Dętki do dh

Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

...got a milk? ^^

A tak serio to wciąż czekam w napięciu na odpowiedź na podchwytliwe pytanie.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Killo no teraz to żeś pojechał nas obu! haha! :lol:
Back in black
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

polski język i Wy 'nie anderstend dys'
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

ja mam taki sam zestaw jak LestatBiker , Czeska Rubena 2.5 (grubość ścianki robi wrażenie) , wytrzymalsza od wszystkich maxisów sygnowanych do DH , a cena to 16 zeta.
Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply - da Ci to , że tak łatwo nie przebijesz dętki.
Detka waży nieco wiecej od swoich "braci" sygnowanych do DH ale w cenie jednej detki Maxxisa czy Tiogi Możemy kupić 2 czy też 3 dętki z Rubeny.
W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8 (HT) i powiem Ci , że w tym roku raz tylko złapałem snejka w sumie z własnej winy , ponieważ znizyłem z przodu ciśnienie do 0.9 co przy mojej masie 86 kg było błędem :wink:
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nie wiem po co na siłę dodawać sobie masy w dętkach.. totalny bezsens. Sam jeżdżę na table topach + 204g dętki z dechatlonu (5zł sztuka) i nic nie przebijam. Na wyjazdy / trasy z kamieniami zakładam nokiana na tył i kendę na przód, obe opony mają cieńszą ściankę od 2ply maxxisa. Tył ma 15 wgniotów (co prawda waży 550g :) ) a dętki jakoś się nie przebijają.

wojtasu pisze:Ten zestaw w połaczeniue z Maxiem 2ply
chcesz do swojej rubeny włożyć jeszcze maxxisa i to w podwójnym oplocie? ;)
wojtasu pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH
:roll:
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

GgG robię tak z prostego powodu , nie znoszę wymieniać dętek a , że waga jest wieksza to mnie w tym wypadku nie boli :)
GgG pisze:wytrzymala od wszystkich maxisów sygnowanych do DH
miałem napisać wytrzymalsza , ot tak chochlik sie wkradł i literkę zjadł :D
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

A ja tak robię bo jeżdżę jak idio-tus totalus skacząc z różnych dziwnych rzeczy, a nagłe złapanie kapcia np 40 km od domu w niedzielne popołudnie nie jest czymś fajnym jak trzeba wracać rowerem do domu, dlatego nie zrezygnuję z 2ply w oponie i dętki o wadze przeciętnej opony xc :)
Back in black
Uciowy
Posty: 128
Rejestracja: 04.11.2010 18:52:39
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Uciowy »

Po co ładować w koła jakieś dętki ważącę tonę... od złożonych kół (obręcz, piasta, szprychy, opona, dętka) zależy sterowność bajka, im lżejsze koła tym będzie lepiej. A nie wiem jaki jest problem wziąć 1-2 dętki na zapas by w razie złapania snejka szybko zmienić... :)
http://www.szok.it informacje zjazdowe świeże jak bułki ! daj się zaSZOKować!
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Uciowy nie każdy , lubi wymieniać.
Ja nawet nie lubie gum zmieniać 1/2 sezony na oponach na błoto przejeżdziłem z lenistwa :D
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

wojtasu pisze:W górach jak jestem z przodu mam 1.4 atmosfery a z tylu 1.8
Ja mam po 0,5 bara na obu kołach (dętki Maxxis DH, opony Schwale Muddy Mary) i nie złapałem, ani razu na tym setcie, żadnego snakea ;) jedynie co spory wgniot na Ex729 w Czarnej ;/
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Vin_OSW Maławo :D

U mnie Minion DHR/F 42a 2-ply + Maxxis welter weight (94g) ok 0.8-0.9 bara. 2 lata 2 dziurki, i nie od snejka, 3 wgnioty na tyle, 3 na przodzie (1 ma 3cm).
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nie sugerujcie się, że lekka dętka to od razu się przebija. Kwestia dobrania ciśnienia w oponach.

wojtasu Nie chciałem być czepialski jeśli chodzi o tą wytrzymałość, nie chodziło mi o słówko, tylko gdzie ta opona jest wytrzymalsza ;) Nie zdziera się tak szybko, nie rozrywa się na pół? Drut nie wychodzi z niej? I jeszcze jestem pewien że maxxisy z przeznaczeniem do dh sprawdzają się o wiele lepiej niż Twoja opona :)
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Nie sugeruję się że lekka dętka to przebijalna dętka, ale na pohybel modzie na odchudzanie prawda jest nie zmienna od lat: "Wytrzymałość swoje musi niestety ważyć." Teksty o magicznych właściwościach nowoczesnych materiałów umieszczam między bajki z wiadomych względów -> Wszystko można odchudzić do pewnego momentu. Potem już idzie to kosztem czegoś, patrz wytrzymałości.

Słusznie mówisz GgG dużo zależy od właściwego dobrania ciśnienia pod swój styl jazdy, wagę i teren. To chyba jest najważniejsze, ale i tak z mocniejszą dętką ciężej załapać kapcia ;)

Uciowy....po to że nie lubię strzelających dętek wtedy gdy jest to najmniej niepożądane. Naprawdę te kilka gramiczków dodanych do masy rotującej koła mało co mi robi.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Killo <----- Polać Mu! :mrgreen:
Back in black
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

SegatiV pisze:Maxxis welter weight (94g)
pomyliłeś z flyweightem, welter ma grubo powyżej 160 g

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=arty ... 8&art=1945

http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/3912

mimo mojej wagi (80 kg) i latania po różnych kamulcach również jestem mega zadowolony z weltera- warunek dobre opony (Intens, Maxxis 2ply) ale latać z ciśnieniem jak SegatiV poniżej 1 atm raczej bym się nie odważył.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

wojtasu bez przesady. Zdjecie detkowej opony czy zmiana dętki to 5 minut i robi sie to tak szybko, ze nie ogarniam problemu w ogole. Najmniej meczaca czynnosc serwisowa w rowerze.


Vin_OSW nie jezdzisz na 0.5 bara. Manometr w pompce ci siadl. Przy 0.5 bara miałbyś flaka z miinmalna iloscia powietrza. Jestem dosc lekki i zaczałem jechac obrecza po ziemi juz przy 0.7-0.8.
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

SpacedZdjęcie opony czy też zmiana dętki to czasem nie jest tak łatwa, szybka i przyjemna sprawa jak mówisz, wszystko zależy jakiego kapcia z jakiej obręczy zdejmujesz ;)
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Killo pozmieniaj sobie przez rok bezdetkowe, a każda detkowa opona bedzie mega łatwa. Pomijam fakt, ze dobra łyżka i nie ma stresu.
FraQ
Posty: 377
Rejestracja: 12.04.2008 16:15:56
Lokalizacja: Krakov
Kontakt:

Post autor: FraQ »

Jeszcze jest jeden fakt, do czego Wy to powietrze wbijacie ? Full czy ht ? Bo jest różnica jeździć na fullu przy ciśnieniu 1-1.2bara gdzie jest dodatkowa amortyzacja a co innego w ht gdzie amortyzacji z tyłu wogóle nie ma :roll: Więc jak mówicie ile wbijacie tych barów to mówić do czego... bo jazda na 1barze w sztywniaku nie kończy sie fajnie....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości