Moja przygoda z KORE Torsion Race 2011

SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Moja przygoda z KORE Torsion Race 2011

Post autor: SeraaX »

Przedstawiam opis mojej przygody z ww kierownicą i kontaktu z dystrybutorem Frace/Gofox

------------------------------------------
Kupiłem kierownicę przez internet, pojeździłem kilka dni, przy czym wywróciłem się może z 2-3 razy jak to zazwyczaj bywa, jednak nie było ani jednej gleby po której sprawdzałbym stan sprzętu - wszystkie były niewielkie.
Po jednej z jazd zauważyłem, że jedna strona kierownicy wydaje się lekko niższa od drugiej, potwierdziłem to wyjmując kierownicę i mierząc jej parametry jak na zdjęciach:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po tym fakcie odesłałem kierownicę prosto do dystrybutora. Kontakt od początku był szczątkowy. Najpierw po paru dniach od wysyłki zarzucono mi że kierownica nie jest krzywa, a krzywo ucięta (Kore ma znaczniki cięcia naniesione z dokładnością paru mm, także nie sugerowałem się nimi przy skracaniu kierownicy)

Obrazek

Wytłumaczyłem ten fakt dystrybutorowi, ale i tak miałem ubaw jak można wywnioskować ze 1cm obniżenia kierownicy może być spowodowany różnicą 1-2mm bo o tyle były przesunięte znaczniki na kierownicy :)

Potem nastąpiła długa cisza ze strony dystrybutora, a dni od wysłania kierownicy na gwarancję spokojnie mijały...

Po ponad miesiącu dostałem odpowiedź że gwarancja nie została uznana, ponieważ kierownica musiała przeżyć jakiś wypadek
Dla przypomnienie, uszkodzeń mechanicznych poza samym wygięciem nie było żadnych, nawet rys nie było - kierownica jeździła mniej niż tydzień.
"Wypadek", bardziej trafnie upadek/wywrotkę może i miała, ale nie taki którego dobry sprzęt do DH nie powinien wytrzymać.

Sklep w którym kupiłem kierownicę pomimo tego zaproponował mi wymianę na nową sztukę lub zwrot pieniędzy (dopłaciłem do Answera Protapera DH), niemniej uważam że dystrybutor sprzętu zachował się w tym wypadku niepoważnie, przede wszystkim w kontakcie z klientem i odwlekaniem decyzji.

Myślę że mój opis może pomóc komuś w dylematach przy wyborze sprzętu, ja już wyrobiłem sobie opinię i wiem że po takich problemach jakie napotkałem na pewno nie kupię już sprzętu od tego dystrybutora.


EDIT:
Dzwonił do mnie właściciel Goodbike'a i powiedział że jednak uznali mu tą gwarancję (ja sugerowałem się mailami z których zrozumiałem że to sklep zwraca mi pieniądze a nie dystrybutor kierownicę), tyle że kierę dostanie "kiedyś" jak będą dostępne.
Także tyle chciałem sprostować, reszta była jak w opisie.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX nie zdziwilbym sie jakbys miał kiere fabrycznie krzywą. Bo to jednak troche dziwne, zeby kiera z 2014 sie od lekich gleb pogięła. Zwłaszcza, ze nie jest ona szczególnie lekka.
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

u nas chlopaki dostali 3 nowe krzywe kiery ,,
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

SeraaX jeżeli nie odstaniesz odpowiedzi do 2 tygodni od zgłoszenia reklamacji , reklamacja z automatu zostaje uznana , Ty piszesz o miesiącu.....
Torsiony sie gną , kumpel zaliczył flata na trawkę z 1.5-1.7 , Race poległ.
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

W tym wypadku, skoro reklamacja SeraaX'a została uznana przez sklep, to jakby nie ma sprawy.
pozdro

frango
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

ravfr ja to wiem także byłem spokojny. Akurat nawet sprawa gwarancji leży po stronie sklepu, ale pozostaje niesmak po kontaktach z dystrybutorem. Na sklep nie mogę narzekać, nie chce tutaj robić reklamy, a i nie niepotrzebna jest bo sklep znany i polecany.

A co do tego czy była krzywa - raczej nie była, oglądałem rower po zamontowaniu i tego nie zauważyłem. Najprawdopodobniej zgięła się przy niewielkim upadku , tak jak kolegi ravfra.

Mój stary hussefelt wc (używany na 740mm) wytrzymał więcej, nie takiej jakości się spodziewałem po kierze za ponad 200zł, a na pewno nie takiego podejścia do klienta :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Dodałem małe sprostowanie w 1 poscie
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Coś widze że te nowości rynkowe średnio sie sprawdzają, moja kiera Paco ciężkiego życia nie miała a mimo to pogieła się w miejscu gdzie kończy sie wznios... :|

Sprawdza się tutaj stara zasada że oszczędny płaci dwa razy :)
Sell: Rower - Intense M9
Stach
Posty: 21
Rejestracja: 23.08.2010 09:04:17
Kontakt:

Post autor: Stach »

Mam ten sam problem z kierownicą. Jest identycznie skrzywiona.. co do mm.
http://g3riders.com/
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

SeraaX nawet po pozornie "małej" glebie możesz wygiąć,złamać,zniszczyć element..

mam osobiście taką kierę i zaliczyła już kilka srogich gleb bez efektu zniszczenia. Dwie gleby były na tyle zacne że posiedziałem sobie chwilkę nim się pozbierałem, olowałem się też kilka razy na dzikich ścianach i jakoś nadal mam prostego KORE więc miałeś chyba pecha :roll:

Jedno do czego mogę się przyczepić to krzywo namalowane detale na kierce,ale to pikuś więc cieszę się z niej i polecam innym :mrgreen:

ravfr flat flatowi nie jest równy,ja zaliczyłem kiedyś małego flata i siodło poległo uznanej marki...mimo wszystko spore siły działają jak nie lądujesz czysto a 1.7m to nie tak mało jak ktoś workiem lata.. :roll:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
slawkow68
Posty: 332
Rejestracja: 07.01.2007 18:57:43
Kontakt:

Post autor: slawkow68 »

ravfr ale to nie był race tylko ta tańsza wersja (6061), a po drugie wyglebiłem przecież wtedy... nieno, przy zwykłym flacie z 1,5-1,7m nie wierze, żeby tak od siebie poległa.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Schodeka może to Ty masz farta ? ;)
Ja wiem że na tej kierze pojeździłem 3x. Na Holzfellerze złamałem rękę w nadgarstku przy lądowaniu i zaliczyłem kilka drzew, a Kore nie wytrzymał jakiejś wywrotki... Mam teraz inną kierę i się z tego powodu cieszę.

Może to był i pech, ale to nie dlatego chciałem podzielić się opinią o produkcie ale przez to że Gofox na maile reagował z opóźnieniem ponad dniowym (gdzie Goodbike był w stanie odpisać w kilka minut)
Może dystrybutor weźmie sobie do serca, że można by takie sprawy załatwiać nieco lepiej.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

SeraaX pisze:Może to był i pech, ale to nie dlatego chciałem podzielić się opinią o produkcie ale przez to że Gofox na maile reagował z opóźnieniem ponad dniowym (gdzie Goodbike był w stanie odpisać w kilka minut)

SeraaX ubawiłeś mnie kolego,czy obowiązkiem jest odpisywanie na maila w sekundę ?? Może ktoś z gofoxa miał spotkania,delegację lub urlop ?? pomyślałeś o tym :mrgreen: A jak narzekasz na szybkość to napisz do dunkoła kiedyś :twisted:

gleba glebie nie jest jednakowa i nie ma co kruszyć kopi o to co spowodowało usterke bo GWARANCJA została uznana.

Pozdro i udanego sezonu
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Na 1000% byli przez ten cały czas na spotkaniu na Majorce, teraz to do mnie doszło :]
Mam doświadczenie w kontaktach w branży w której pracuje (jak i w rowerowej w której też pracowałem), opóźnienie dobrze ponad 1 dzień i to nie raz czy dwa, nie jest dla mnie standardem, jeśli dla Ciebie jest to spoko.
Dodam że zostawiłem również nr telefonu coby mogli mnie poinformować jak im idzie "wysyłanie zdjęć do USA", przez ten czas dzwoniłem jednak tylko ja

A że gleba glebie nie równa to wiem, te które miałem na tej kierownicy były naprawdę LEKKIE.

Nie ma co ciągnąć tematu, co chciałem napisać, już napisałem na samym początku tematu.
Daniel
Posty: 450
Rejestracja: 29.04.2004 17:45:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Daniel »

Szeroka kierownica jest w większym stopniu narażona na wygięcia od standardowej. Uważam, że reklamacje to prawdziwy test obsługi klienta dla sklepu / dystrybutora.
Przegięcia pojawiają się po obu stronach, czasem nasi klienci przysyłają nam coś co jest totalnie zamęczone myśląc, że towar ma gwarancję niezniszczalności, a z drugiej strony są niektórzy dystrybutorzy, którzy nie dbają o zadowolenie klienta.
My zerwaliśmy współpracę z kilkoma takimi firmami, we wszystkich przypadkach uznaliśmy reklamację, przez co ponieśliśmy koszt, ale cóż taka to branża :)

Co do naszych klientów to powiem tylko tyle, że najważniejsze jest to aby wraz z towarem przesyłać opis reklamacji oraz kopię dokumentu zakupu. Obecnie mamy w magazynie 2 albo 3 ramy, które nie wiemy skąd są.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com

... na maile odpowiadamy zawsze
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

SeraaX wszystko się da wygiąć i połamać, a jednak ciągle ktoś zakłada temat, Paco się pogieła = zło!, Torsion się pogiął = zło!
Osobiście mam kierę Paco i nic się z nią nie dzieje, trzeba jednak się liczyć z tym, że jak kiera ma prawie metr szerokości i waży trochę ponad 300g to może się wygiąć, nic nie jest niezniszczalne i liczy się to do wszystkich części.
Wcześniej przez cały sezon jeździłem z Truvativem WC, glebiłem i nic się nie działo. Grzesiek miał Truvativa WC i pogiął moment, teraz jeździ z Korsion i jest prosta. Kwestia niefarta.
Fakt, że nie jeździsz zbyt lekko i skaczesz spore rzeczy tylko usprawiedliwia, że kiera nie wytrzymała i poszła na urlop.
Daniel
Posty: 450
Rejestracja: 29.04.2004 17:45:26
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Daniel »

Generalnie zauważyłem, że wiele kierownic jest fabrycznie lekko krzywa. Ja bym na to nigdy nie wpadł, ale są tacy którzy zamiast jeździć kładą kierownice na lustra itd.

Kolejna sprawa, każdą kierownicę używaną ekstremalnie należy wymienić po sezonie. Nigdy nie byłem zawodnikiem, a po 2 sezonach miałem glebę przez to, że mi pękła kierownica wyglądała jak odcięte (przy samym mostku, może za mocno dokręciłem) . Na szczęście to było przy małej prędkości.

Reasumując nic nie jest niezniszczalne, a zdrowie jest najważniejsze.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com

... na maile odpowiadamy zawsze
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Nie wiem skąd taka teoria, że kierę trzeba wymieniać co sezon? Jakiś producent to zaleca?
Znam takich, jak Titec, którzy dają dwuletnią gwarancję od zniszczenia!
http://www.profile-design.com/titec/tech-faq
Knock-Rated
pozdro

frango
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Nerwus pisze:Fakt, że nie jeździsz zbyt lekko i skaczesz spore rzeczy tylko usprawiedliwia, że kiera nie wytrzymała i poszła na urlop.
Przecież do tego jest projektowana! Nie mówimy o kierownicy szosowej, do XC lub AM/Enduro które nie są projektowane pod takie obciążenia. Jeżeli mówi SeraaX że się wygięła i nie wie nawet od czego i jak to może kierownica miała jakieś osłabienie, wadę materiału w którymś miejscu lub cokolwiek. Wątpię by kolega reklamował coś co zniszczył ze swojej winy licząc na to że mu wymienią bo popsuł. Generalnie nie jest tu omawiana jakość kierownic, lecz jakość i podejście do klienta.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość