Scott Voltage FR 30 vs. Specialized BIGHIT I
Scott Voltage FR 30 vs. Specialized BIGHIT I
Witam.
Przymierzam się do zmiany roweru. Do tej pory byłem zdecydowany na tego Bighit'a http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2960
Jednak ostatnio dużo czytałem i zastanawiam się też nad Scottem Voltage FR 30 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2024
Co do przeznaczenia to głównie FR i powiedzmy trochę DH i raczej jazda (80%) niż hopy (20%).
I teraz się zastanawiam co wziąść, Scott jest o ok 1k tańszy i z tego co czytałem to ma duże możliwości w późniejszym upgradzie.
Za jakiś czas będę chciał zmienić amora i widelec na coś lepszego ale puki co musi mi wystarczyć to co jest w oryginalnym secie.
I znowu co lepsze: RockShox Domain 302 coil 180mm travel vs. X-Fusion Vengeance, 170mm i Marzocchi Coil R vs. Custom X-Fusion Vector R
A może polecice jakiś inny rower w cenie do 7k (Nowy, używane mnie nie interesują)
Z góry dzięki za każdą odpowiedz.
Pozdrawiam
Adrian
Przymierzam się do zmiany roweru. Do tej pory byłem zdecydowany na tego Bighit'a http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2960
Jednak ostatnio dużo czytałem i zastanawiam się też nad Scottem Voltage FR 30 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2024
Co do przeznaczenia to głównie FR i powiedzmy trochę DH i raczej jazda (80%) niż hopy (20%).
I teraz się zastanawiam co wziąść, Scott jest o ok 1k tańszy i z tego co czytałem to ma duże możliwości w późniejszym upgradzie.
Za jakiś czas będę chciał zmienić amora i widelec na coś lepszego ale puki co musi mi wystarczyć to co jest w oryginalnym secie.
I znowu co lepsze: RockShox Domain 302 coil 180mm travel vs. X-Fusion Vengeance, 170mm i Marzocchi Coil R vs. Custom X-Fusion Vector R
A może polecice jakiś inny rower w cenie do 7k (Nowy, używane mnie nie interesują)
Z góry dzięki za każdą odpowiedz.
Pozdrawiam
Adrian
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
A co jak bym dołożył i zdecydował się na FR 20 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2023 jak on wypada w porównaniu z bighitem?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
Zapytaj EZrider'a o ten rower bo ma takiego scotta.
Ostatnio bardzo dużo pojeździłem na nowym big hicie kolegi (rocznik 2010 - http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2271) Zawieszenie na dhx3 działa bardzo fajnie na małych jak i na większych nierównościach. Rama jest skoczna, mam 190cm jeździłem na M-ce i sam też wybrałbym ten rozmiar jeśli to miałby być rower dla mnie. Z1 działa zaskakująco bardzo dobrze, jednak coś jest w tych Marzocchi 2010, amortyzator nie ma luzu i działa bardzo płynnie. Spodziewałem się pracy na poziomie dirt jumpera, ale byłem pozytywnie zaskoczony.
Big hit ma FSR, Scott to jedno-zawias ze wszystkimi zaletami i wadami tego systemu.
W razie czego możesz napisać na gg: 1423862, może będę w stanie jakoś pomóc.
Ostatnio bardzo dużo pojeździłem na nowym big hicie kolegi (rocznik 2010 - http://www.rowmix.pl/LATO/index.php?inc ... _prod=2271) Zawieszenie na dhx3 działa bardzo fajnie na małych jak i na większych nierównościach. Rama jest skoczna, mam 190cm jeździłem na M-ce i sam też wybrałbym ten rozmiar jeśli to miałby być rower dla mnie. Z1 działa zaskakująco bardzo dobrze, jednak coś jest w tych Marzocchi 2010, amortyzator nie ma luzu i działa bardzo płynnie. Spodziewałem się pracy na poziomie dirt jumpera, ale byłem pozytywnie zaskoczony.
Big hit ma FSR, Scott to jedno-zawias ze wszystkimi zaletami i wadami tego systemu.
W razie czego możesz napisać na gg: 1423862, może będę w stanie jakoś pomóc.
Poza usztywnianiem sie zawieszenia prawie żadne, szczególnie z pktu widzenia prostych konstrukcji jak bh czy voltage. No chyba, ze rowerem tylko po forum jezdzisz to wtedy 1 zawias to najgorsza konstrukcja na swiecie :Padrianzak pisze:A jakie są zalety i wady jedno-zawiasów?
Za ta cene poza usztywnianiem sie przy hamowaniu jakos kosmicznych rozwiazan sie nie spodziewaj. Moim zdaniem troche usztywniania sie to dobra sprawa, tym bardziej na poczatek gdzie nauczysz sie miejsca do hamowania dobrze dobierac zamiast ciagnac hebel na pałe

No i mam dylemat. Okazało się że będę miał trochę więcej kasy na bike'a i teraz nie wiem na co się zdecydować:
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... C3%B3rskie
czy
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2023
Niby Scott jest tańszy o 1k i ma lepszy widelec (pytanie do was, o ile lepszy jest RC od R?) ale to jeden zawias.
Może coś doradzicie. Wato dać więcej za big hita? Czy lepiej brać tego Scotta?
http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBC ... C3%B3rskie
czy
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=392&id_prod=2023
Niby Scott jest tańszy o 1k i ma lepszy widelec (pytanie do was, o ile lepszy jest RC od R?) ale to jeden zawias.
Może coś doradzicie. Wato dać więcej za big hita? Czy lepiej brać tego Scotta?
[url]http://adrianzak.pinkbike.com[/url]
adrianzak : popatrz na ofertę mondrakera, a konkretnie prayer z roku 2011, który posiada teraz 180mm skoku tylnego koła.
Z przodu 66rcv, z tyłu van r( miałem gten damper w ramie z rocznika 2009-skok 160mm- i odziwo pracował bardzo dobrze - nie widze jakiejs konkretnej roznicy miedzy obecnym dhx 5 z tytanem). Osprzęt znajdziesz tutaj:
http://www.7anna.com.pl/oferta/mondrake ... rayer.html
cena katalogowa to nie całe 6800, a praca bardzo zblizona do bh ( to samo zawieszenie, czyli ogniwo horsta).
Z przodu 66rcv, z tyłu van r( miałem gten damper w ramie z rocznika 2009-skok 160mm- i odziwo pracował bardzo dobrze - nie widze jakiejs konkretnej roznicy miedzy obecnym dhx 5 z tytanem). Osprzęt znajdziesz tutaj:
http://www.7anna.com.pl/oferta/mondrake ... rayer.html
cena katalogowa to nie całe 6800, a praca bardzo zblizona do bh ( to samo zawieszenie, czyli ogniwo horsta).
Masz swiadomosc, ze nie wiesz o czym mówisz,a chcesz sie ze mna sprzeczać? Argument, ze duzo pisze w necie czy wiem jak dziala linkage nie zmienia faktu, ze nie masz racji.EZrider pisze:Spaced masz świadomość, że pierdzielisz? Wyłącz linkage wskakuj na rowery.
Powiedz mi prosze gdzie podczas jazdy nauczyłes sie, ze mniejsze przełozenie to czulszy rower? Bo na czułosc rowerów mogło wpłynąc milion elementów. Mylisz korelacje z przyczyna.
PS. Rowery z na prawde duzym przełozeniem były mniej czule bo wymagały wiecej tłumienia. Samo z siebie przełozenie na dzwigni na czułosc nie wpływa wcale. Niewielkie róznice na przełozeniu nie bedą odczuwalne. Duzo bardziej bedzie na czułosc wpływac sama krzywa przełozenia niz stosunek wielkosci dampera do skoku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości