VIVID vs DHX

Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

VIVID vs DHX

Post autor: Schokowafel »

Internet świeci ostatnio pustkami pod względem damperów. Mam jednak 2 ciekawe opcje i naprawdę nie mogę się zdecydować:
1. DHX 5.0 używany bez sprężyny 216mm
2. Nowy Vivid R2 ze sprężyną 500lbs 222mm

Cena podobna.
Skąd różnica długości?. Rama oryginalnie miała 216 ja jednak awaryjnie wymieniłem na 222. Z racji dość małego przełożenia nie ma tragedii. Jeżdżę tak do tej pory i wszystko mi odpowiada. Do długości 216 mam natomiast odpowiednią sprężynę (350) a ta, która jest z vividem trochę mi nie pasuje. Testowałem 500 i osiągałem na niej jak pamiętam 28% sagu. Nie jeździło sie jakoś tragicznie, na Sam Hill style by było w sam raz. Sprawę z Vividem komplikuje jeszcze to, że podchodzą do niego tylko sprężyny RS.
dawid1991
Posty: 393
Rejestracja: 22.07.2006 23:19:19
Lokalizacja: Bolesławiec / Wrocław
Kontakt:

Post autor: dawid1991 »

Schokowafel Vivid bedzie dobrym wyborem. Oba dampery sa bdb sprzetem , charakteryzuja sie bdb praca a dodatkowym + Vivida jest to ze jest nowy :)
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

dawid1991 twoja wypowiedz wniosla do tego wszystkiego... zero !


Zalezy od ramki i od tego co oczekujesz, osobiscie bardzo sklanial bym sie za dhx i jego regulacjami kompresji, z czego vivid i jego dwie regulacje powrotu to na prawde ciekawy patent
Karpiel i Duncon to moje zycie
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

war23 pisze:Zalezy od ramki
Prodigy Freedom ;)
Matos
Posty: 481
Rejestracja: 04.08.2006 11:47:47
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Matos »

Jeśli Prodigy Freedom (= jednozawias) to zależy od preferencji, od większości użytkowników słyszałem że Vivid ma bardzo mocno ustawioną platformę, dlatego może przymulać przy ramach które kinematycznie są antybujające (VPP, Maestro etc).
[url=http://infobot.pl/r/1aIW]PinkBike[/url]
[url=http://infobot.pl/r/1aIR]Allegro[/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

war23 jakimi regulacjami kompresji? Dhx 5.0 ma JEDNĄ regulacje kompresji. Do tego durną bo zależną od pozycji, a nie od predkosci ruchu tłoka. Propedal dziala tyłko na poczatku skoku. Bottom out to nie jest regulacja tłumienia. Wg tej definicji to rc4 ma 3 regulacje kompresji.
Dla mnie jesli to nie jest jeden ze starych vividów, ktore miały problemy to wolabym jego. W przeciwienstwie do dhx posiada tłumienie i nie przelewa oleju tyle co kot napłakał. To jest lepszy damper. Tylko troche dziwi mnie, ze te 7mm nie zrobiło róznicy negatywnej.

btw. Teoretycznie RS sprzedawał dampery tylko z jednym tunem ale jak ktos wyjał z innej ramy to moze byc dziwnie (np. z v10 gdzie jest 222mm). Dopytaj sie czy to OEM czy Aftermarket.


Swoja droga do Freedoma nie myslales o powietrzniaku? Evolver np? Ile masz kasy na damper?
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Spaced przeciez nie masz w vividzie kompresji wogole, ale okej ja tez bym wolal :D
Karpiel i Duncon to moje zycie
Foxdhx
Posty: 86
Rejestracja: 16.08.2010 21:16:06
Kontakt:

Post autor: Foxdhx »

Zalezy o ktory Ci chodzi 4.1 czy 5.1. Ja mam 5.1 i w ksiazeczce serwisowej pisze: Regulacja kompresji przy małych prędkościach umieszczona z tyłu zbiornika wyrównawczego. Czyli jest kompresja ;p
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Ja bym ci polecił raczej tego DHX-a, zuważszy ze freedom jest 1-zawiasem,czyli jej praca bedzie mniej czulsza,więc raczej DHX to nadrobi:)
ale z 2 strony, vivid (jeśli jest dobrze ustawiony sag) dorównuje pracy dhx.
Ja mam dhx 5.0 air i jestem mega z niego zadowolony :D
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Moim zdaniem nie ma sensu pakować się w jakieś wielkie wydatki do tej ramy i chce przeznaczyć około 500zł. Jestem fanatykiem racingowej, stabilnej zawiechy. Dużo pomagają mi regulacje. Szóstek nie wyobrażam sobie bez chociaż jednej z nich a przydała by się jeszcze HSC. Z damperem męczę się już jakiś czas. Na początku miałem Metela którego nie ciągle mogłem wyregulować shimami aż w końcu pękł. Awaryjnie kupiłem Foxa Vanille z której wywaliłem tylko pro pedała i działa ok ale brakuje cały czas regulacji kompresji. Damper mi tonie na jakis większych wybojach. Warto by było wtedy podkręcić wolną kompresje żeby utrzymać go wyrzej w miększym zakresie skoku. Kolejnym chyba najgorszym problemem jest dobijanie. Rama jest lekko dekresywna. Wiadomo damper ma odbojnik ale on powinien tylko lekko podchamować koniec skoku. W obu damperach zamiast odbojników sa jakieś kamienie które tylko blokują skok. Cały czas podczas dobicia mam wrażenie że mi zaraz mocowanie dampera odleci w siną dal a dampery te składam w bandach, na muldach, składając sie do baniacza cały czas, niezależnie od ciśnienia w zbiorniczku i kombinacji z shimami w metelu.Miałem nawet sprężyne 500lbs którą zamykałem tak samo jak obecną 350. Chciałbym aby odbojnik teraz był miękki i fajny. Jak to mój kumpel określa "pulchna cipka" :lol: Niby kupiłem Swingera X6 sfs który miał regulacje objętości i ciśnienia komory powietrznej. Do tego 2 kompresje. Myślałem że wreszcie będe mógł to jakoś ustawić ale sprzedawca chyba robił sobie jaja i po miesiącu czekania i użerania się z brakiem kontaktu - odpuściłem i szukam dalej. Zainteresowałem się trochę DSP Duelerem. Set ze sprężyną to świetna okazja ale nie chce sie jak mówiłem pchać w takie koszty. Wysłałem maila czy sprzedają bez sprężyny ale narazie brak odzewu. Co do długości to raczej wolałbym 216. Mam już odpowiednią sprężynę i geometria wtedy jest bardzo dobra. Jednak gdyby trafil się jakiś dobry okaz 222 to nie zastanawiałbym się. 2 cm więcej skoku przydadzą się a geometria nadal jest dobra. Przybywa mi wtedy raptem 1* na główce. 65deg przy 216 i 66deg przy 222. A warto dodać że obie długości damperów przy tej samej ilości sagu otrzymują identyczną długość.

216:
35% x 63 = 22
216-22=194

222:
35% x 70 = 24,5
222 - 24,5= 197,5

P.S. Vivid R2 2011 to dopowiednik 4.1. W 2011 jest dodana iglica hot-rod i podobno coś tam pogrzebane dalej w zaworowaniu. Są tylko 2 regulacje odbicia i tyle. Natomiast dobicie myślę można by jakkolwiek ustawić wymiennymi odbojnikami.
Mariancobretti
Posty: 157
Rejestracja: 16.04.2009 18:27:37
Lokalizacja: Chęciny/CK
Kontakt:

Post autor: Mariancobretti »

Wypowiem się na temat Vivid'a. Posiadałem model 5.1, ktory był przezaworowany przez firme TF Tuned. Siedział w ramie Big Hit 2006r, dlugość 222mm ze spręzyną 450lbs, pod wagą 75kg. Pracował super, koło naprawde kleiło sie do ziemi. Jedziłem na nim w różnym terenie, i praca do DH naprawde mi pasowała, a twarde lądowania to dla niego nic strasznego :). Jego minusem jest to, ze aby go przeserwisować trzeba mieć specjalny klucz i adapter (wiem z doświadczenia).
Foxdhx
Posty: 86
Rejestracja: 16.08.2010 21:16:06
Kontakt:

Post autor: Foxdhx »

Mariancobretti Zapomniales napisac jeszcze ze jak chcesz go napompowac to trzeba mniec specjalny adapter do pompki albo pompke rs'a. Ja nie narzekam na jego prace. Lepszy damper taki niz zaden. Vivid'a jak dobrze wyregulujesz to dziala lepiej niz DHX 5, a DHX'y cenowo sa drozsze o +300zl wiem z wlasnego doswiadczenia. Pol rocznego Vivid'a 5.1 ze springiem 350lbs za 550zl kupilem ( mam do nie go oryginalne opakowanie i paragon ) natomiast DHX 5 ( 2 letni ) juz kosztuje +700zl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

diesel2117 pisze:
Ja bym ci polecił raczej tego DHX-a, zuważszy ze freedom jest 1-zawiasem,czyli jej praca bedzie mniej czulsza,więc raczej DHX to nadrobi:)
ale z 2 strony, vivid (jeśli jest dobrze ustawiony sag) dorównuje pracy dhx.
Ja mam dhx 5.0 air i jestem mega z niego zadowolon

Jezusie słodki. Człowieku przestań czytać broszury reklamowe. 1 zawiasy nie sa wcale mniej czułe od fsra i wirtuali. Akronim przy nazwie zawieszenia WCALE nie wpływa na czułość zawieszenia. Ba w wiekszosci przypadków jest wrecz odwrotnie bo wiele wirtuali ma platforme dosc mocna w poczatku skoku. Pomijam juz fakt, ze rower słuzy do jazdy, nie do uginania na parkingu. Damper ma tłumić, nie zachowywac sie jak pogo. Jak lubisz taka charakterystyke to wywal bebechy z amora. Czuły bedzie...

Schokowafel nie wiem jak dla ciebie ale u mnie zmiana o 1 stopien na głowce była bardzo zauwazalna. Chwile pobawilem sie ta regulacja w starym biku i czuc ale w sumie twoja wola.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

H*j mnie strzela jak musze się użerać z takimi duperelami przy serwisowaniu czegoś. Klucz bym dał rade zrobic samemu, natomiast adapter...słyszałem już że pasuje od marzo i starego sida. W metelu miałem coś podobnego a chyba nawet to samo bo też wentylek wkręcało się od razu w korpus. Dałem rade zrobić wentyl sharder, może i w vividzie bym podołał. Dodatkowo z racji że jest nowy miałbym spokój przez jakiś czas :) Brakuje tylko tej kompresjii w tym modelu.

P.S. Owszem czuję różnice tego stopnia. Jestem jednym z tych czułych :D Co nie zmienia faktu że smigam na takim ustawieniu jakiś czas i jest dobrze. Jednakze trzymajmy się jednak tych 216mm 8)
Foxdhx
Posty: 86
Rejestracja: 16.08.2010 21:16:06
Kontakt:

Post autor: Foxdhx »

Spaced mala korekta diesel2117 napisal tego posta a nie ja : )

Schokowafel od Marzocchi nie pasuje. Kolega ma i koncowka pompki nie pasuje do wejscia w RS'u.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Foxdhx sorry. Dziwne bo quote chamskie robilem z posta. To forum meczyć mnie zaczyna.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Spaced Masz racje,mój bład ;(
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

Spaced pisze:btw. Teoretycznie RS sprzedawał dampery tylko z jednym tunem ale jak ktos wyjał z innej ramy to moze byc dziwnie (np. z v10 gdzie jest 222mm). Dopytaj sie czy to OEM czy Aftermarket.
dziwne bo ja jak chcialem kupic damper i sie zastanawialem czy vivid czy Dhx to wyczytalem ze vivid ma 3 opcje tuna fabrycznego. dokładnie A, B, C - i A był do DH a B był do enduro czy jakos tak. Głowy nie dam ale cos tam takiego jest. Nawet w aukcji pisało jak typ sprzedawał ze wersja B.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mlynooo ma 3 opcje tuna fabrycznego ale wlasnie przez długi czas aftermarket było tylko 1 tune.

A co do tego jaki tune jest jaki to:
nd according to SRAM...

If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel

For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio

For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości