Olej - Motorex vs. Rock Shox

SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Karasmce skręcając kompresję, czy dowalając powietrza etc. możesz zaburzyć pracę.

Każdy element amora ma wpływ na jego poprawną, bądź złą pracę, myląc pojęcia (kompresja i dopompowanie) zamiast zmiany lepkości, może upośledzić pracę.

Olej to medium tłumiące, i musi być odpowiedniej lepkości, nie można np. dampera ściskać z 2 str. niepotrzebnymi nadwyżkami ciśnienia (twarda sprężyna + dowalenie pow. do komory). Wszystko ma swoje miejsce.
alvaro
Posty: 65
Rejestracja: 04.03.2010 15:55:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: alvaro »

Czyli sumując jaki olej najlepiej lac do boxa team/race 2010 ?:D bo zalałem go motorexem i jakies super rewelacji nie ma i się pieni troche :)
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

no ważymy z kolegą odpowiednio 78kg on i 83kg ja, przy czym wydaje mi się, iż box race 07 które mamy posiada dość znaczny zakres regulacji tłumienia powrotu, czego nie można powiedziec o kompresji która wg mnie nic nie zmienia (6 kliknięć) boxa mam od kilku dni, nie wiem moze mam cos nie tak z nim? lubie jak amor chodzi dość szybko ale bez przesady. Wykombinowalem, że na 2,5 i tłumieniu skreconym na powiedzmy 1/3 będzie szybki, czuły ale nie katapulta. To tylko moje przypuszczenia, jak się myle poprawcie mnie.
GG 381005
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

alvaro Liqui Moly, i kolejno miękka, średnia, twarda sprężyna 5, 10, 15w.

Można również stosować mieszanki, dolać lekko 10tki do 5tki itd. Ale to polecam do Airów, ponieważ tylko tam jesteśmy w stanie idealnie dobrać twardość sprężyny pod swoją wagę, i takie różnice są odczuwalne na plus.
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

ale na czym to polega, ze olej sie pieni? Nie zalewa sie calego tłumika? piana jest chyba zawsze u góry? leje ktos wogóle 2,5 olej?
GG 381005
alvaro
Posty: 65
Rejestracja: 04.03.2010 15:55:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: alvaro »

SegatiV a smigałes na tym liqui moly ? bo wlasnie niewiem co teraz brac czy ten pit stop czy wlasnie liqui moly.A i mam pytanie do posiadaczy boxa :P czujecie duża roznice w kręceniu regulacji kompresji high speed ? bo ja mam zalny motorex 5w i wlasnie roznicy praktycznie nie odczuwam :) i jakby wypadał pit stop lub liqui 2,5w pod wagą okolo 65 kg ?
I od dolu do smarowania lac troche gęstszy olej ?
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

alvaro przeca SegatiV wyrażnie napisal, że używa tego moly. Ja właśnie jak kręce regu kompresji, to raczej nie czuję różnicy, zaś gdy skręce na max powrót, amor wraca 3 sekundy, Dlatego wole dać rzadszy, nawet ten 2,5 tyle że tylko motorex go ma chyba
GG 381005
marcinmar
Posty: 116
Rejestracja: 23.11.2010 18:15:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcinmar »

2,5w 5w 10w itp. To jest LEPKOŚĆ oleju. Nie gęstość.
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

marcinmar to miałęm na myśli :)
GG 381005
alvaro
Posty: 65
Rejestracja: 04.03.2010 15:55:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: alvaro »

casperosensei Rock shox ma 2,5W jeszcze :)
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

aha rzeczywiście, to wlasnie albo ten rs 2,5 albo moly 5, nie wiem jeszcze;p
GG 381005
alvaro
Posty: 65
Rejestracja: 04.03.2010 15:55:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: alvaro »

Ja chyba zaryzykuję 2,5w,podobno jest czulszy i trochę "szybszy",tylko najbardziej sie boje jak będzie działała reg.tlumienia :P
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

2.5 to przesada, 5w, i dobre smarowanie goleni zewnętrznych (lać również 5w do środka jako olej smarujący) wtedy amor jest czuły, bo co z tego że tłumik zalany jest hipersuper duper olejem, jak smarowany jest jakimś szitem, częste czyszczenie dolnych lag (RS zaleca po ok 30km jazdy) to klucz do długowieczności, i cudownej pracy boxxera :) Judy Butter też polecam zakupić.
alvaro
Posty: 65
Rejestracja: 04.03.2010 15:55:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: alvaro »

SegatiV olej smarujący to chodzi Ci o olej który się wlewa od dolu tak ?
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

SegatiV w zasadzie to masz racje chyba:D a powiedz mi jak lałeś swojego? według zaleceń? opisz ile gdzie lałeś, to że mialeś teama to chyba bez różnicy? Jak się zmieniala praca dzięki regulacjom? bo u mnie w tak jak mówiłem powrót ma szeroki spektrum, a kompresja praktycznie nic nie zmienia, może jest teraz za mało oleju?
GG 381005
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Nie mam żadnego interesu w obronie motorexa, jednak głównym czynnikiem wpływającym na świadomość, który olej jest dobry a który nie jest czynnik psychospołeczny bo niewiele osób wie w ogóle że oprócz tego że oleje mają lepkość wg SAE np. 5W zwaną natarczywie gęstością to istnieją inne parametry oleju, które opisują jego właściwości chociażby odporność na pienienie. Uważny czytelnik zapewne zauważył, że merytoryczna dyskusja nie ma sensu bo zazębiają się pewne rzeczy o których pisałem wiele razy.
[url]http://www.proshox.com[/url]
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

darex jeju, nie spociłeś się jak to pisałeś? :) Tyle mądrych słów, a jaka składnia, sensu też bardzo dużo w tym tekście. :)
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Wole pisać z sensem niż jakieś kity wciskać że piana w amorze na 4 palce jest, jak się płynu do naczyń naleje to może i jest :D Nie chce o tym dyskutować z powodów, które napisałem wcześniej :P
[url]http://www.proshox.com[/url]
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

No więc tak :
Olej RS dojechał, początkowo wydawał sie strasznie nieufny bo jakiś taki rzadki, kiedy odkręciłem butlę okazało sie że pachnie jak maść dopochwowa, ale był w kolorze komandosa zmieszanego z wódką, zatem przeprowadziłem serwis monsterka i vanilki, na pierwszy ogień poleciał damper, róznica po zmianie oleju była kolosalna, damper pracuje płynniej, stał się czulszy na mniejsze nierówności i przyjemniejszy. Zaskoczyła mnie zmiana oleju w monsterku, po kilku pierwszych ugięciach amor zachowywał sie jakby nie miał oleju, pomyślałem sobie no co to za g***o, Ale po przejechaniu kilkunastu metrów praca amora pozywywnie mnie zaskoczyła, Na tym oleju amor działa lepiej i płynniej, staje sie jeszcze bardziej czuły, tak że NIGDY WIĘCEJ MOTOREXA ;)
Back in black
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości