Bottom Out DHX5 vs DHX3
DHX 3.0 jest "goły", tylko powrót, naprężenie wstępne sprężyny i ciśnienie powietrza.jeżykBDG pisze:To czym różni sie dhx3 od dhx4 i dhx5? Słyszałem kilka wersji ale nie jestem pewien która jest właściwa.
4.0 to co 3.0 + regulacja Propedala (wolnej kompresji).
5.0 to co 4.0 + regulacja Bottom out (objętość komory).
Czyli 3.0 od 5.0 różni sie 2 regulacjami, korpusy itp, są takie same.
Pozostaje jeszcze sprawa tego, że parametry regulacyjne w 3.0 i 4.0 mimo braku zewnętrznych pokręteł mogą być różnie ustawione, niekoniecznie jak minimum względem modelu 5.0.
Jak wyżej ktoś wspomniał, z brakiem pokrętła Bottom out można sobie poradzić przy serwisie, zmieniając objętość komory przy zalewaniu dampera, ustawiając IFP na odpowiedniej wysokości.
Propedal - jego "siła" zależy od ciśnienia powietrza, dodając powietrza uzyskujemy efekt skręcania regulacji na +.
nie zaobserwowałem tego u siebie mimo zabawy na skrajnych położeniach regulatora i ciśnieniu ok 120psi (oczywiście ciśnienie ustawiane na nowo po zmienieniu objętości).tu wychodzi na to ze bottom ma rownież wpływ na rozprężanie dampera tzn na łumienie?? bo tak jak napisałem- przy rozkreconym bottomie i tłumieniu damper jest zamulony. Mimo ze ciśnienie jest takie samo.
czy możliwa jest taka zależność?
Jeśli ciśnienie było stałe to jest to niemożliwe, chyba że masz zapowietrzony damper czy coś, choć też nie wiem jaki to może mieć wpływ.
Pewnie ciśnienia nie ruszał. Siłą rzeczy jak rozkręcisz komorę to spadło ciśnienie co miało negatywny wpływ na ogólną twardość. Nieznaczny ale miało(szczególnie jak masz lekką sprężynę). A jeśli ciśnienie przekroczyło minimalny próg to mógł się damper zapowietrzyć.
Już się o to raz gdzieś pytałem ale nikt nie odpowiadał. Na jakiej zasadzie to zapowietrzanie w ogóle działa... Bo nie rozumiem jak uszczelka może puszczać olej jak nie ma ciśnienia, a trzymać jak jest. Wchodzimy w jakąś głębszą dynamikę płynów, zachowania przy próżnych powierzchniach itp.?
Już się o to raz gdzieś pytałem ale nikt nie odpowiadał. Na jakiej zasadzie to zapowietrzanie w ogóle działa... Bo nie rozumiem jak uszczelka może puszczać olej jak nie ma ciśnienia, a trzymać jak jest. Wchodzimy w jakąś głębszą dynamikę płynów, zachowania przy próżnych powierzchniach itp.?
pietryna damper nie zapowietrza sie, gdy wciśniesz tłok bez powietrza w zbiorniku, a wtedy, gdy go wyciągasz. Wydaje mi sie, że to o to chodzi, że wtedy tylko ciśnienie (podciśnienie) oleju ciągnie IFP, a powinno go pchać ciśnienie powietrza z drugiej strony. Wtedy właśnie, gdy wyciągasz tłok i nic nie dopycha IFP do oleju, troszeczke powietrza może sie przedostać przez uszczelke na IFP do komory olejowej.
komorę zwiększalem bez powietrza--damper byl na nowo napompowany po rozkreceniu bottoma.Gdyby był rzeczywiście zapowietrzony to chyba byłoby też coś czuć po skręceniu komory - a jak pisałem przy ok 30%skręcenia praca jest bardzzo ładna i regulacja tłumienia bardzo rozległa.
chodziło mi o to że przy dużej komorze praktycznie nie ma możliwości przyśpieszenia powrotu(tłumienie)
--poza tym wydawało mi sie ze cisnienie nie wpływa na jakość tłumienia,no chyba że w minimalnym stopniu- tu wygląda na to że w skrajnym położęniu wpływ jest bardzo duży .Jutro przetestuje skrajne ustawienia na minimalnej wielkości komory-zastanawia mnie dlaczego to tlumienie również reaguje.
PIETRYNA - ja nie pisze o twardości-wpływ ciśnienia na twardość jest oczywisty.
chodziło mi o to że przy dużej komorze praktycznie nie ma możliwości przyśpieszenia powrotu(tłumienie)
--poza tym wydawało mi sie ze cisnienie nie wpływa na jakość tłumienia,no chyba że w minimalnym stopniu- tu wygląda na to że w skrajnym położęniu wpływ jest bardzo duży .Jutro przetestuje skrajne ustawienia na minimalnej wielkości komory-zastanawia mnie dlaczego to tlumienie również reaguje.
PIETRYNA - ja nie pisze o twardości-wpływ ciśnienia na twardość jest oczywisty.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
a co to za różnica ??? są tacy co i kombinerkami to robią. jak na razie bawiłem sie w domu,a nie na trasie.
Nie zmienia to faktu,że wielkość komory jednak wpływa na regulację tłumienia. dziś skręciłem objętość na 50% ,ciśnienie do 130 i odrazu zmienia się prędkość powrotu(tłumienia-nie twarość)
jak dla mnie to ciekawostka-
Nie zmienia to faktu,że wielkość komory jednak wpływa na regulację tłumienia. dziś skręciłem objętość na 50% ,ciśnienie do 130 i odrazu zmienia się prędkość powrotu(tłumienia-nie twarość)
jak dla mnie to ciekawostka-
diskordia, rozmiar komory przy tym samym ciśnieniu nie powinien mieć żadnego wpływu na tłumienie powrotu z tej prostej przyczyny że ciśnienie pozostaje to samo. Na szybkość powrotu może mieć wpływ tylko twardość sprężyny i ciśnienie powietrza(ktoś tam to liczył że w zbiorniku sobie można około 25lbs dodać do sprężyny). Tzn jeśli nie mówimy o oleju bo to oczywiste.
To się chyba tyczyło sposobu kręcenia.Vin_OSW pisze:diskordia napisał:
a co to za różnica ?
Taka, że ciśnienie przy skręcaniu się zwiększa.
VIN -chyba nie rozumiesz o czym mowa.
PIETRYNA - rozumiem teorię,niemniej jednak u mnie, duża komora=wolniejszy powrót / mniejsza komora=szybszy powrót. przy zalożeniu że ciśnienie jest takie samo.
Chyba odłożę tę dyskusję dopóki nie sprawdzę u kogoś z kumpli.Strasznie jestem ciekaw czy to mój egzemplarz jest dziwny,czy u innych tez tak jest.
PIETRYNA - rozumiem teorię,niemniej jednak u mnie, duża komora=wolniejszy powrót / mniejsza komora=szybszy powrót. przy zalożeniu że ciśnienie jest takie samo.
Chyba odłożę tę dyskusję dopóki nie sprawdzę u kogoś z kumpli.Strasznie jestem ciekaw czy to mój egzemplarz jest dziwny,czy u innych tez tak jest.
o pokrętle. tylko nie rozumiem, po co wypuszczasz powietrze. po to żeby się łatwiej kręciło? może i regulujesz objętość komory, ale to prawie nic nie daje. reguluj bez spuszczania powietrza.
VIN -chyba nie rozumiesz o czym mowa.
Bo przy mniejszej objętości ciśnienie przy wciśnięciu dampera jest większe, niż przy większej objętości i wciśnięciu dampera.diskordia pisze:duża komora=wolniejszy powrót / mniejsza komora=szybszy powrót.
gdybyś może przeczytał cały temat-miałbyś lepsze rozeznanie-wiem jak sie to reguluje.
mowa jest o zależnościach.I nie ma tu znaczenia czy kręcę z powietrzem czy bez.
Vin_OSW:Bo przy mniejszej objętości ciśnienie przy wciśnięciu dampera jest większe, niż przy większej objętości i wciśnięciu dampera.
to niczego nie tłumaczy-regulacja tłumienia powinna działać,bez różnicy czy duża czy mała komora.przy ciśnieniu 130 na dużej komorze i całkowicie rozkręconym tłumieniu damper jest zamulony-a chyba nie powinien.nie interesuje mnie wyższe ciśnienie bo nie chce go utwardzać.a skoro nie dobijam dampera to po co mialbym zmniejszać komorę,a jednak muszę, żęby uzyskać sensowną prędkość powrotu.
mowa jest o zależnościach.I nie ma tu znaczenia czy kręcę z powietrzem czy bez.
Vin_OSW:Bo przy mniejszej objętości ciśnienie przy wciśnięciu dampera jest większe, niż przy większej objętości i wciśnięciu dampera.
to niczego nie tłumaczy-regulacja tłumienia powinna działać,bez różnicy czy duża czy mała komora.przy ciśnieniu 130 na dużej komorze i całkowicie rozkręconym tłumieniu damper jest zamulony-a chyba nie powinien.nie interesuje mnie wyższe ciśnienie bo nie chce go utwardzać.a skoro nie dobijam dampera to po co mialbym zmniejszać komorę,a jednak muszę, żęby uzyskać sensowną prędkość powrotu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości