Tytanowa sprężyna do dampera.
Tytanowa sprężyna do dampera.
Nie wiem czy w dobrym dziale pytam, no ale cóż.
Co daje tytanowa sprężyna oprócz zbicia wagi? Czy różni się ona pracą od zwykłej stalowej?
Jeśli weźmiemy sprężyne do dampera o oznaczeniu np. 2.25" x 400lbs - druga wartość oznacza twardość, a pierwsza? Co to jest to 2.25" ? Od dawna się nad tym zastanawiałem.. od razu uprzedzam - szukałem, lecz nie znalazłem.
A i jeszcze jedno:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15605
W tych sprężynach jest oznaczenie Free Lenght - jest to może dł całkowita sprężyny? Bo coś tak mi się wydaje.
Co daje tytanowa sprężyna oprócz zbicia wagi? Czy różni się ona pracą od zwykłej stalowej?
Jeśli weźmiemy sprężyne do dampera o oznaczeniu np. 2.25" x 400lbs - druga wartość oznacza twardość, a pierwsza? Co to jest to 2.25" ? Od dawna się nad tym zastanawiałem.. od razu uprzedzam - szukałem, lecz nie znalazłem.
A i jeszcze jedno:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15605
W tych sprężynach jest oznaczenie Free Lenght - jest to może dł całkowita sprężyny? Bo coś tak mi się wydaje.
[url=http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16350529/]good stuff[/url]
Kazdy daje minimalnie wieksze sprezyny , tylko wszyscy procz foxa opisuja swoje sprezyny pod skok tloka . Fox podaje w oznaczeniu skok tloka wlasnie te rezerwe, ktorej nikt nie podaje , aby zamieszania nie bylo jak to jest z foxem. Np sprezyna manitou 3" tak na prawde ma 3,5" skok az do styku zwojow , sprezyna 3,25" foxa ma 3,25" skoku az do styku zwojow.Spaced pisze: Tylko Fox daje do damperow minimalnie wieksze sprezyny.
To akurat nie jest do konca poprawne rozwiazanie , poniewaz kazda sprezyna ma okreslone dopuszczalne obciazenie i jest ono przewidziane dla danego skoku( przekraczajac projektowe ugiecie sprezyny doprowadzasz do ubijania sie jej). W praktyce, w zawieszeniu mtb majac sprezyne powiedzmy 0,5" "za krotka" nic sie stac nie powinno, musialbys non stop zamykac zawieszenie, aby sprezyna uzywala tego "rezerwowego" skoku i troche ponad. Wiec od biedy mozna takie praktyki stosowacSpaced pisze:Ba ja mam minimalnie za mala sprezyne tytanową ale dzieki żadkiemu uzwojeniu nie mam problemów.
troyo zdaje sobie sprawe ale przy takiej cenie trudno było sie oprzec. Zwlaszcza, ze nie dobijam na twardo zawieszenia prawie w ogole.
Nie do końca. Mam w domu 2 sprezyny foxa 3.25 i 1 manitou 3.0. Manitou jest nieznacznie mniejsza.troyo pisze:Kazdy daje minimalnie wieksze sprezyny , tylko wszyscy procz foxa opisuja swoje sprezyny pod skok tloka . Fox podaje w oznaczeniu skok tloka wlasnie te rezerwe, ktorej nikt nie podaje , aby zamieszania nie bylo jak to jest z foxem. Np sprezyna manitou 3" tak na prawde ma 3,5" skok az do styku zwojow , sprezyna 3,25" foxa ma 3,25" skoku az do styku zwojow.
Wszystko zalezy od srednicy drutu, srednicy sprezyny , materialu ilosci zwojow . Mozna zrobic sprezyny o takich samych parametrach wyjsciowych ale o diametralnie roznej wadze/dlugosci chociaz bez pomiarow ciezko bedzie je odroznic .Spaced pisze:Nie do końca. Mam w domu 2 sprezyny foxa 3.25 i 1 manitou 3.0. Manitou jest nieznacznie mniejsza.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
Na 99%. Przecież muszą sprawdzać chociażby po kilka sztuk z jednej partii jakoś. Tzn. na pewno zmierzyć twardość się da. Skok pewnie też... jako że niektórzy tu mówią że nie jest to wartość do momentu zetknięcia się zwojów, a jakaś inna to myślę że z doświadczenia taka firma powinna i tak być w stanie to określić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość