Zmiana kąta główki.

Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Zmiana kąta główki.

Post autor: Tryton »

Hejka!

Przed kilkoma dniami złożyłem sobie nowy rowerek, takie XC. Iron Horse MK III z Z1 FR 2003 (130mm/130mm). Ogólnie rowerek uważam za udany, po za jednym "detalem". Otóż, kąt główki ramy to 69,5 stopnia. Postanowiłem coś z tyn zrobić i wymyśliłem sobie "pierścienie spłaszczające kąt wyprzedzenia widelca". Oto link do moich rysunków:

http://www.scribd.com/full/44336935?acc ... w55nfupjr8

W tym rozwiązaniu zamiast zintegrowanych sterów 1 1/8', zastosuję niezintegrowane stery 1 1/8'.

Moje pytanka brzmią następująco:

1. Czy robił już ktoś coś podobnego?
2. Jakie są pasowania niezintegrowanych misek na 1 1/8'?
3. Czy polecacie jakiś zakład w okolicach Katowic/Sosnowca, który wykonałby te dwa elementy? (Na razie mam na oku Silma Tools sp. z o.o)
4. Czy znacie miejsca, w których mógłbym kupić surowiec/materiał do dalszej obróbki?

P.S. Jeżeli już wszystkie te pytania zostały kiedykolwiek poruszone na forum to ogromnie mi przykro i przepraszam .
:lol:
HARTKOR FAKKER
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

1. nie wiem ale ciekawy pomysł :) jak są stery zmieniające kąt na 1.5 cala mysle ze takie stery na 1.1/8 cala szły by jak świerze bułeczki
2. myśle ze jest tam pasowanie mieszane :)
a masz juz wybrany materiał ?? oczywiście nie może byc zbyt kruchy - jeżeli masz to jaki rodzaj (stawiam że alu tylko jakie??) i własnie mnie zastanowiło mnie po co ta fazka 1x45 ?? zeby stery łatwiej sie wbijało czy jak ??
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

adrian50005
2. no właśnie nie mam jeszcze wybranego materiału, najchętniej zastosowałbym
alu 7XXX T5, ale nie wiem gdzie kupić.
Pasowanie albo mieszane, albo ciasne (bo luźne of kors nie!). A po czym wnosisz, że mieszane? Mógłbyś podać oznaczenie pasowania?
1. Tak, ale konstrukcja na którą się zdecydowałem, zależna jest od długości główki, więc w grę wchodzi tylko produkcja jednostkowa.
HARTKOR FAKKER
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1c ... 1f857.html Mysle że tabela klasowości otworow się przyda:)
a pasowanie ciasne nie może być bo nie wbijesz tych tulei w rame :D
popawu
Posty: 161
Rejestracja: 17.10.2006 09:08:47
Kontakt:

Post autor: popawu »

ciężko by było coś takiego równo w główkę nabić coś mi się wydaje żeby to było idealnie równo w linii ramy, prawda ? i ze sobą też musi być idealnie równo przecież ...
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

popawu
Masz rację, dlatego zastanawiam się, czy nie wykonać na tulejkach wcięcia/zaznaczenia, które musiałoby być wykonane, przed sfrezowaniem skośnym.
HARTKOR FAKKER
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

adrian50005
To które pasowanie byś sugerował, bo ja nie kapuję za specjalnie o co z tymi pasowaniami chodzi... H7? 8)
HARTKOR FAKKER
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Miałem coś takiego w głowie, ba nawet prawie to zrobilem, jednak nieco inaczej. Jest inne bardziej chałupnicze rozwiązanie. Bierzesz stery ze stalowymi miskami i flexa z najciensza tarcza. docinasz miejsce gdzie sie wbija stery do ramy na samym łączeniu tulejki z miską. Tak zeby zostało 1/3 całości. Wkładasz w imadło, ściskasz i zaspawujesz. Druga tak samo, szlifujesz tulejke od środka tam, gdzie nie ciąłeś ( będzie szła skośnie sterówka względem jej). Górę nabijasz tam gdzie nie ciąłeś do przodu, dół odwrotnie. Byle prosto nabić i wszystko powinno grać. Pozdrowka
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Myślę ze sie przyda jeżeli chce to zrobic w jakims zakładzie ( są to klasy pasowań otworów ) bo przecierz nie pujdzie do mechanika panie zrób mi to zeby pasowało:D
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

Tryton rozumiem, że to będzie tylko redukcja do sterów zakładanych na głowki typu Zero-stack i potem dopiero klasyczne stery 1 1/8?

Oś musi byc koniecznie zaznaczona bo inaczej nie zalozysz poprawnie. Dore by było także nacięcie na kołnierzu wchodzącym w głowkę. Byłoby widac od razu czy rowno wchodzi.

Mam cos takiego w glory DH, z tym że na dole jest wpuszcona miska (bo 1,5") a na górze miska zewnętrzna (bo 1 1/8" z zero stack). Powiem to co juz wielokrotnie pisałem na forum: bardzo trodno to zalozyc. Probowalem kilka razy i satsfakcjonujący efekt osiągnałem za ktoryms razem.

BTW. Pomysł jest fajowy, bo do takich przejściówek nikt tego nie produkuje. Jednak trzeba pamiętać o kilku wadach: Napewno sie podniesie wysokośc główki, Miski takie moga być dopasowane tylko do jednej wysokości główki, o wzroscie masy nie nalezy wspominac bo to razcej mały minus w porownaiu do lepszego prowadzenie sie roweru.
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

kubabike dzięki za info...

Dorysowałem już rowek w osi roweru na górnym kołnierzu (tak, że będzie pod mostkiem).
Jeżeli chodzi o wysokość główki to wg. moich pomiarów w przypadku mojego Irona główka pójdzie o ok. 5mm w DÓŁ! Co prawda do obliczeń wysokość klasycznych sterów przyjąłem na oko saurona, ale w kierunku zmiany wymiaru nie mogłem się pomylić. Ze względu na wypłaszczenie kąta baza kół wydłuży się o 30mm.

Na razie zrobię oczywiście tylko do swojego Irona, ale jeżeli będzie dobrze działało to, jeżeli będzie ktoś chętny to będę mógł pomóc. :mrgreen:
HARTKOR FAKKER
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Pasowanie takich elementów jest jak łozyska czyli 1:1. Nie masz moze jakiegoś pomysło jak zrobic coś takiego w zwykłej główce ramy?
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

Schokowafel Nie za bardzo rozumiem, co znaczy pasowanie 1:1, moglbys wyjasnic?

Do glowki na zwykle stery, to niestety nie mam pomyslu, ale jezeli na cos wpadne to napewno napisze. :d
HARTKOR FAKKER
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

1:1 czyl elementy które łączysz musza mieć idealnie ten sam wymiar w miejscu gdzie sa osadzone, czyli jak np osadzasz jakąś tuleje na pręcie to średnica zewnętrzna pręta musi być taka sama średnica wewnętrzna tuleji.
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Schokowafel dalej, grzejesz tuleje, nabijasz pręta i masz połączenie na śmierć lub do następnego grzania tulei :D
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Może zamiast bawienia sie z głowką spróbujesz taki patent:

http://www.irishdh.com/forum2/viewtopic.php?f=2&t=13080

Obrazek
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Myślałem już o tym kiedyś, nawet sam na to wpadłem ale ja mam montażówki 8mm i robienie czegoś takiego nie ma sensu.
Tryton
Posty: 283
Rejestracja: 29.04.2004 15:38:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Tryton »

Spaced patent jak najbardziej pomysłowy, ale nie chce zmieniać kinematyki DW-Linka po za tym nie wiem czy to rozwiązanie przeszłoby test kolizyjny (tzn. czy nigdzie by nie dobijało). Taki patent najlepiej się sprawdza do obniżenia wysokości suportu, a na tym mi nie zależy, co pociąga oczywiście za sobą zmianę kątów. Sam poszedłem w tą stronę, ale w mojej zjazdówce, gdzie zastosowałem o 8mm krótszego dampera, suport w dół, kąty wypłaszczyły się i jezdzi sie lepiej. W Iron Horsie MK III, ale w tą stronę nie pójdę. :mrgreen:
HARTKOR FAKKER
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Tryton watpie zeby to znacznie wpłyneło na prace zawieszenia.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości