Floodgate rs Pike dual air

bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Floodgate rs Pike dual air

Post autor: bamix71 »

Witam!
...wczoraj wpadłem na pomysł usunięcia z rs-a Pikea floodgade...generalnie i tak nie używam tego wynalazku bo jak dla Mnie jest zbędne...
czy poprawi się jakość pracy amora?czy tylko są to mity?
aaa...amor to tak jak w temacie rock shox pike dual air...
..co Wy na ten pomysł?warto?
Radix
pico931
Posty: 255
Rejestracja: 04.11.2009 11:11:53
Kontakt:

Post autor: pico931 »

Czym jest floodgade ?
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Regulacja kompresjii
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Coś mi świta, że w 43ride którymś był poradnik jak wywalić to z totema? Ale nie jestem pewien gdzie to było, w każdym razie usunięcie miało skutkować poprawą pracy na małych nierównościach.
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

W 43ride było jak usunąć floodgate z Mission Control. Pike ma Motion Control. Floodgate jest umieszczony na głównym trzpieniu, aż do końca tłumika, gdzie jest część odpowiedzialna za wolną kompresję. Samego floodgate usunąć się nie da- w przypadku jak tłumik nie ma pokrętła od jego regulacji, to można zastosować nakrętkę samokontrującą na ten trzpień (ma gwint) i tym regulować floodgate. Pomocny będzie ten poradnik: http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imag ... mage1.html
Edit: Dla przypomnienia- floodgate to nie regulacja kompresji :) To regulacja punktu przełamania, tzn. kiedy tłumik wolnej kompresji zwalnia blokadę. W Boxxerach 2006-2009 Team/WC jest jeszcze w środku shim stack, kręcąc floodgate można było go ustawić, z założenia regulując tym szybką kompresję. Jednak wielu się tego pozbywało, zostawiając tłumik taki jak w modelu Race + regulacja floodgate
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

...no właśnie...na Pb jest filmik z usunięciem floodgade ale z Lyrika który ma Mission Control a nie Motion Control...
Radix
hajsik
Posty: 279
Rejestracja: 11.12.2008 21:57:14
Kontakt:

Post autor: hajsik »

zNaFcA pisze:Edit: Dla przypomnienia- floodgate to nie regulacja kompresji To regulacja punktu przełamania, tzn. kiedy tłumik wolnej kompresji zwalnia blokadę. W Boxxerach 2006-2009 Team/WC jest jeszcze w środku shim stack, kręcąc floodgate można było go ustawić, z założenia regulując tym szybką kompresję. Jednak wielu się tego pozbywało, zostawiając tłumik taki jak w modelu Race + regulacja floodgate
Właśnie się głowię z tą regulacją w swym boxxerze, i szczerze powiem nadal nie wiem o co z nią chodzi :) . Mógłbyś wyjaśnić, przy pomocy jakiś przykładów jak ona działa, za co dokładniej odpowiada, kiedy działa, co się stanie gdy skręcę ją na minus, a co gdy skręcę na +?
Z góry olbrzymie dzięki!
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

hajsik Żeby działał floodgate to musisz mieć skręconą normalną kompresję choćby trochę, inaczej nie zobaczysz efektu. Ta regulacja polega na tym, że regulujesz jaka siła musi zadziałać na amortyzator, aby się ugiął, w przeciwnym wypadku będzie sztywny i nic nie będzie się uginać. Łatwiej nie potrafię wyjaśnić, może Ci nie działa ta regulacja? Masz sprawną kompresję?
hajsik
Posty: 279
Rejestracja: 11.12.2008 21:57:14
Kontakt:

Post autor: hajsik »

GgG pisze:musisz mieć skręconą normalną kompresję choćby trochę
Tego nie wiedziałem :)
może Ci nie działa ta regulacja? Masz sprawną kompresję?
Kompresja działa w 100%
Czyli przekręcenie + zwiększa siłę jaka musi zadziałać na amor, a na - zmniejsza ją, czy na odwrót?
Jutro będę się bawił w terenie nią i chcę się dowiedzieć o niej wszystkiego w 100% :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości