Protone tuning dla Boxxera i 888

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

groober Żadnego z foxów nie trzeba serwisować co 3 dni.
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

Witam , od wczoraj testuje w swoim boxxerze protone air kit , bardzo fajnie to działa , na początku trzeba sie sporo pobwić żeby dostosować ciśnienie do swoich preferencji , ważne jest również ustawienie progresywności (objętości komory) .Widelec można dzieki temu bardzo dobrze dostosować do swoich preferencji , od skrajnie liniowej pracy do mega progresji .Zysk wagowy 300g . Zdziwić może plastikowy korek (przy tej cenie zdecydowanie powinien być aluminiowy) , brak polskiej instrukcji i rysunku montażowego też może przyspożyć kilku niejasności. Ważne jest aby do goleni wlać odpowiednią ilość oleju ( w przypadku boxxera jest to 10ml) , wszytko trzeba też porządnie nasmarować smarem ( wszytkie o-ringi i górny korek).
Jeśli ktoś miał do czynienia z rebą dual air to działanie boxxera na tym secie jest bardzo podobne .
groober
Posty: 125
Rejestracja: 19.04.2004 14:02:54
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: groober »

o którym korku mówisz??czy ten główny korek wkręcany w lagi jest z tworzywa??bo jeśli tak to lekkie przegięcie, znam przypadki strzelających korków(np RST) i raczej nie zaufał bym takiej konstrukcji.a jak to działa, jeden tłumik jest oryginalny a drugi się zmienia czy jakoś inaczej to jest rozwiązane??
JEEEEB Z DZIDY !!!!
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

groober zastępujesz bebechy w goleni ze spręzyna tym tłumikiem.

Korek to przesada :shock:


tak sie zastanwaiam. jezeli ktos nie ma spręzyny owiniętej plastikiem/folią to czy jest mozliwe ze ma golenie w srodku porysowane i nie będzie mu trzymac cisnienia na uszczelkach ??? Chodzi mi o 888 bo w boxxerze zawsze mozna zmienic golenie i wsadzic Kit tam gdzie jest tłumik z olejem.

Ciekekawe, w sumie takie golenie w 888 np 2006 to juz troche mają najechane km a spręzyny tam się tłuką w goleniach ;]
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

drMadej
Jeśli ktoś nie wie jak zamontować, jakie są ilości oleju itp. wystarczy napisać na info@bicyklon.pl i uzyskasz wszystkie informacje dotyczące montażu.

groober Myślę, że porównanie korka z RST jest nie na miejscu. Nie było przypadku na świecie aby korek Protone wystrzelił z goleni, bo po pierwsze jest wykonany z bardzo trwałego tworzywa, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się masę. Dodatkowo w przypadku Protone nie ma 3 zwojów gwintu jak w RST, tylko kilkanaście...
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

groober tak główny korek na szczycie goleni jest z tworzywa
EDDIE nie napisałem że nie ma kontaktu z dystrybutorem , a jedynie że brakuje instrukcji która niewątpliwie by się przydała , co jest np dla mnie małym minusikiem;)

Jeśli chodzi o sam korek to nie ma wątpliwości co do tego aby nie wytrzymał ciśnienia , jedynym zarzutem jest to , że przy tej cenie przydało by się aby wykonany był z lepszego materiału , chociażby ze względu na to że dużo łatwiej uszkodzić gwint.

Generalnie jeśli ktoś chce mieć boxxera WC to w tym momencie najlepiej zakupić model TEAM + air kit protone i cieszyć się o 1000 zł tańszym worldcupem.
Oszczędność kasy i lepsze możliwości regulacyjne.
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

drMadej Ja nie mówiłem o jakości kontaktu z dystrybutorem. Tylko napisałeś, że nie wiedziałeś jak to złożyć. Więc zamiast się skontaktować i dopytać o coś czego nie wiesz, to składałeś na pałę.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

EDDIE nic nie składałem na pałę , instrukcja nie służy tylko do objaśnienia montażu ale też opisuje działanie regulacji , a jak wyregulować progresje to nie wiedziałeś jak sie pytałem więc raczej tobie też brakuje wiedzy jak sie to dokładnie reguluje
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

drMadej
Pisząc o korku jesteś pewny ze jest plastikowy ? Czy tylko zakretka wentylka jest plastikowa .
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

EDDIE niezaleznie od tego jak dobry jest kontakt z dystrybutorem i czy drMadej skladal na pale czy nie,dystrybutor (nie wiem dlaczego jakos kojarzysz mi sie z tym biznesem,takie skojarzenie-prawidlowe?to zaden atak,po prostu pytanie) ma obowiazek dostarczenia instrukcji w jezyku polskim.

swoja droga-nie znalazlem na stronie bicyklonu kita do 888 evo ti 2010,czy ktos sie orientuje czy maja to w ofercie?

edit: na stronie producenta nie ma,czyli pewnie dystro tez nie ma..
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

drMadej Jak to nie wiedziałem? Mówiłem Ci, że robi to się przez przesunięcie tłoka na gwincie. Im bliżej otworu na trzpieniu, tym bardziej progresywny jest amortyzator.

piotrex Tak, jestem związany z tym. A z Madejem to się znamy parę lat, na dodatek On pracuje w serwisie rowerowym, więc jakieś uwagi wydawały mi się zbędne. Sam też nie zadał żadnego pytania odnośnie montażu, a widzieliśmy się w 4 oczy kiedy brał Protone... Nawet jak montował to nic się nie spytał, a teraz wylewa brak PL instrukcji na forum. Gdybym wiedział, że jej tak potrzebuje (byłem świadomy jego rozeznania w amorach, sam też się nie upomniał) to bym mu ją po prostu dał. Jeden znajomy jakoś wziął Kit, też bez instrukcji i o nic nie narzekał, ba, jest bardzo zadowolony.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

EDDIE pisze:Jeden znajomy jakoś wziął Kit, też bez instrukcji i o nic nie narzekał, ba, jest bardzo zadowolony.
Nie jestem do końca pewien, ale jeśli coś jest sprzedawane u nas w kraju to nie ma takiego prawa, że musi być do tego dołączona polska instrukcja / opis?
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

GgG W przypadku gdy jest to obcy klient, jak najbardziej. A ja napisałem znajomy, więc napisałęm to w odniesieniu do drMadeja. Bo kolega to kolega, chyba...
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

EDDIE Ale gdybym kupił to ja czy ktokolwiek inny to oczywiście instrukcja będzie dodana? :)
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Tak. :)
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
groober
Posty: 125
Rejestracja: 19.04.2004 14:02:54
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: groober »

EDDIE pisze:groober Myślę, że porównanie korka z RST jest nie na miejscu. Nie było przypadku na świecie aby korek Protone wystrzelił z goleni, bo po pierwsze jest wykonany z bardzo trwałego tworzywa, dzięki czemu dodatkowo oszczędza się masę. Dodatkowo w przypadku Protone nie ma 3 zwojów gwintu jak w RST, tylko kilkanaście...
plastik to plastik, w rst korek miał 11 zwojów a i tak potrafił wystrzelić, pewnie nie pamiętasz takich czasów ale ja już swoje najechałem i uwierz mi raczej nie zaufam korkowi z plastiku. co nie zmienia sprawy że kit jest zajebisty i chętnie go kupię a korek dorobię z ALU za parę groszy i po sprawie;-)
JEEEEB Z DZIDY !!!!
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Oj pamiętam pamiętam. Do dzisiaj mam w piwnicy ugięte już RST 461DH- cóż za sprzęt. Za to Ty nie pamiętasz jak spotkaliśmy się na Twoich 1 zawodach na Kamieńsku :wink: Fajne czasy były.
Co do korka, to już Twoje zdanie. Setki egzemplarzy jeździ z takim korkiem i nie ma najmniejszego powodu aby był aluminiowy. Jeśli jednak Twoje poczucie bezpieczeństwa z aluminiowym ma być większe- czemu nie :) .
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
xsnailx
Posty: 276
Rejestracja: 14.09.2009 10:35:07
Lokalizacja: cieszyn
Kontakt:

Post autor: xsnailx »

korek zawsze mozna pokombinowac z orginalnym od worldcupa [nie wiem jak w protone ale w wc ponizej korka jest komora powietrzna] (wbrew pozorom da sie ten korek kupic, taksamo jak i solo air z wc zreszta )
ja jak planowalem zakup protone to nie bylo go jeszcze w polsce a pojawila sie tania opcja na solo air (mam boxxera 09) :)
http://emes-racing.com/
http://xsnailx.pinkbike.com/
mxmisiek
Posty: 110
Rejestracja: 16.06.2005 01:51:22
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mxmisiek »

tak sie sklada, ze jestem swiadkiem testow bo smigam od paru dni z madejem. wczoraj bliskie spotkanie z drzewem wylaczylo mnie z jazdy i mialem sie okazje dobrze przyjzec pracy boxxera z protonem.
wczorajszy dzien, ustawienie liniowe (dwa dni wczesniej madej mial ustawienie dosc progresywne) -widel wybiera wszystko, mega korzenie szybka i wolna jazda po nich i co... amor wybiera, nie nura, czasem dobil (zbyt liniowe ustawienie, wiec trzeba nieco zwiekszyc progresje i bedzie idealnie). dzieki komorze negatywnej amor przestal byc drewniany, wybiera drobne nierownosci (moj totem solo air niestety nie ma zadnych szans, wiec pewnie w przyszlosci tez zakupie protona).
Bankowo trzeba sie troche napracowac, zeby ustawic amor pod siebie, ale przeciez chyba o to chodzi nie??? -jesli ktos wie czego chce to spokojnie sobie da rade w pare dni.
znam opinie madeja odnosnie pracy ustrojstwa i wiem, ze jest ona jak najbardziej pozytywna, a odnosnie korka... coz, kazdy ma jakies indywidualne spojrzenie i nie da sie wszystkim w 100% dogodzic. z cala pewnoscia nie jest to plastik typu rst (mi to wyglada na wysokojakosciowy teflon). skoro przetestowalo to wielu ludzi i produkt nie jest awaryjny, to mysle, ze chyba nie ma sie czym przejmowac. producent poszedl maxymalnie w strone oszczedzania na masie i wykonal korek z tworzywa. jednym to bedzie pasowac bardziej innym mniej...
moja opinia jako obserwatora i dotykacza odnosnie pracy jest mega pozytywna, odnosnie uzytych materialow sie nie wypowiadam bo nie jestem expertem w tym temacie i nie bylem swiadkiem testow producenta.


...a jeszcze odnosnie cisnienia i korka wycelowanego w glowe.... co ci dadza wyliczenia cisnienia, skoro nie znasz sily potrzebnej do zerwania gwintu w korku? moze sie okazac, ze wytrzymuje 4 razy wiecej :), alu tez sie urywa :)
http://koszulekup.pl Koszule meskie i krawaty sklep internetowy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość