Tulejki montażowe dampera z anodowanym sworzniem - Proshox

SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

matuff problem w dostępności łożysk igiełkowych na 12.7. Też to kminie ;)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

SegatiVtakie lozyska sa , ale nie za 5-10 zl : ) tylko 40~
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Jestem za całkowicie za !
Zależnie od rejonu tokarz za zwykłe tulejki(komplet) alu bierze 20-40zl. Pytanie czy takiej prostej rzeczy nie spierdoli. Do tego trzeba doliczyć swój czas, więc mój mail leci do kolegi Darex.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

troyo to jest wyżej wymieniona trudność :) Ale ciągle nad tym pracuje :) Tylko czy będzie zainteresowanie?
kamil4772
Posty: 59
Rejestracja: 03.06.2009 15:46:07

Post autor: kamil4772 »

Czy samemu można wymienić tulejke
do oczka dampera? (http://proshox.com/127.php)
na stronie jest napisane:
"Można je w łatwy i szybki sposób zamontować przy użyciu dostępnego u nas narzędzia."
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Możesz samemu wymienić na imadle. Aczkolwiek bardzo wygodnie jest użyć takiego zestawu:

Obrazek
[url]http://www.proshox.com[/url]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ja "wybijałem" za pomocą starych tulejek zewnętrznych - kontrujących, zwykłej długiej śruby do amortyzatora, podkładki i.. adaptera hamulca. Robił mi za podstawę z gwintem która ściągała całość. W nagłej potrzebie różne wynalazki wpadają do głowy.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

EDDIE pisze:P.S. Może ktoś wie co się dzieje, że Spacedem i Arthurgreenem, czyżby stracili cierpliwość do tego forum?
Eddie cierpliwość jest, tylko niestety z czasem troszkę kiepsko, ale codziennie raczej bywam na forum.

Co do tematu. Też również dorabiałem u znajomego tokarza, ale w obecnej sytuacji już by mi się nie chciało kombinować i sięgnąłbym po produkt darex'a..

Gratuluję produktu, bo naprawdę czegoś takiego brakowało w Pl. W cultbikes cena tulejek skutecznie odstrasza, tańszą opcją było zamówić w Zumbi (oryginalne FOX)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Słyszał może ktoś o nowych tulejkach FOX'a, które są trzyczęściowe, uszczelniane oraz mają właśnie aluminiowy twardo-anodowany sworzeń? Używają tego fabrycznie w nowych Turnerach. Próbowałem znaleźć fotkę ale nie mogłem.

http://forums.mtbr.com/showthread.php?p ... 7#poststop

"213-54-000-A is an upgraded one piece axle system to reduce wear and friction with the standard DU. It is a fully sealed system from FOX that utilizes a machined and hardcoated aluminum axle pin. The DW Turner's have almost no rotation at the lower frame mount so the standard mount reducer works great. The upper rocker does have quite a bit of rotation and does benefit from this new FOX axle system that Turner ships the bike with for 2010."

Z tego co pisze Darren z Push Industries to Turner używa takiego systemu z twardo-anodowaną aluminiową osią na górnym połączeniu dampera gdzie jest duża rotacja a na dolnym gdzie jest mała standardowych dwuczęściowych.

a tutaj z tego samego tematu krótki opis przez Darren'a o różnego rodzaju sposobach montowania dampera:

"It's something you get from FOX. I'm not sure if that part number listed is for the complete assembly though...that I would have to double check. I'm not sure on the exact cost but I'm assuming it's a bit cheaper and it doesn't require special tools to install. The needle bearing assemblies produce the most friction free performance but require a bit more maintenance and have a bit of a weight penalty. The hardcoated axles produce reasonable performance in a light weight no maintenance package. The split aluminum reducers are light weight but have the highest friction and highest wear in this application.
"
[url]http://www.proshox.com[/url]
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Gdybym nie znał tych określeń i terminów to prawdopodobnie by to do mnie przemówiło. :D Ale dobrze, że jest taki produkt polski - niektórym zapewne niezbędny.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

kolejny specjalista od tulejek montażowych...

Nie ja to wymyśliłem ale jest w tym wiele prawdy=> W Polsce jest 40 mln trenerów piłki nożnej a nasza reprezentacja tak słabo gra... jak to możliwe :wink:
[url]http://www.proshox.com[/url]
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

darex a bądź spokojny o moje specjalizacje. ;)

Tekst z tłumieniem drgań mnie po prostu rozwalił.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Jednak niepokoje się o Twoje predyspozycje co do dyskusji na temat drgań, aczkolwiek jeśli zabierasz zdanie na ten temat to pewnie sam prowadzisz badania niezależnie od producenta tych tulejek polimerowych.

Oczywiście merytoryczna dyskusja nie ma sensu, chyba że coś ciekawego powiesz na ten temat? Jeśli masz jakieś lepsze informacje niż ja to chętnie posłucham i myślę, że każdy skorzysta.
[url]http://www.proshox.com[/url]
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

darex ależ ja nie będę dyskutował, po prostu zawsze chciałem mieć wytłumione drgania mniejsze niż kliknięcie myszki i zazdroszczę przyszłym posiadaczom. :(
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Jeśli nie chcesz dyskutować merytorycznie, to niepotrzebnie zaczynałeś na temat drgań jeśli Twoja wiedza o drganiach kończy się na klikaniu myszką.
[url]http://www.proshox.com[/url]
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A btw mogę się dowiedzieć gdzie jest tekst o drganiach? Bo ani w tych dwóch przytoczonych anglojęzycznych fragmentach, ani nigdzie w temacie na mtbr nie znalazłem...
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

W związku z tym, że polimerowe tulejki ślizgowe:
-nie ścierają po zużyciu sworznia
-są pięć razy lżejsze od tulejek ze stalowym podłożem
-tłumią lepiej drgania o niskiej amplitudzie i wysokiej częstotliwości
-z obserwacji wynika, że starczają dłużej niż standardowe tulejki DU/DP4
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

EZrider pisze:-tłumią lepiej drgania o niskiej amplitudzie i wysokiej częstotliwości
Ty tego nie odczujesz ale tulejki tak ... wolniej beda sie zuzywac. W koncu tulejki polimerowe maja to do siebie ze odksztalcaja sie przy strzalach (zaslyszane od znajomych po inzynierii materialowej) - pochlaniaja jakies tam drgania. Wole zeby szlo to w nie, niz w sworzen, srube itd.

A teraz - jesli kosztuja tyle samo co zwykle, nie scieraja sie, nie scieraja sworznia, sa lzejsze, to chyba oczywiste jest ze lepiej wziac polimerowe. Jest to w sumie mała pierdoła ale lubie jak wszystko jest dopieszczone w moim rowerze.

Co do tulejek Darexa - elegancko wykonane i z tego co wazylismy, schodzi sie na nich 46g przy dlugosci 52mm - to tyle ile wazy moja przednia zębatka! Ktoś powie, ze to nic a pozniej wyda kupe kasy zeby tyle zejsc na korbie, sztycy, siodelku. Tu doplacamy 40zł za komplet czegos co i tak wypada zmienic raz na jakis czas.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Panowie, nie wiem czy ktos zauwazyl, ale koszt samej tulejki DU waha sie w granicach 10-20zl + dorobienie u tokarza 20-30zl i wychodzi na to samo, a tu mamy lzej i mamy pewnosc, ze bedzie robota wykonana dobrze :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości