Posiadam Avida Juicy 5 (2k9) i z racji, że był konkretnie zapowietrzony postanowiłem zmienić mu płyn hamulcowy. I tu pojawia się problem zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją ale płynu nie da się ,,wtłoczyć" do zacisku.. próbowałem już kilka razy, rozbierałem zacisk, sprawdzałem czy nie jest zapchany, dalej nic...
I jeszcze tak juz z ciekawości jakie zaciski hamulcowe mogą pracować z klamką tą klamką avid'a?
musi się dać, o ile masz w klamkę wkręconą jedną część zestawu i to w dodatku z otwartym zaworkiem, inną możliwością jest to, że nie puściłeś klamki (tzn. przy odpowietrzaniu zacisku naciska się klamkę jak przy hamowaniu i łapie ją jakąś gumką, którą potem trzeba zdjąć jak dochodzi do momentu tłoczenia płynu od dołu), ewentualnie jak masz zestaw hand made i tylko jedną cześć to wkręć strzykawkę z płynem w zacisk potem wykręć śrubkę w klamce i tłocz płyn nie ma bata musi działać może jeszcze być problem z tłokiem w klamce, a co do zacisków to na 100 nie jestem pewien ale chyba wszystkie, które zalewa się dot`em (jak się mylę to mnie poprawcie) :P
z klamką kombinowałęm jak się tylko da. Wypróbowałęm wszystkie ,,pozycje" z zaciśniętą, z puszczoną (tłoczek jest sprawny w niej).
Zestaw mam hand made, robiłem wg instrukcji z bikebord'u (czyli tak jak Robert pisałeś) i dalej nic..
Właśnie nie każde zaciski pasują na dot bo różne zaciski mają chyba różne przełożenie.
Co ma przełożenie do zacisków... Jak chcesz mieszać hamulce pracujące na lhm i docie to lejesz lhm i tyle. Nie niszczy lakieru bo jak gdzieś dot cieknie(otwór rezerwuaru) to od razu wszystko się łuszczy.
Jest kilka opcji, wkręciłeś strzykawkę w klamkę, a w zacisku nie odkręciłeś odpowietrzników, ew to samo tyko w druga stronę, może ma zamknięty system w jednej ze strzykawek, ja rozebrałeś już hamulec to wykręć przewód,
i sprawdź jak płyn przechodzi, jeśli klamka Ci odbijał to uszkodzenie uszczelek odpada,
Jest jeszcze jedna możliwość, odkręć śrubę w klamce, która odpowiada za regulowanie odległości, klamki od kierownicy, może śruba jest na tyle wykręcona że mimo iż klamka się wraca, to tłoczek jest cały czas poniżej otworów, od zbiorniczka, i układ jest zamknięty.
pietryna - nie polecaj zalewania klamki avida LHMem, bo kolega się wykosztuje na nową membranę i tłoczek. Zdechną w ciągu 30 sekund.
Rada mervisa ze zbliżeniem klamki jest bardzo sensowna. Jeżeli to posunięcie nie pomoże, to odkręć przewód od klamki i zobacz czy coś poleci jak naciśniesz strzykawkę przy zacisku.
Myślałem że to dot jest agresywny a olej mineralny nie.
Btw, jest jakiś sposób na lanie z dziury rezerwuaru? Bo J5 od nowości mi lały ale trochę to zwalałem na beznadziejny plastikowy dekielek, ale code też mi z tego ciekną pomimo że jest porządnie dociśnięte aluminiowym deklem... Membrana nie zdradza jakichś objawów zużycia, poza tym po wciśnięciu klamki w rezerwuarze chyba nie wzrasta ciśnienie bo jest odseparowany. Czy tu też się mylę?