Prototyp Norco do DH na 2012?

Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Jaki jest sens tego odbojnika? Zmniejszenia masy na pewno nie...
Sandwitch
Posty: 280
Rejestracja: 08.01.2009 21:11:53
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Sandwitch »

Z filmu który jest na pinku wynika że chcieli uniknąć sytuacji kiedy gumowe odbojniki zsuwają się z amortyzatora który podczas gleby uderza w ramę :)

Co do spawów to jest to prototyp ( jeden z 6 ), i zapewne nie zależało im żeby ładnie wyglądało...
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Taki odbojnik mogli w nowej Demówce zrobić :)
Sandwitch
Posty: 280
Rejestracja: 08.01.2009 21:11:53
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Sandwitch »

Zauważyliście że z tyłu ma mocowanie hamulca post mount, a co niektórzy się dziwili czemu "Emes" tak zrobił ;]
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

Sandwitch pisze:Co do spawów to jest to prototyp ( jeden z 6 ), i zapewne nie zależało im żeby ładnie wyglądało...
Spawane zapewne z łapy, potem już masówka z robotami...
Ale spawy i tak są piękne, a rozwiązanie z cycem jest genialne
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Wspawany odbojnik to droga do nikąd, ewentualnie do jednego amortyzatora. Genialne bylo by zastosowanie systemu ktory jest w MX, znany od ponad 30 lat, a nie kombinowanie jak kon pod gore.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Na pierwszej stronie tego tematu sam zadałem pytanie czy odbojnik będzie kompatybilny zarówno z 32mm boxxerem jak i 40mm foxem i dostałem tam odpowiedź, poszukajcie i sami oceńcie czy tak będzie czy nie.
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

EDDIE pisze:zastosowanie systemu ktory jest w MX, znany od ponad 30 lat
Możesz sie rozwinąć, dodać jakieś foto tego systemu?

Pozdro
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

W sumie to żaden system tylko zrobienie bloków jak w motorach, (nie tylko w MX). Wymagało by współpracy producentów ram i amortyzatorów. Gdyby tak się stało to problem z obijaniem ramy byłby rozwiązany raz na zawsze. Wg mnie to lepsza droga niz ta ze spawanymi odbojnikami.

Jest jeszcze recepta w postaci takich sterów http://vimeo.com/14434898
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

widze, ze to proto ma tylna piaste X12 - sam taka bede mial i ciekaw jestem jak sie sprawuje. ma ktos cos ciekawego do powiedzenia o tym patencie?
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

pietryna,a z którego rocznika masz to kanadyjskie norco, bo mój egzemplarz z 05 już jest tajwański?
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja mam 2006 z Tajwanu już. Do 2005 albo 2004 robili w Kanadzie jeszcze.

I chyba nie zrozumiałeś xD Mówiłem że jak się przenieśli na Tajwan to im wyszło na lepsze bo moje(tajwańskie) spawy są ładniejsze niż te ich z proto.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Rzeczywiście, zwracam honor :) Ślepawy się robie ostatnio :|
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

=disbrainer= pisze:widze, ze to proto ma tylna piaste X12 - sam taka bede mial i ciekaw jestem jak sie sprawuje. ma ktos cos ciekawego do powiedzenia o tym patencie?
Mam takie mocowanie w treku scratch , bardzo ułatwia(przyspiesza) mocowanie koła, wkładasz oske i ja dokrecasz , nie ma zadnych dodatkowych srubek itp , coś podobnego do tego stosowanego w amortyzatorach rock shox tlyko ze bez dodatkowego zabezpieczenia , taka uproszczona wersja .
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Ja tam widzę całkiem sporo innowacji:
1. odbojniki, które faktycznie wyszły im dość brzydkie (w LaPierrze są o wiele ładniejsze), ale nie wiele ram je ma
2. oś 142x12 - nie to że sami wymyślili, ale znów, nie tak dużo ram wykorzystuje to nowe rozwiązanie.
3. takie małe, srebrne blaszki na końcach górnych elementów pośrednich. Może to tylko zaślepki, ale podejrzewam, że to może być insert z gwintem i dużym, płaskim łbem. Może nawet stalowy. Dzięki czemu nie wkręcasz stalowych śrub bezpośrednio w aluminiowy element.
4. jak popatrzycie na zdjęcie, gdzie widać tylną przerzutkę, to zobaczycie, że końce chaistaya i seatstaya, gdzie są osadzone łożyska, nie są przyspawane. To podobno odlewy/odkuwki puste w środku (oczywiście, nie w miejscu gdzie są łożyska, tylko w dalszej części elementu)
5. wspomniany już PM z tyłu
6. zintegrowany zacisk sztycy, który wizualnie podoba mi się, ale technologicznie powinien zostać jeszcze dopracowany IMO. Na pewno jest to cięższe rozwiązanie od lekkiego zacisku (np. KCNC), ale może za to rama jest mniej narażona na uszkodzenia.
pozdro

frango
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Niepojętym jest dla mnie w ogóle po co robić piastę 142mm... Co to zmienia? Udało się uciąć na piaście 30g? Wyssać jeszcze trochę kasy od ludzi?
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

No... właśnie nie za bardzo :D Bo XTR 142x12 waży 312g, a Hope Pro II 150x12 waży poniżej 300 ;)
pozdro

frango
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości