Pedal DX, lekko krzywy

kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Pedal DX, lekko krzywy

Post autor: kefas79 »

witam,
dziś miałem małego crasha z drzewem i niechcący oberwał też sprzęt :( ,mianowicie lewemu pedałowi troszkę oś się skrzywiła i moje pytanko, czy da się coś z tym zrobić ? poniżej zdjęcie pedała:

http://img25.imageshack.us/i/rimg0271s.jpg/
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

Na moje ośkę będziesz musiał wymienić i tyle. Mam nadzieję że bebechy nie są zdemolowane po za tym zgięciem osi.

Edit.: Prostowanie?! :shock:
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

połowę pedał się kręci normalnie a połowe z takim oporem;/ ,wydaje mi się żę w środku raczej ok jest, tylko ta ośka, bez problemu dostane taką oś ,wystarczy ośka do pedałów?
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

kefas79 nie wiem czy bez problemu dostaniesz takie ośki, nie jestem w stanie odpowiedzieć Tobie na to pytanie. Może ktoś bardziej zorientowany będzie Tobie w stanie pomóc.

Po za tym u Ciebie siedzą łożyska maszynowe, też mogły oberwać, dlatego pytałem o stan reszty.

Ps. Wiem na pewno że są ośki tytanowe do XT, XTR. Może się okazać że czeka cię tokarz albo kupno nowych pedałów/używanych -- na części.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

a wyprostowac tej ośki się nie da?:)
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

E ja myślę, że na luzaka da się ją wyklepać. Spróbuj zanim kupisz nową !
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

będe próbował ją wyprostować ,macie jakieś pomysły jak to zrobić? sciągnąć wszystko żeby została goła ośka i wtedy ją na imadło i jakąś rurką ja prostawać ?
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

No, prostowanie na zimno to naprawde genialny pomysl.
Palnik i jedziesz.
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

blackdemon a jaką tu chcesz zastosować obróbkę? Jaką temperaturą chcesz potraktować oś? Jaki palnik? Jaki rodzaj płomienia? Może płomień utleniający? Jaki wpływ będzie miała temperatura na strukturę wewnętrzną ośki?


Po za tym mnie się coś zdaje że te ośki Co-Mo są hartowane i jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana.
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

niestety palnika nie posiadam jak by co :( ,zostaje mi tylko imadlo i warsztatowe narzedzia, cały pedał sciągnołem żęby tylko sama oś została, normalnie tak jak trzymam w ręku oś ciężko zauważyc jej krzywiznę, jedynie jak wkręce do korby to widać że oś jest krzywa, dlatego mysłalem żeby wkręcić oś do starej korby i to nałożyć na imadło i wtedy próbować prostować, jeśli chodzi o samą oś to niestety nigdzie nie mogłem znaleśc kto by sprzedawał do modelu 647 :( jedynie tu http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_530185 ... ujemy.html ale to chyba ta oska nie bedzie pasowac:(
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Oznacz sobie markerem przy wkręconej osi w którą część osi trzeba jebnąć młotem i jebnij ją :D
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Ja bym zmienil caly rower, bo pedal porysowany.. :( A temperatura to ok. 875,3456334*C, nie moze przekroczyc tej magicznej wartosci, po tym Cr-Mo straci swoje pozaziemskie wlasciwosci i pedal zepsuje sie pod wplywem gratiwacji :|
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

Ale Ty jesteś głupi blackdemon... żal czytać tego co piszesz. Zabierasz głos w większości tematów, a nie masz o nich zielonego pojecia. I nie dość, że nie pomagasz, to jeszcze pajacujesz. Nie piszę tego tylko po przeczytaniu Twoich "tutejszych" wpisów. Śledzę Twoją karierę i posty od jakiegoś czasu i sorry, ale na prawdę jesteś wkurwiający!
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

mathieu_88, zal to czytac wypowiedzi tutejszych teoretykow. OS DO WYMIANY, ROWER DO WYMIANY! Przeciez stali nie naprostujesz.. A z pewnoscia po tej kraksie powstaly w ramie niebezpieczne naprezenia, i peknie po skoku z kraweznika. Ja bym nie ryzykowal. :lol: Auto po drobnej stluczce tez do wymiany, przeciez nie wolno wyklepac blachy!
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

blackdemon a o pasowaniu słyszałeś kiedyś?
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Killo, a co, os nabierze srednicy, albo stopi sie podczas prostowania?
Killo
Posty: 490
Rejestracja: 08.12.2008 20:38:23
Kontakt:

Post autor: Killo »

blackdemon po za tym że nie znamy stopu i jego właściwości to spooko. To że jeśli jest oś hartowana to ją w ten sposób rozhartujesz? Jak dowalisz miejscowe przegrzanie materiału to osłabisz cały element. Po za tym weź gruby spinacz w łapki, rozegnij go na pręt i spróbuj go idealnie wyprostować w miejscach gdzie był zgięty.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości