
Olej - Motorex vs. Rock Shox
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
LestatBiker pisze:NIGDY WIĘCEJ MOTOREXA
Stary, coraz częściej mówisz z sensem

Już nigdy nie oszczędzę kasy na takich rzeczach


-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
A ja czuje że Pan darex jako że ma serwis zajmujący się zawieszeniem, czuje sentyment do marki motorex ponieważ owa marka jest najtańszą propozycją z tych "nadających się", więc wszędzie będzie forsować wyższość motorexa, z prostej przyczyny.
Ekonomiczny punkt widzenia każe mu wmawiać że ten olej jest dobry, że ma takie super właściwości, że nie pieni się, a za każdym razem kiedy zagląda do lagi słyszy szum morza i śpiew syren.
A ja powiem tylko tyle, motorex ładnie pachnie
Ale jak to się mówi, na kolorze się nie jeździ, tak i na zapachu zawieha nie pracuje
Choć ten PitStop równie ładnie wońa 
Liqui Moly nie pachnie, ale jakość pracy wynagradza ten dyskomfort.
pplaymo lepkość oleju smarującego również zależy od Twojej wagi, w boim Boxxie WC próbowałem 15, 10 i 5w. Najlepiej sprawował się 5w. A używałem Motorexa, ponieważ jest najtańszy, i wystarczające właściwości.
Dodać też trzeba że różne firmy mają różne lepkości w stosunku do konkrecji. Gdzieś wyczytałem (na złomie) że Motorex 5w to jak oryg. Marcoka 7,5w.. ile w tym prawdy? Trzeba się organoleptyczne przekonać.
Jak już napisałem wcześniej, nie warto oszczędzać na oleju, wtedy amor odwdzięczy się jakością pracy. Dodam też że własnoręczny serwis zawieszenia jest banalnie prosty, i warto samemu wykonywać tą czynność, a będziemy pewni że wszystko jst w należytym porządku.
Ekonomiczny punkt widzenia każe mu wmawiać że ten olej jest dobry, że ma takie super właściwości, że nie pieni się, a za każdym razem kiedy zagląda do lagi słyszy szum morza i śpiew syren.
A ja powiem tylko tyle, motorex ładnie pachnie



Liqui Moly nie pachnie, ale jakość pracy wynagradza ten dyskomfort.
pplaymo lepkość oleju smarującego również zależy od Twojej wagi, w boim Boxxie WC próbowałem 15, 10 i 5w. Najlepiej sprawował się 5w. A używałem Motorexa, ponieważ jest najtańszy, i wystarczające właściwości.
Dodać też trzeba że różne firmy mają różne lepkości w stosunku do konkrecji. Gdzieś wyczytałem (na złomie) że Motorex 5w to jak oryg. Marcoka 7,5w.. ile w tym prawdy? Trzeba się organoleptyczne przekonać.
Jak już napisałem wcześniej, nie warto oszczędzać na oleju, wtedy amor odwdzięczy się jakością pracy. Dodam też że własnoręczny serwis zawieszenia jest banalnie prosty, i warto samemu wykonywać tą czynność, a będziemy pewni że wszystko jst w należytym porządku.
SegatiV, jakbym miał reklamować oleje to byłyby to Silkolene gdyż są po prostu najlepsze u nas na rynku.
Nie mam olejów Motorex u siebie już dawno. Wcześniej używałem Motula, później Motorexa teraz "jadę" na Silkolene.
A to taki mały dowodzik, że nie są mi wcale potrzebne oleje Motorexa bo do widelcy z otwartą kąpielom olejową używam olejów "Silkolene Oil Fork" (cena podobna). Do damperów i zamkniętych tłumików używam Silkolene RSF Pro.

pplaymo, jak chcesz wypasu to możesz kupić olej o wysokiej stabilności temperaturowej - określa go parametr INDEX VI. Na ile będzie się czuło zmianę lepkości w zimie z czasem jak amortyzator pracuje to nie wiem. Możesz zejść spokojnie poniżej 10W gdyż na zimę lepkość będzie dużo wyższa niż latem i właściwości smarujące będą dobre.
Tu jest tabelka:
http://katriders.com/wiki/index.php5?ti ... y-Data.gif
Polecam do tego Silkolene RSF PRO 5W - Index VI=370 dla porównania Motorex 10W VI=170
I odszczekuje że może być tam Motorex 10W - on ma za dużą lepkość 51 cSt - bardzo to zwiększy opór szczególnie w zimę jak już to Motorex 5W albo 2.5W max 7.5W.
Nie mam olejów Motorex u siebie już dawno. Wcześniej używałem Motula, później Motorexa teraz "jadę" na Silkolene.
A to taki mały dowodzik, że nie są mi wcale potrzebne oleje Motorexa bo do widelcy z otwartą kąpielom olejową używam olejów "Silkolene Oil Fork" (cena podobna). Do damperów i zamkniętych tłumików używam Silkolene RSF Pro.

pplaymo, jak chcesz wypasu to możesz kupić olej o wysokiej stabilności temperaturowej - określa go parametr INDEX VI. Na ile będzie się czuło zmianę lepkości w zimie z czasem jak amortyzator pracuje to nie wiem. Możesz zejść spokojnie poniżej 10W gdyż na zimę lepkość będzie dużo wyższa niż latem i właściwości smarujące będą dobre.
Tu jest tabelka:
http://katriders.com/wiki/index.php5?ti ... y-Data.gif
Polecam do tego Silkolene RSF PRO 5W - Index VI=370 dla porównania Motorex 10W VI=170
I odszczekuje że może być tam Motorex 10W - on ma za dużą lepkość 51 cSt - bardzo to zwiększy opór szczególnie w zimę jak już to Motorex 5W albo 2.5W max 7.5W.
[url]http://www.proshox.com[/url]
Olejów Silkolene używają fabrycznie FOX (Red 10WT) i Penske.
RSF PRO jest to olej o bardzo wysokim wskaźniku lepkości (VI) - można sobie w tej tabelce poszukać odpowiednich wartości to znaczy, że jest stabilny temperaturowo i nadaje się do zamkniętych tłumików w widelcach i damperów. 58 zł/litr
Fork Oil - to wiadomo do widelców z otwartą kąpielą olejową. 45zł/litr
Cubus5, nie czuje się kompetentny, żeby wypowiadać się na temat tego jak wypada ten olej w stosunku do innych. Najlepiej to zapytać użytkowników wideców Foxów z zamkniętym tłumikiem lub damperów. Spaced ma w swoim Boxxie 2010 WC RSF Pro także może coś skrobnie czy udało mu się podgrzać ten olej na zjeździe i powiedzieć czy czuje zmiany w tłumieniu wraz z długością trasy. drMadej tez ma ten olej, ale nie wiem czy go już użył. Ja używam go, bo parametry ma najlepsze i używany przez wysoko cenione firmy, także na zagranicznych forach olej bardzo chwalony przez użytkowników i przez specjalistów od amortyzatorów motocyklowych (tzw. tunerów). Z tego co udało mi się ustalić to ma taką wadę, że nie jest dobrze tolerowany przez Marzocchi z otwartą kąpielą olejową. Także niech go tam lepiej nikt nie leje, żeby nie płakał później że taki kiepski olej
RSF PRO jest to olej o bardzo wysokim wskaźniku lepkości (VI) - można sobie w tej tabelce poszukać odpowiednich wartości to znaczy, że jest stabilny temperaturowo i nadaje się do zamkniętych tłumików w widelcach i damperów. 58 zł/litr
Fork Oil - to wiadomo do widelców z otwartą kąpielą olejową. 45zł/litr
Cubus5, nie czuje się kompetentny, żeby wypowiadać się na temat tego jak wypada ten olej w stosunku do innych. Najlepiej to zapytać użytkowników wideców Foxów z zamkniętym tłumikiem lub damperów. Spaced ma w swoim Boxxie 2010 WC RSF Pro także może coś skrobnie czy udało mu się podgrzać ten olej na zjeździe i powiedzieć czy czuje zmiany w tłumieniu wraz z długością trasy. drMadej tez ma ten olej, ale nie wiem czy go już użył. Ja używam go, bo parametry ma najlepsze i używany przez wysoko cenione firmy, także na zagranicznych forach olej bardzo chwalony przez użytkowników i przez specjalistów od amortyzatorów motocyklowych (tzw. tunerów). Z tego co udało mi się ustalić to ma taką wadę, że nie jest dobrze tolerowany przez Marzocchi z otwartą kąpielą olejową. Także niech go tam lepiej nikt nie leje, żeby nie płakał później że taki kiepski olej

[url]http://www.proshox.com[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość