Bottom Out DHX5 vs DHX3

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Dziwne bo ja na swoim(co prawda przyszedł z ramą na pewno) przy maks odkręceniu uważam że było bardzo elo liniowo. Musiałem skręcić i dodać powietrza bo trochę za miękko było pod moją dupę.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

tu wychodzi na to ze bottom ma rownież wpływ na rozprężanie dampera tzn na łumienie?? bo tak jak napisałem- przy rozkreconym bottomie i tłumieniu damper jest zamulony. Mimo ze ciśnienie jest takie samo.
czy możliwa jest taka zależność?
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

To czym różni sie dhx3 od dhx4 i dhx5? Słyszałem kilka wersji ale nie jestem pewien która jest właściwa.

SIEMA MELON!
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jeżykBDG pisze:To czym różni sie dhx3 od dhx4 i dhx5? Słyszałem kilka wersji ale nie jestem pewien która jest właściwa.
DHX 3.0 jest "goły", tylko powrót, naprężenie wstępne sprężyny i ciśnienie powietrza.
4.0 to co 3.0 + regulacja Propedala (wolnej kompresji).
5.0 to co 4.0 + regulacja Bottom out (objętość komory).

Czyli 3.0 od 5.0 różni sie 2 regulacjami, korpusy itp, są takie same.
Pozostaje jeszcze sprawa tego, że parametry regulacyjne w 3.0 i 4.0 mimo braku zewnętrznych pokręteł mogą być różnie ustawione, niekoniecznie jak minimum względem modelu 5.0.

Jak wyżej ktoś wspomniał, z brakiem pokrętła Bottom out można sobie poradzić przy serwisie, zmieniając objętość komory przy zalewaniu dampera, ustawiając IFP na odpowiedniej wysokości.

Propedal - jego "siła" zależy od ciśnienia powietrza, dodając powietrza uzyskujemy efekt skręcania regulacji na +.
tu wychodzi na to ze bottom ma rownież wpływ na rozprężanie dampera tzn na łumienie?? bo tak jak napisałem- przy rozkreconym bottomie i tłumieniu damper jest zamulony. Mimo ze ciśnienie jest takie samo.
czy możliwa jest taka zależność?
nie zaobserwowałem tego u siebie mimo zabawy na skrajnych położeniach regulatora i ciśnieniu ok 120psi (oczywiście ciśnienie ustawiane na nowo po zmienieniu objętości).
Jeśli ciśnienie było stałe to jest to niemożliwe, chyba że masz zapowietrzony damper czy coś, choć też nie wiem jaki to może mieć wpływ.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Pewnie ciśnienia nie ruszał. Siłą rzeczy jak rozkręcisz komorę to spadło ciśnienie co miało negatywny wpływ na ogólną twardość. Nieznaczny ale miało(szczególnie jak masz lekką sprężynę). A jeśli ciśnienie przekroczyło minimalny próg to mógł się damper zapowietrzyć.


Już się o to raz gdzieś pytałem ale nikt nie odpowiadał. Na jakiej zasadzie to zapowietrzanie w ogóle działa... Bo nie rozumiem jak uszczelka może puszczać olej jak nie ma ciśnienia, a trzymać jak jest. Wchodzimy w jakąś głębszą dynamikę płynów, zachowania przy próżnych powierzchniach itp.?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

pietryna damper nie zapowietrza sie, gdy wciśniesz tłok bez powietrza w zbiorniku, a wtedy, gdy go wyciągasz. Wydaje mi sie, że to o to chodzi, że wtedy tylko ciśnienie (podciśnienie) oleju ciągnie IFP, a powinno go pchać ciśnienie powietrza z drugiej strony. Wtedy właśnie, gdy wyciągasz tłok i nic nie dopycha IFP do oleju, troszeczke powietrza może sie przedostać przez uszczelke na IFP do komory olejowej.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

komorę zwiększalem bez powietrza--damper byl na nowo napompowany po rozkreceniu bottoma.Gdyby był rzeczywiście zapowietrzony to chyba byłoby też coś czuć po skręceniu komory - a jak pisałem przy ok 30%skręcenia praca jest bardzzo ładna i regulacja tłumienia bardzo rozległa.
chodziło mi o to że przy dużej komorze praktycznie nie ma możliwości przyśpieszenia powrotu(tłumienie)
--poza tym wydawało mi sie ze cisnienie nie wpływa na jakość tłumienia,no chyba że w minimalnym stopniu- tu wygląda na to że w skrajnym położęniu wpływ jest bardzo duży .Jutro przetestuje skrajne ustawienia na minimalnej wielkości komory-zastanawia mnie dlaczego to tlumienie również reaguje.
PIETRYNA - ja nie pisze o twardości-wpływ ciśnienia na twardość jest oczywisty.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diskordia pisze:komorę zwiększalem bez powietrza--damper byl na nowo napompowany po rozkreceniu bottoma.
Dlaczego regulujesz bez powietrza?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

ponieważ jak jest powietrze w komorze to nie idzie przekręcić regulatora- wiec spuszczam,przekrecam regulator i pompuje do wymaganej wartości. bez powietrza kreci się normalnie.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

diskordia, ona ma się tak ciężko kręcić, zobacz np. filmy serwisowe Foxa. Przecież ręką tego nie robisz [chyba].
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Przeciez Fox podaje wyraznie ze reguluje sie przez wsadzenie imbusa 3 lub 4 ( nie pamietam ) w jeden z tych otworow i ciagniecie kluczem..
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie robi różnicy tak naprawdę czy jest powietrze czy go nie ma. Utrudnia tylko zabawę na trasie.

Byleby go nie uginać bez powietrza.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diskordia pisze:
ponieważ jak jest powietrze w komorze to nie idzie przekręcić regulatora- wiec spuszczam,przekrecam regulator i pompuje do wymaganej wartości. bez powietrza kreci się normalnie.
Bo się kręci imbusem. Ja tak robię i mam albo mega progresją, albo mega liniowość.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

a co to za różnica ??? są tacy co i kombinerkami to robią. jak na razie bawiłem sie w domu,a nie na trasie.
Nie zmienia to faktu,że wielkość komory jednak wpływa na regulację tłumienia. dziś skręciłem objętość na 50% ,ciśnienie do 130 i odrazu zmienia się prędkość powrotu(tłumienia-nie twarość)
jak dla mnie to ciekawostka-
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diskordia pisze:a co to za różnica ?
Taka, że ciśnienie przy skręcaniu się zwiększa.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

diskordia, rozmiar komory przy tym samym ciśnieniu nie powinien mieć żadnego wpływu na tłumienie powrotu z tej prostej przyczyny że ciśnienie pozostaje to samo. Na szybkość powrotu może mieć wpływ tylko twardość sprężyny i ciśnienie powietrza(ktoś tam to liczył że w zbiorniku sobie można około 25lbs dodać do sprężyny). Tzn jeśli nie mówimy o oleju bo to oczywiste.

Vin_OSW pisze:diskordia napisał:
a co to za różnica ?

Taka, że ciśnienie przy skręcaniu się zwiększa.
To się chyba tyczyło sposobu kręcenia.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

VIN -chyba nie rozumiesz o czym mowa.
PIETRYNA - rozumiem teorię,niemniej jednak u mnie, duża komora=wolniejszy powrót / mniejsza komora=szybszy powrót. przy zalożeniu że ciśnienie jest takie samo.
Chyba odłożę tę dyskusję dopóki nie sprawdzę u kogoś z kumpli.Strasznie jestem ciekaw czy to mój egzemplarz jest dziwny,czy u innych tez tak jest.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »


VIN -chyba nie rozumiesz o czym mowa.
o pokrętle. tylko nie rozumiem, po co wypuszczasz powietrze. po to żeby się łatwiej kręciło? może i regulujesz objętość komory, ale to prawie nic nie daje. reguluj bez spuszczania powietrza.

diskordia pisze:duża komora=wolniejszy powrót / mniejsza komora=szybszy powrót.
Bo przy mniejszej objętości ciśnienie przy wciśnięciu dampera jest większe, niż przy większej objętości i wciśnięciu dampera.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

gdybyś może przeczytał cały temat-miałbyś lepsze rozeznanie-wiem jak sie to reguluje.
mowa jest o zależnościach.I nie ma tu znaczenia czy kręcę z powietrzem czy bez.

Vin_OSW:Bo przy mniejszej objętości ciśnienie przy wciśnięciu dampera jest większe, niż przy większej objętości i wciśnięciu dampera.

to niczego nie tłumaczy-regulacja tłumienia powinna działać,bez różnicy czy duża czy mała komora.przy ciśnieniu 130 na dużej komorze i całkowicie rozkręconym tłumieniu damper jest zamulony-a chyba nie powinien.nie interesuje mnie wyższe ciśnienie bo nie chce go utwardzać.a skoro nie dobijam dampera to po co mialbym zmniejszać komorę,a jednak muszę, żęby uzyskać sensowną prędkość powrotu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości