Scott Voltage FR 30 vs. Specialized BIGHIT I

adrianzak
Posty: 29
Rejestracja: 11.07.2010 22:54:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Scott Voltage FR 30 vs. Specialized BIGHIT I

Post autor: adrianzak »

Witam.
Przymierzam się do zmiany roweru. Do tej pory byłem zdecydowany na tego Bighit'a http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2960
Jednak ostatnio dużo czytałem i zastanawiam się też nad Scottem Voltage FR 30 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2024

Co do przeznaczenia to głównie FR i powiedzmy trochę DH i raczej jazda (80%) niż hopy (20%).

I teraz się zastanawiam co wziąść, Scott jest o ok 1k tańszy i z tego co czytałem to ma duże możliwości w późniejszym upgradzie.
Za jakiś czas będę chciał zmienić amora i widelec na coś lepszego ale puki co musi mi wystarczyć to co jest w oryginalnym secie.
I znowu co lepsze: RockShox Domain 302 coil 180mm travel vs. X-Fusion Vengeance, 170mm i Marzocchi Coil R vs. Custom X-Fusion Vector R

A może polecice jakiś inny rower w cenie do 7k (Nowy, używane mnie nie interesują)

Z góry dzięki za każdą odpowiedz.
Pozdrawiam
Adrian
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Big hit ma o wiele lepszą pracę (na foxie) niż scott na roco. Właściwie to scott pracował bardzo słabo na tym damperze. W Fr30 niby masz możliwość zmiany w geometri, skoku ale nie dostajesz do kompletu potrzebnych częsci, a żeby je kupić musisz zapłacić jak za złoto.
adrianzak
Posty: 29
Rejestracja: 11.07.2010 22:54:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: adrianzak »

A co jak bym dołożył i zdecydował się na FR 20 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2023 jak on wypada w porównaniu z bighitem?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Zapytaj EZrider'a o ten rower bo ma takiego scotta.

Ostatnio bardzo dużo pojeździłem na nowym big hicie kolegi (rocznik 2010 - http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2271) Zawieszenie na dhx3 działa bardzo fajnie na małych jak i na większych nierównościach. Rama jest skoczna, mam 190cm jeździłem na M-ce i sam też wybrałbym ten rozmiar jeśli to miałby być rower dla mnie. Z1 działa zaskakująco bardzo dobrze, jednak coś jest w tych Marzocchi 2010, amortyzator nie ma luzu i działa bardzo płynnie. Spodziewałem się pracy na poziomie dirt jumpera, ale byłem pozytywnie zaskoczony.

Big hit ma FSR, Scott to jedno-zawias ze wszystkimi zaletami i wadami tego systemu.


W razie czego możesz napisać na gg: 1423862, może będę w stanie jakoś pomóc.
tatuator
Posty: 364
Rejestracja: 14.06.2010 08:10:51
Kontakt:

Post autor: tatuator »

Bierz BH sprzedaj amor z czasem i włóż boxxera a będziesz miał zjazdową maszyne.. Może nie typową racingówke ale jak na początek to naprawde nic więcej Ci nie potrzeba.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

FR20 zdecydowanie fajniejszy osprzet od big hita ma. I tez spokojnie da sie zrobic z niej zjazdówke bo geometria jest bardzo podobna. Ale to kwestia preferencji bo oba biki sie od siebie tak bardzo nie róznia.
adrianzak
Posty: 29
Rejestracja: 11.07.2010 22:54:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: adrianzak »

GgG pisze:Scott to jedno-zawias ze wszystkimi zaletami i wadami tego systemu.
A jakie są zalety i wady jedno-zawiasów?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

adrianzak pisze:A jakie są zalety i wady jedno-zawiasów?
Poza usztywnianiem sie zawieszenia prawie żadne, szczególnie z pktu widzenia prostych konstrukcji jak bh czy voltage. No chyba, ze rowerem tylko po forum jezdzisz to wtedy 1 zawias to najgorsza konstrukcja na swiecie :P

Za ta cene poza usztywnianiem sie przy hamowaniu jakos kosmicznych rozwiazan sie nie spodziewaj. Moim zdaniem troche usztywniania sie to dobra sprawa, tym bardziej na poczatek gdzie nauczysz sie miejsca do hamowania dobrze dobierac zamiast ciagnac hebel na pałe ;)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Wychodzi że tył usztywnia się też od przedniego hamulca. :D

Voltage świetnie się prowadzi i przyjemnie wybiera, nie zapada się i geometria jest na luzie pod polskie dh-racing z dwupółką.
adrianzak
Posty: 29
Rejestracja: 11.07.2010 22:54:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: adrianzak »

No i mam dylemat. Okazało się że będę miał trochę więcej kasy na bike'a i teraz nie wiem na co się zdecydować:
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... C3%B3rskie
czy
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2023

Niby Scott jest tańszy o 1k i ma lepszy widelec (pytanie do was, o ile lepszy jest RC od R?) ale to jeden zawias.

Może coś doradzicie. Wato dać więcej za big hita? Czy lepiej brać tego Scotta?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
HiPhO
Posty: 129
Rejestracja: 12.02.2008 10:46:02
Kontakt:

Post autor: HiPhO »

adrianzak : popatrz na ofertę mondrakera, a konkretnie prayer z roku 2011, który posiada teraz 180mm skoku tylnego koła.
Z przodu 66rcv, z tyłu van r( miałem gten damper w ramie z rocznika 2009-skok 160mm- i odziwo pracował bardzo dobrze - nie widze jakiejs konkretnej roznicy miedzy obecnym dhx 5 z tytanem). Osprzęt znajdziesz tutaj:
http://www.7anna.com.pl/oferta/mondrake ... rayer.html

cena katalogowa to nie całe 6800, a praca bardzo zblizona do bh ( to samo zawieszenie, czyli ogniwo horsta).
adrianzak
Posty: 29
Rejestracja: 11.07.2010 22:54:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: adrianzak »

a czy 66rcv będzie podobny jakościowo do RockShox DomainDualcrown R?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Policz przełożenia tych ram i zobacz co czulsze.

KOCHAM tłumaczenia na stronie Speca!
uzyskuje 7,5” skoku i chyżo pokonuje pokręcone ścieżki
:mrgreen:
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider pisze:Policz przełożenia tych ram i zobacz co czulsze.
Masz na mysli srednie przełozenie nie krzywa? Bo zdajesz sobie sprawe, ze to na czułosc prawie nie wpływa przy obecnych przełozeniach?
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Spaced masz świadomość, że pierdzielisz? ;) Wyłącz linkage wskakuj na rowery.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tu się akurat zgodzę - w tym wypadku liczby nie mogą kłamać, przy czym prawidłowość będzie się pojawiać dla tych samych warunków, tzn ten sam damper i sprężyna tak dobrana aby sag był identyczny...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider pisze:Spaced masz świadomość, że pierdzielisz? Wyłącz linkage wskakuj na rowery.
Masz swiadomosc, ze nie wiesz o czym mówisz,a chcesz sie ze mna sprzeczać? Argument, ze duzo pisze w necie czy wiem jak dziala linkage nie zmienia faktu, ze nie masz racji.
Powiedz mi prosze gdzie podczas jazdy nauczyłes sie, ze mniejsze przełozenie to czulszy rower? Bo na czułosc rowerów mogło wpłynąc milion elementów. Mylisz korelacje z przyczyna.


PS. Rowery z na prawde duzym przełozeniem były mniej czule bo wymagały wiecej tłumienia. Samo z siebie przełozenie na dzwigni na czułosc nie wpływa wcale. Niewielkie róznice na przełozeniu nie bedą odczuwalne. Duzo bardziej bedzie na czułosc wpływac sama krzywa przełozenia niz stosunek wielkosci dampera do skoku.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Obrazek

Gadanie bzdur jest u Ciebie odziedziczone jak tak patrzę na forum... ;)
Dyskusję przenieśmy na PM. I już nie dziś.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Spaced pisze:Rowery z na prawde duzym przełozeniem były mniej czule bo wymagały wiecej tłumienia.
Śmigałem na starej V10 i łykała wszyściutko ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość