Prototyp Norco do DH na 2012?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
Możesz sie rozwinąć, dodać jakieś foto tego systemu?EDDIE pisze:zastosowanie systemu ktory jest w MX, znany od ponad 30 lat
Pozdro
http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
W sumie to żaden system tylko zrobienie bloków jak w motorach, (nie tylko w MX). Wymagało by współpracy producentów ram i amortyzatorów. Gdyby tak się stało to problem z obijaniem ramy byłby rozwiązany raz na zawsze. Wg mnie to lepsza droga niz ta ze spawanymi odbojnikami.
Jest jeszcze recepta w postaci takich sterów http://vimeo.com/14434898
Jest jeszcze recepta w postaci takich sterów http://vimeo.com/14434898
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Mam takie mocowanie w treku scratch , bardzo ułatwia(przyspiesza) mocowanie koła, wkładasz oske i ja dokrecasz , nie ma zadnych dodatkowych srubek itp , coś podobnego do tego stosowanego w amortyzatorach rock shox tlyko ze bez dodatkowego zabezpieczenia , taka uproszczona wersja .=disbrainer= pisze:widze, ze to proto ma tylna piaste X12 - sam taka bede mial i ciekaw jestem jak sie sprawuje. ma ktos cos ciekawego do powiedzenia o tym patencie?
Ja tam widzę całkiem sporo innowacji:
1. odbojniki, które faktycznie wyszły im dość brzydkie (w LaPierrze są o wiele ładniejsze), ale nie wiele ram je ma
2. oś 142x12 - nie to że sami wymyślili, ale znów, nie tak dużo ram wykorzystuje to nowe rozwiązanie.
3. takie małe, srebrne blaszki na końcach górnych elementów pośrednich. Może to tylko zaślepki, ale podejrzewam, że to może być insert z gwintem i dużym, płaskim łbem. Może nawet stalowy. Dzięki czemu nie wkręcasz stalowych śrub bezpośrednio w aluminiowy element.
4. jak popatrzycie na zdjęcie, gdzie widać tylną przerzutkę, to zobaczycie, że końce chaistaya i seatstaya, gdzie są osadzone łożyska, nie są przyspawane. To podobno odlewy/odkuwki puste w środku (oczywiście, nie w miejscu gdzie są łożyska, tylko w dalszej części elementu)
5. wspomniany już PM z tyłu
6. zintegrowany zacisk sztycy, który wizualnie podoba mi się, ale technologicznie powinien zostać jeszcze dopracowany IMO. Na pewno jest to cięższe rozwiązanie od lekkiego zacisku (np. KCNC), ale może za to rama jest mniej narażona na uszkodzenia.
1. odbojniki, które faktycznie wyszły im dość brzydkie (w LaPierrze są o wiele ładniejsze), ale nie wiele ram je ma
2. oś 142x12 - nie to że sami wymyślili, ale znów, nie tak dużo ram wykorzystuje to nowe rozwiązanie.
3. takie małe, srebrne blaszki na końcach górnych elementów pośrednich. Może to tylko zaślepki, ale podejrzewam, że to może być insert z gwintem i dużym, płaskim łbem. Może nawet stalowy. Dzięki czemu nie wkręcasz stalowych śrub bezpośrednio w aluminiowy element.
4. jak popatrzycie na zdjęcie, gdzie widać tylną przerzutkę, to zobaczycie, że końce chaistaya i seatstaya, gdzie są osadzone łożyska, nie są przyspawane. To podobno odlewy/odkuwki puste w środku (oczywiście, nie w miejscu gdzie są łożyska, tylko w dalszej części elementu)
5. wspomniany już PM z tyłu
6. zintegrowany zacisk sztycy, który wizualnie podoba mi się, ale technologicznie powinien zostać jeszcze dopracowany IMO. Na pewno jest to cięższe rozwiązanie od lekkiego zacisku (np. KCNC), ale może za to rama jest mniej narażona na uszkodzenia.
pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości