Cel: redukcja masy tulejek montażowych przy zachowaniu maksymalnej odporności na zużycie.
Stalowy sworzeń, który normalnie jest w takim tulejkach został zastąpiony najwytrzymalszym dostępnym stopem aluminium 7075 ze stanem utwardzenia T6. Materiał sworznia ma zapobiec deformacją jakim ulegają normalne aluminiowe tulejki, które są przeważnie robione z aluminium 6061 T6 (granica plastyczności dwa razy mniejsza od 7075 T6).
Tulejki ślizgowe aby zapewnić im optymalne warunki pracy, wymagają od materiału sworznia odpowiednio dużej twardości powierzchni. Sworznie stalowe spełniają ten warunek jednak "gołe" aluminium już nie. Aby uzyskać twardość powierzchni bliską twardości stali zastosowano na powierzchni sworznia twarde anodowanie typu III. Zabieg ten ma za zadanie zminimalizować ścieranie się całego układu tulejka ślizgowa - sworzeń.
Dodatkowo aby zapobiec dostawaniu się brudu między sworzeń a tulejkę ślizgową zastosowano uszczelnienie co również korzystnie wpływa na wydłużony czas eksploatacji tulejki ślizgowej oraz sworznia.
W związku z tym, że polimerowe tulejki ślizgowe:
-nie ścierają po zużyciu sworznia
-są pięć razy lżejsze od tulejek ze stalowym podłożem
-tłumią lepiej drgania o niskiej amplitudzie i wysokiej częstotliwości
-z obserwacji wynika, że starczają dłużej niż standardowe tulejki DU/DP4
Zdecydowano aby do tulejek montażowych z aluminiowym sworzniem dołączać zawsze tulejkę polimerową (przede wszystkim aby zapobiec tarciu metal-metal po zużyciu tulejki DU/DP4).
Rezultat: Zmniejszona waga zestawu tulejek montażowych do 50% w stosunku do tulejek ze stalowym sworzniem przy zachowaniu wysokiej odporności na zużycie.
Tulejki pasują do wszystkich amortyzatorów na rynku. Każda jest robiona indywidualnie.
Cena oraz więcej informacji na stronie http://www.proshox.com/montazowe.php

