to chodzi nie??? -jesli ktos wie czego chce to spokojnie sobie da rade w pare dni.
znam opinie madeja odnosnie pracy ustrojstwa i wiem, ze jest ona jak najbardziej pozytywna, a odnosnie korka... coz, kazdy ma jakies indywidualne spojrzenie i nie da sie wszystkim w 100% dogodzic. z cala pewnoscia nie jest to plastik typu rst (mi to wyglada na wysokojakosciowy teflon). skoro przetestowalo to wielu ludzi i produkt nie jest awaryjny, to mysle, ze chyba nie ma sie czym przejmowac. producent poszedl maxymalnie w strone oszczedzania na masie i wykonal korek z tworzywa. jednym to bedzie pasowac bardziej innym mniej...
moja opinia jako obserwatora i dotykacza odnosnie pracy jest mega pozytywna, odnosnie uzytych materialow sie nie wypowiadam bo nie jestem expertem w tym temacie i nie bylem swiadkiem testow producenta.
...a jeszcze odnosnie cisnienia i korka wycelowanego w glowe.... co ci dadza wyliczenia cisnienia, skoro nie znasz sily potrzebnej do zerwania gwintu w korku? moze sie okazac, ze wytrzymuje 4 razy wiecej
, alu tez sie urywa 
wczorajszy dzien, ustawienie liniowe (dwa dni wczesniej madej mial ustawienie dosc progresywne) -widel wybiera wszystko, mega korzenie szybka i wolna jazda po nich i co... amor wybiera, nie nura, czasem dobil (zbyt liniowe ustawienie, wiec trzeba nieco zwiekszyc progresje i bedzie idealnie). dzieki komorze negatywnej amor przestal byc drewniany, wybiera drobne nierownosci (moj totem solo air niestety nie ma zadnych szans, wiec pewnie w przyszlosci tez zakupie protona).
Bankowo trzeba sie troche napracowac, zeby ustawic amor pod siebie, ale przeciez chyba o to chodzi nie??? -jesli ktos wie czego chce to spokojnie sobie da rade w pare dni.
znam opinie madeja odnosnie pracy ustrojstwa i wiem, ze jest ona jak najbardziej pozytywna, a odnosnie korka... coz, kazdy ma jakies indywidualne spojrzenie i nie da sie wszystkim w 100% dogodzic. z cala pewnoscia nie jest to plastik typu rst (mi to wyglada na wysokojakosciowy teflon). skoro przetestowalo to wielu ludzi i produkt nie jest awaryjny, to mysle, ze chyba nie ma sie czym przejmowac. producent poszedl maxymalnie w strone oszczedzania na masie i wykonal korek z tworzywa. jednym to bedzie pasowac bardziej innym mniej...
moja opinia jako obserwatora i dotykacza odnosnie pracy jest mega pozytywna, odnosnie uzytych materialow sie nie wypowiadam bo nie jestem expertem w tym temacie i nie bylem swiadkiem testow producenta.
...a jeszcze odnosnie cisnienia i korka wycelowanego w glowe.... co ci dadza wyliczenia cisnienia, skoro nie znasz sily potrzebnej do zerwania gwintu w korku? moze sie okazac, ze wytrzymuje 4 razy wiecej


http://koszulekup.pl Koszule meskie i krawaty sklep internetowy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości