VIVID vs DHX
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
VIVID vs DHX
Internet świeci ostatnio pustkami pod względem damperów. Mam jednak 2 ciekawe opcje i naprawdę nie mogę się zdecydować:
1. DHX 5.0 używany bez sprężyny 216mm
2. Nowy Vivid R2 ze sprężyną 500lbs 222mm
Cena podobna.
Skąd różnica długości?. Rama oryginalnie miała 216 ja jednak awaryjnie wymieniłem na 222. Z racji dość małego przełożenia nie ma tragedii. Jeżdżę tak do tej pory i wszystko mi odpowiada. Do długości 216 mam natomiast odpowiednią sprężynę (350) a ta, która jest z vividem trochę mi nie pasuje. Testowałem 500 i osiągałem na niej jak pamiętam 28% sagu. Nie jeździło sie jakoś tragicznie, na Sam Hill style by było w sam raz. Sprawę z Vividem komplikuje jeszcze to, że podchodzą do niego tylko sprężyny RS.
1. DHX 5.0 używany bez sprężyny 216mm
2. Nowy Vivid R2 ze sprężyną 500lbs 222mm
Cena podobna.
Skąd różnica długości?. Rama oryginalnie miała 216 ja jednak awaryjnie wymieniłem na 222. Z racji dość małego przełożenia nie ma tragedii. Jeżdżę tak do tej pory i wszystko mi odpowiada. Do długości 216 mam natomiast odpowiednią sprężynę (350) a ta, która jest z vividem trochę mi nie pasuje. Testowałem 500 i osiągałem na niej jak pamiętam 28% sagu. Nie jeździło sie jakoś tragicznie, na Sam Hill style by było w sam raz. Sprawę z Vividem komplikuje jeszcze to, że podchodzą do niego tylko sprężyny RS.
Jeśli Prodigy Freedom (= jednozawias) to zależy od preferencji, od większości użytkowników słyszałem że Vivid ma bardzo mocno ustawioną platformę, dlatego może przymulać przy ramach które kinematycznie są antybujające (VPP, Maestro etc).
[url=http://infobot.pl/r/1aIW]PinkBike[/url]
[url=http://infobot.pl/r/1aIR]Allegro[/url]
[url=http://infobot.pl/r/1aIR]Allegro[/url]
war23 jakimi regulacjami kompresji? Dhx 5.0 ma JEDNĄ regulacje kompresji. Do tego durną bo zależną od pozycji, a nie od predkosci ruchu tłoka. Propedal dziala tyłko na poczatku skoku. Bottom out to nie jest regulacja tłumienia. Wg tej definicji to rc4 ma 3 regulacje kompresji.
Dla mnie jesli to nie jest jeden ze starych vividów, ktore miały problemy to wolabym jego. W przeciwienstwie do dhx posiada tłumienie i nie przelewa oleju tyle co kot napłakał. To jest lepszy damper. Tylko troche dziwi mnie, ze te 7mm nie zrobiło róznicy negatywnej.
btw. Teoretycznie RS sprzedawał dampery tylko z jednym tunem ale jak ktos wyjał z innej ramy to moze byc dziwnie (np. z v10 gdzie jest 222mm). Dopytaj sie czy to OEM czy Aftermarket.
Swoja droga do Freedoma nie myslales o powietrzniaku? Evolver np? Ile masz kasy na damper?
Dla mnie jesli to nie jest jeden ze starych vividów, ktore miały problemy to wolabym jego. W przeciwienstwie do dhx posiada tłumienie i nie przelewa oleju tyle co kot napłakał. To jest lepszy damper. Tylko troche dziwi mnie, ze te 7mm nie zrobiło róznicy negatywnej.
btw. Teoretycznie RS sprzedawał dampery tylko z jednym tunem ale jak ktos wyjał z innej ramy to moze byc dziwnie (np. z v10 gdzie jest 222mm). Dopytaj sie czy to OEM czy Aftermarket.
Swoja droga do Freedoma nie myslales o powietrzniaku? Evolver np? Ile masz kasy na damper?
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Ja bym ci polecił raczej tego DHX-a, zuważszy ze freedom jest 1-zawiasem,czyli jej praca bedzie mniej czulsza,więc raczej DHX to nadrobi:)
ale z 2 strony, vivid (jeśli jest dobrze ustawiony sag) dorównuje pracy dhx.
Ja mam dhx 5.0 air i jestem mega z niego zadowolony
ale z 2 strony, vivid (jeśli jest dobrze ustawiony sag) dorównuje pracy dhx.
Ja mam dhx 5.0 air i jestem mega z niego zadowolony

http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Moim zdaniem nie ma sensu pakować się w jakieś wielkie wydatki do tej ramy i chce przeznaczyć około 500zł. Jestem fanatykiem racingowej, stabilnej zawiechy. Dużo pomagają mi regulacje. Szóstek nie wyobrażam sobie bez chociaż jednej z nich a przydała by się jeszcze HSC. Z damperem męczę się już jakiś czas. Na początku miałem Metela którego nie ciągle mogłem wyregulować shimami aż w końcu pękł. Awaryjnie kupiłem Foxa Vanille z której wywaliłem tylko pro pedała i działa ok ale brakuje cały czas regulacji kompresji. Damper mi tonie na jakis większych wybojach. Warto by było wtedy podkręcić wolną kompresje żeby utrzymać go wyrzej w miększym zakresie skoku. Kolejnym chyba najgorszym problemem jest dobijanie. Rama jest lekko dekresywna. Wiadomo damper ma odbojnik ale on powinien tylko lekko podchamować koniec skoku. W obu damperach zamiast odbojników sa jakieś kamienie które tylko blokują skok. Cały czas podczas dobicia mam wrażenie że mi zaraz mocowanie dampera odleci w siną dal a dampery te składam w bandach, na muldach, składając sie do baniacza cały czas, niezależnie od ciśnienia w zbiorniczku i kombinacji z shimami w metelu.Miałem nawet sprężyne 500lbs którą zamykałem tak samo jak obecną 350. Chciałbym aby odbojnik teraz był miękki i fajny. Jak to mój kumpel określa "pulchna cipka"
Niby kupiłem Swingera X6 sfs który miał regulacje objętości i ciśnienia komory powietrznej. Do tego 2 kompresje. Myślałem że wreszcie będe mógł to jakoś ustawić ale sprzedawca chyba robił sobie jaja i po miesiącu czekania i użerania się z brakiem kontaktu - odpuściłem i szukam dalej. Zainteresowałem się trochę DSP Duelerem. Set ze sprężyną to świetna okazja ale nie chce sie jak mówiłem pchać w takie koszty. Wysłałem maila czy sprzedają bez sprężyny ale narazie brak odzewu. Co do długości to raczej wolałbym 216. Mam już odpowiednią sprężynę i geometria wtedy jest bardzo dobra. Jednak gdyby trafil się jakiś dobry okaz 222 to nie zastanawiałbym się. 2 cm więcej skoku przydadzą się a geometria nadal jest dobra. Przybywa mi wtedy raptem 1* na główce. 65deg przy 216 i 66deg przy 222. A warto dodać że obie długości damperów przy tej samej ilości sagu otrzymują identyczną długość.
216:
35% x 63 = 22
216-22=194
222:
35% x 70 = 24,5
222 - 24,5= 197,5
P.S. Vivid R2 2011 to dopowiednik 4.1. W 2011 jest dodana iglica hot-rod i podobno coś tam pogrzebane dalej w zaworowaniu. Są tylko 2 regulacje odbicia i tyle. Natomiast dobicie myślę można by jakkolwiek ustawić wymiennymi odbojnikami.

216:
35% x 63 = 22
216-22=194
222:
35% x 70 = 24,5
222 - 24,5= 197,5
P.S. Vivid R2 2011 to dopowiednik 4.1. W 2011 jest dodana iglica hot-rod i podobno coś tam pogrzebane dalej w zaworowaniu. Są tylko 2 regulacje odbicia i tyle. Natomiast dobicie myślę można by jakkolwiek ustawić wymiennymi odbojnikami.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
- Lokalizacja: Chęciny/CK
- Kontakt:
Wypowiem się na temat Vivid'a. Posiadałem model 5.1, ktory był przezaworowany przez firme TF Tuned. Siedział w ramie Big Hit 2006r, dlugość 222mm ze spręzyną 450lbs, pod wagą 75kg. Pracował super, koło naprawde kleiło sie do ziemi. Jedziłem na nim w różnym terenie, i praca do DH naprawde mi pasowała, a twarde lądowania to dla niego nic strasznego
. Jego minusem jest to, ze aby go przeserwisować trzeba mieć specjalny klucz i adapter (wiem z doświadczenia).

Mariancobretti Zapomniales napisac jeszcze ze jak chcesz go napompowac to trzeba mniec specjalny adapter do pompki albo pompke rs'a. Ja nie narzekam na jego prace. Lepszy damper taki niz zaden. Vivid'a jak dobrze wyregulujesz to dziala lepiej niz DHX 5, a DHX'y cenowo sa drozsze o +300zl wiem z wlasnego doswiadczenia. Pol rocznego Vivid'a 5.1 ze springiem 350lbs za 550zl kupilem ( mam do nie go oryginalne opakowanie i paragon ) natomiast DHX 5 ( 2 letni ) juz kosztuje +700zl
diesel2117 pisze:
Ja bym ci polecił raczej tego DHX-a, zuważszy ze freedom jest 1-zawiasem,czyli jej praca bedzie mniej czulsza,więc raczej DHX to nadrobi:)
ale z 2 strony, vivid (jeśli jest dobrze ustawiony sag) dorównuje pracy dhx.
Ja mam dhx 5.0 air i jestem mega z niego zadowolon
Jezusie słodki. Człowieku przestań czytać broszury reklamowe. 1 zawiasy nie sa wcale mniej czułe od fsra i wirtuali. Akronim przy nazwie zawieszenia WCALE nie wpływa na czułość zawieszenia. Ba w wiekszosci przypadków jest wrecz odwrotnie bo wiele wirtuali ma platforme dosc mocna w poczatku skoku. Pomijam juz fakt, ze rower słuzy do jazdy, nie do uginania na parkingu. Damper ma tłumić, nie zachowywac sie jak pogo. Jak lubisz taka charakterystyke to wywal bebechy z amora. Czuły bedzie...
Schokowafel nie wiem jak dla ciebie ale u mnie zmiana o 1 stopien na głowce była bardzo zauwazalna. Chwile pobawilem sie ta regulacja w starym biku i czuc ale w sumie twoja wola.
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
H*j mnie strzela jak musze się użerać z takimi duperelami przy serwisowaniu czegoś. Klucz bym dał rade zrobic samemu, natomiast adapter...słyszałem już że pasuje od marzo i starego sida. W metelu miałem coś podobnego a chyba nawet to samo bo też wentylek wkręcało się od razu w korpus. Dałem rade zrobić wentyl sharder, może i w vividzie bym podołał. Dodatkowo z racji że jest nowy miałbym spokój przez jakiś czas
Brakuje tylko tej kompresjii w tym modelu.
P.S. Owszem czuję różnice tego stopnia. Jestem jednym z tych czułych
Co nie zmienia faktu że smigam na takim ustawieniu jakiś czas i jest dobrze. Jednakze trzymajmy się jednak tych 216mm 

P.S. Owszem czuję różnice tego stopnia. Jestem jednym z tych czułych


-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
dziwne bo ja jak chcialem kupic damper i sie zastanawialem czy vivid czy Dhx to wyczytalem ze vivid ma 3 opcje tuna fabrycznego. dokładnie A, B, C - i A był do DH a B był do enduro czy jakos tak. Głowy nie dam ale cos tam takiego jest. Nawet w aukcji pisało jak typ sprzedawał ze wersja B.Spaced pisze:btw. Teoretycznie RS sprzedawał dampery tylko z jednym tunem ale jak ktos wyjał z innej ramy to moze byc dziwnie (np. z v10 gdzie jest 222mm). Dopytaj sie czy to OEM czy Aftermarket.
mlynooo ma 3 opcje tuna fabrycznego ale wlasnie przez długi czas aftermarket było tylko 1 tune.
A co do tego jaki tune jest jaki to:
A co do tego jaki tune jest jaki to:
nd according to SRAM...
If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel
For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio
For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości