Olej - Motorex vs. Rock Shox
Karasmce skręcając kompresję, czy dowalając powietrza etc. możesz zaburzyć pracę.
Każdy element amora ma wpływ na jego poprawną, bądź złą pracę, myląc pojęcia (kompresja i dopompowanie) zamiast zmiany lepkości, może upośledzić pracę.
Olej to medium tłumiące, i musi być odpowiedniej lepkości, nie można np. dampera ściskać z 2 str. niepotrzebnymi nadwyżkami ciśnienia (twarda sprężyna + dowalenie pow. do komory). Wszystko ma swoje miejsce.
Każdy element amora ma wpływ na jego poprawną, bądź złą pracę, myląc pojęcia (kompresja i dopompowanie) zamiast zmiany lepkości, może upośledzić pracę.
Olej to medium tłumiące, i musi być odpowiedniej lepkości, nie można np. dampera ściskać z 2 str. niepotrzebnymi nadwyżkami ciśnienia (twarda sprężyna + dowalenie pow. do komory). Wszystko ma swoje miejsce.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
no ważymy z kolegą odpowiednio 78kg on i 83kg ja, przy czym wydaje mi się, iż box race 07 które mamy posiada dość znaczny zakres regulacji tłumienia powrotu, czego nie można powiedziec o kompresji która wg mnie nic nie zmienia (6 kliknięć) boxa mam od kilku dni, nie wiem moze mam cos nie tak z nim? lubie jak amor chodzi dość szybko ale bez przesady. Wykombinowalem, że na 2,5 i tłumieniu skreconym na powiedzmy 1/3 będzie szybki, czuły ale nie katapulta. To tylko moje przypuszczenia, jak się myle poprawcie mnie.
GG 381005
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
SegatiV a smigałes na tym liqui moly ? bo wlasnie niewiem co teraz brac czy ten pit stop czy wlasnie liqui moly.A i mam pytanie do posiadaczy boxa :P czujecie duża roznice w kręceniu regulacji kompresji high speed ? bo ja mam zalny motorex 5w i wlasnie roznicy praktycznie nie odczuwam
i jakby wypadał pit stop lub liqui 2,5w pod wagą okolo 65 kg ?
I od dolu do smarowania lac troche gęstszy olej ?

I od dolu do smarowania lac troche gęstszy olej ?
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
2.5 to przesada, 5w, i dobre smarowanie goleni zewnętrznych (lać również 5w do środka jako olej smarujący) wtedy amor jest czuły, bo co z tego że tłumik zalany jest hipersuper duper olejem, jak smarowany jest jakimś szitem, częste czyszczenie dolnych lag (RS zaleca po ok 30km jazdy) to klucz do długowieczności, i cudownej pracy boxxera
Judy Butter też polecam zakupić.

-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
SegatiV w zasadzie to masz racje chyba:D a powiedz mi jak lałeś swojego? według zaleceń? opisz ile gdzie lałeś, to że mialeś teama to chyba bez różnicy? Jak się zmieniala praca dzięki regulacjom? bo u mnie w tak jak mówiłem powrót ma szeroki spektrum, a kompresja praktycznie nic nie zmienia, może jest teraz za mało oleju?
GG 381005
Nie mam żadnego interesu w obronie motorexa, jednak głównym czynnikiem wpływającym na świadomość, który olej jest dobry a który nie jest czynnik psychospołeczny bo niewiele osób wie w ogóle że oprócz tego że oleje mają lepkość wg SAE np. 5W zwaną natarczywie gęstością to istnieją inne parametry oleju, które opisują jego właściwości chociażby odporność na pienienie. Uważny czytelnik zapewne zauważył, że merytoryczna dyskusja nie ma sensu bo zazębiają się pewne rzeczy o których pisałem wiele razy.
[url]http://www.proshox.com[/url]
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
No więc tak :
Olej RS dojechał, początkowo wydawał sie strasznie nieufny bo jakiś taki rzadki, kiedy odkręciłem butlę okazało sie że pachnie jak maść dopochwowa, ale był w kolorze komandosa zmieszanego z wódką, zatem przeprowadziłem serwis monsterka i vanilki, na pierwszy ogień poleciał damper, róznica po zmianie oleju była kolosalna, damper pracuje płynniej, stał się czulszy na mniejsze nierówności i przyjemniejszy. Zaskoczyła mnie zmiana oleju w monsterku, po kilku pierwszych ugięciach amor zachowywał sie jakby nie miał oleju, pomyślałem sobie no co to za g***o, Ale po przejechaniu kilkunastu metrów praca amora pozywywnie mnie zaskoczyła, Na tym oleju amor działa lepiej i płynniej, staje sie jeszcze bardziej czuły, tak że NIGDY WIĘCEJ MOTOREXA
Olej RS dojechał, początkowo wydawał sie strasznie nieufny bo jakiś taki rzadki, kiedy odkręciłem butlę okazało sie że pachnie jak maść dopochwowa, ale był w kolorze komandosa zmieszanego z wódką, zatem przeprowadziłem serwis monsterka i vanilki, na pierwszy ogień poleciał damper, róznica po zmianie oleju była kolosalna, damper pracuje płynniej, stał się czulszy na mniejsze nierówności i przyjemniejszy. Zaskoczyła mnie zmiana oleju w monsterku, po kilku pierwszych ugięciach amor zachowywał sie jakby nie miał oleju, pomyślałem sobie no co to za g***o, Ale po przejechaniu kilkunastu metrów praca amora pozywywnie mnie zaskoczyła, Na tym oleju amor działa lepiej i płynniej, staje sie jeszcze bardziej czuły, tak że NIGDY WIĘCEJ MOTOREXA

Back in black
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości